A COVID-19 hatása átmenetileg lelassította a Seat S. A. értékesítését. Miután 2013 óta állandóan növekedett, az autóipari cég kiszállításai 2020-ban 25,6% -kal csökkentek és ezáltal 427 000 gépjárműt adott el (2019: 574 078), miután 2018-ban és 2019-ben érte el a cég történetének legmagasabb volumenjét.
Országonként értékelve, Németország megszilárdította pozícióját a Seat S. A. vezető piacaként, 109 500 eladott járművel, ez 17,4% -kal mindössze 2019-ben (132 500), ami 4% -os piaci részesedést és 25,6% -os részt jelent a cég egész értékesítéséből. Ezt követte Spanyolország 73 300 gépkocsival, ami 32,1% -kal mindössze az múlt évben (108 000), ahol a Seat márka a harmadik éve piacvezető, és az Egyesült Királyság 45 600-zal, ez 33,8% -kal kevesebb (68 800) az előző évnél. Spanyolország és az Egyesült Királyság volt a két fő európai piac, ahol az autóipart a legjobban érintette a koronavírus-válság.
A világjárvány ellenére a Seat S. A. kiszállítása növekedett olyan országokban, mint Törökország és Izrael. Törökországban a Seat majdnem megduplázta minden eladását 11 600 darabra növelve, ez 95,3% -os (5 900) többlet, amíg Izraelben a társaság az egymást követő hetedik évben megdöntötte eladási rekordját, és összesen 10 400 eladott gépjárműt ért el, ami 13% -os növekedést jelent 2019-hez képest. (9 200).
A Seat és a CUPRA elnöke, Wayne Griffiths kifejtette, hogy „a Seat S. A. eredményei összhangban vannak az európai autóipar eredményeivel. 2020 meglehetősen nehéz év volt a COVID-19 által tavasszal okozott leállás és az év utolsó felében a világjárvány második hulláma miatti következmények okán. A COVID-19 előtt a Seat S. A. értékesítése 6% -kal növekedett, és szeptemberben ugyancsak rekordszintre növekedett, mikor is visszaesett a vírus által érintett emberek száma.”
2021-re vonatkozóan Griffiths kijelentette: „azt várjuk, hogy az első negyedév bonyolult lesz, mivel a világjárvány következményei folytán az alkatrészek szállítása korlátokba ütközik. Ugyanakkor bizakodóak vagyunk, mivel egészséges a kereslet modelljeink iránt, és 2021-ben stabil növekedést várunk. Az értékesítések helyreállnak, amint az egészségügyi válság javul és a mobilitási korlátozások megszűnnek. A modern elektromos hajtású modellek és az a lendület, amit a Formentor a CUPRA értékesítésének ad, kulcsfontosságú lesz növekedésünkben.”
A CUPRA 2020-ban növekedett és megdöntötte havi rekordját
A fiatal CUPRA márka megdöntötte értékesítési rekordját 2020-ban, összesen 27 400 eladott járművet elérve, ami 11% -kal több, mint 2019-ben (24 700), melyet olyan országok piacai, mint Németország, Olaszország és Mexikó, amellett a CUPRA Leon e-HYBRID pozitív fogadtatása tettek lehetővé. Decemberben a CUPRA történetének korábbi legjobb értékesítési volumenét is elérte egy hónap alatt, 3 600 eladott gépjárművel, ami 93,1% -kal jelent többet, mint 2019 decemberében (1 900). A CUPRA 2018-as létrehozása óta immáron nagyjából 65 000 gépjárműt adott el.
A CUPRA legkeresettebb modellje 2020-ban a Leon volt, 13 300 példánnyal. A CUPRA Ateca teljesítménye is jeles volt, 10 500 eladott járművel és a korszerű Formentorral, amelyből 3 600 darabot szállítottak az év végi bevezetése óta.
Eközben a Seat márka értékesítése 27,3% -kal esett vissza 2020-ban, összesen 399 600 kiszállított járműre (2019: 549 400), miután az elmúlt három évben Európa leggyorsabban növekvő márkájává vált. A csökkenést a pandémiás korlátozások által súlyosan érintett piacokon való visszaesés, mint Spanyolország és az Egyesült Királyság, indokolja. Modellek alapján a Seat Leon újból a márka legkeresettebb gépkocsija (111 900) volt, megelőzve az Aronát (91 600), az Ibizát (81 600) és az Atecát (68 700).
Wayne Griffiths kiemelte, hogy: „A CUPRA sikere ilyen bonyolult környezetben magabiztossággal és optimizmussal tölt el minket a márka növekedésével kapcsolatban. 2021 az átalakulás éve lesz. Mostantól szélesebb kínálattal rendelkezünk a korszerű CUPRA Formentor és a korszerű Leon családnak hála, mindkettő plug-in hibrid elektromos változattal büszkélkedhet, és idén bemutatjuk a CUPRA el-Born-t, a márka első elektromos modelljét is. Továbbá az értékesítési pontok hálózata is növekszik.” Griffiths rámutatott arra is, hogy 2021-ben helyreállnak a Seat értékesítései: „Az egészségügyi helyzet és gazdasági környezet javulása, emellett az Arona és az Ibiza egy-két hónap múlva bemutatkozó frissítése, emellett a modern Leon család és a korszerűsödött Ateca biztosítja a Seat részére, hogy visszatérjen a növekedés útjára.”
2021 lesz az elektromos hajtású újdonságokkal teli év
A Seat S. A. 2021-ben három új villamosított modell bevezetését tervezi, amelyek kapcsolódnak a társaság első 100% -ban elektromos járművéhez, a Seat Mii electric-hez, mitöbb a Seat Leon és a CUPRA Leon e-HYBRID verzióihoz.
2021 első negyedévében a CUPRA piacra dobja a Formentor két plug-in hibrid elektromos változatát, amelyek kulcsfontosságúak lesznek a korszerű modell fejlesztésében, és az év második felében a CUPRA el-Born-t, a márka első 100% -ban elektromos modelljének bevezetését tervezi a vállalat.
Mindezek mellett a korszerű Seat Tarraco e-HYBRID is útnak indul ez év elején, emellett ezen felül a Seat 2021-ben megújítja a márka két legkeresettebb modelljét – az Ibizát és az Aronát is.