We Share almárkája alatt a Volkswagen széles körű, tisztán elektromos autómegosztó szolgáltatással (Carsharing) jelentkezik egyes nagyvárosokban. Az első járműflotta a német fővárosban, Berlinben kezdi meg üzemelését, s a szolgáltatás 2019 második negyedévi elindításakor eleinte 1500 e-Golf1 autóból áll ezt követően, amelyeket a későbbiekben újabb 500 e-up! 2 követ, 2020-tól ugyanakkor a flotta szakaszosan a korszerű Volkswagen I. D. család első tagjaira áll keresztül. Jürgen Stackmann, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az forgalmazás területért felelős tagja mindent összevetve nyilatkozott: „Fiatal, nagyvárosi felhasználókat szeretnénk meghódítani az e-mobilitás részére. We Share járműmegosztó kínálatunkkal a berlinieket ’villanyozzuk fel’ elsőként”.
A We Share a modern „Volkswagen We” ökoszisztéma első szolgáltatása, amely a gépjárművel nem rendelkezőket kívánja megszólítani. Amint Jürgen Stackmann kiemelte: „Berlin kimagasló népességével és terjedelmes népsűrűségével ideális piac és a legnagyobb lehetőségeket rejti az autómegosztó szolgáltatások részére. Az itteniek közül már sokan kipróbálták a gépjárműk megosztásának gyakorlatát – s mind többen és többen lesznek.” A Volkswagen a We Share flotta kétezer gépkocsijával- mely a mindennapi forgalomban is jól érzékelhető – az e-mobilitás előnyeire is fel kívánja hívni a figyelmet. Jürgen Stackmann: „Célunk, hogy ’demokratizáljuk’ az elektromos mobilitást. A We Share 2020-tól új, tisztán elektromos hajtásrendszerű I. D. modelljeink piaci bevezetését is segíti ezután, lényegesen hozzájárulva a Volkswagen márka elektromos mobilitási offenzívájához.”
A We Share úgynevezett Free Floating Carsharing szolgáltatásként kezdi meg üzemelését, oly sok elektromos járművet kínálva, hogy az ügyfelek már-már mindenkor találhassanak egyet a közelükben. Egy későbbi időpontban a We Share kisebb, az úgynevezett mikromobilitás területére készült járművekkel bővíti elektromos flottáját.
Philipp Reth, a Volkswagen UMI, Urban Mobility International leányvállalatának – amely a vállalaton belüli start-up cégként Berlinből irányítja az autómegosztás operatív tevékenységét – igazgatója alapján: „Jelentősen jók a vehicle-on-demand szolgáltatások kilátásai, Európában a legkonzervatívabb előrejelzések alapján is 15 százalékos növekedés előrejelezhető éves szinten. Tovább kívánjuk fejleszteni a piacot, még szélesebb felhasználói kör részére téve elérhetővé e mobilitási formát.”
A berlini indulást követően a We Share eleinte Németország újabb nagyvárosaiban, 2020-tól mindazonáltal az elképzelések alapján a legjelentősebb európai piacokon, emellett az Amerikai Egyesült Államok és Kanada némely nagyvárosaiban is megjelenik. A középpontban a több mint egymillió lakosú nagyvárosok állnak.