Március 26-án az első németországi vásárlók átvehették tisztán elektromos hajtásrendszerű Volkswagen ID. 4 gépkocsijukat, mégpedig egyszerre a drezdai Üvegfalú Üzem átadóközpontjában, ezenfelül a wolfsburgi Autostadtban. Több ezer újabb partner követi ezután őket, a cég hiszen tervei alapján csaknem 150 ezer példányt kíván az egész világon kiszállítani e modelljéből az idén. Február végéig – a nagyszámú zárva tartó márkakereskedés ellenére és a németországi piaci bevezetést is megelőzve – máris 23 500 megrendelés érkezett e modellre Európában.
Amint Klaus Zellmer, a Volkswagen igazgatótanácsának az forgalmazás területéért felelős tagja nyomatékosította: „Igencsak sikeresen indult az ID. 4, igazán kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében. A továbbiakban is nagy terveink vannak vele: már az idén csaknem 150 ezer ID. 4 modellünket tervezzük kiszállítani nemzetközileg, ami a 2021-re tervezett összesen 450 ezer elektromos hajtásrendszerű autó harmada. Világautónk ezzel felgyorsult elektromos offenzívánk egyik főszereplője.”
A Volkswagen ACCELERATE stratégiájának centrális alkotója az elektromos offenzívájának felgyorsítása. A cég tervei alapján minden évben legalább egy új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon.
Az első ügyfelek tovább bővítik ID. -családjukat
A március 26-i drezdai és wolfsburgi autóátadás különlegessége, hogy az első ügyfelek – Jacqueline Heyer-Mertens és Mario Heyer Suhl városából (Türingia), ezenfelül Matthias Hoeper Oytenből (Bréma) – már a mai napig is ID. 32 modellekkel jártak, amelyek mellé vásároltak most az ID. 4 sorozatból. „Annyira tetszik a korszerű ID. -család, hogy máris megvásároltam egy újabb tagját” – mondta Mario Heyer, Matthias Hoeper mindazonáltal ezáltal hangoztatta: „Nagy rajongója vagyok az elektromos mobilitásnak és örülök, hogy bővült a család, s Németországban az elsők közt járhatok e modellel.”
Már a márkakereskedők is a rajtvonalnál – jól képzetten és példamutató higiéniai koncepcióval
Az ügyfelek lehető legszínvonalasabb kiszolgálása érdekében átlag fölötti nevelési roadshow zajlik Európában, amelyen egyedül Németországban a márkakereskedések több mint tízezer munkatársa vesz részt. A járműhöz kapcsolódó képzés mellett az elektromos mobilitáshoz tartozó minden másfajta témakör is megjelenik az tanításon, akárcsak a We Connect program és a töltés áttekintése is. Amint Holger B. Santel, a Volkswagen németországi igazgatója az első autók drezdai átadásakor kiemelte: „Most érkezik az ID. 4 széleskörűen felkészült márkakereskedőinkhez, akik munkatársai felülmúlhatatlanul képzettek. Mindezeken túl márkakereskedőink egyénileg egyeztetett időpontokkal biztonságos higiéniai koncepciót is ígérnek. Az ügyfelek végre biztos, hogy meg érinthetik az ID. 4 modelleket, azonfelül beülhetnek, próbaútra vihetik és nyomban biztos, hogy meg rendelhetik őket.”
Digitális élvonal
Az ID. 4 mintául szolgálhat a digitalizáció kapcsán, rövidesen rendszeresen fogadhat a távolból (over-the-air) frissítéseket és új funkciókat. A Volkswagen az első gyártó a volumenszegmensben, amely már nyártól ajánlja mindezt, ezáltal a gépkocsi mindenkor naprakész maradhat. Ez a szerepkör a korszerű kereskedelmi modellek kulcsfontosságú előfeltétele is egyben. Az ID. 4 Tech és az ID. 4 Max csúcsmodellek amellett már digitális világújdonságot is szolgáltatnak: a Kiterjesztett valóság Head-up megjelenítő (Augmented Reality Head-up-Display) a vezető látóterébe vetíti ki jelzéseit, míg némely szimbólumokat dinamikusan és a valós környezetbe illesztve jelenít meg. A digitalizáció és a szoftverintegráció a Volkswagen ACCELERATE stratégiájának újabb központi pillérei.
Szén-dioxid-semlegesség
Mint az ID. 3, az ID. 4 is Zwickau elektromosautó-gyárában, semleges szén-dioxid-kibocsátás mentén készül. A drezdai és wolfsburgi kiszállításuk is ugyancsak szén-dioxid-semleges módon zajlik. A zwickaui üzem a közelmúltban egy harmadik műszakot is elindított. Az üzem második szerelőszalagján az ID. -család gyártása zajlik, a cél, hogy a modern elektromos gépkocsik iránti fokozott kereslet kielégítésére a nyári hónapokban már munkanaponként több mint 1400 személyautó guruljon le a szerelőszalagokról.