Új kihívás a versenysportban, már a holnap technikájával: a Volkswagen tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautót fejleszt a földkerekség leghíresebb hegyiversenyére. Az összkerékhajtású prototípus 2018. június 24-én állhat fel a Pikes Peak International Hill Climb (Colorado/Amerikai Egyesült Államok) rajtvonalára, hogy a 4300 méter magasságban fekvő célba érkezve az elektromos gépjárműk új rekordját állítsa fel. A modern versenysport-projekt a Volkswagen elektromos járművek vezető gyártójává való átalakulásának része, aminek keretében a márka 2025-re az elképzelések alapján már 23 elektromos hajtásrendszerű modellt nyújt ezután.
A Pikes Peak hegyiversenye a földkerekség talán legismertebb futama. Hatalmas kihívás, amely ezáltal eszményien alkalmas a holnap technikái teljesítőképességének igazolására” – emelte ki Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Elektromos versenyautónk továbbfejlesztett akkumulátor- és hajtástechnikával készül. A Pikes Peak extrém terhelése kardinális ismeretekkel szolgál ezt követően számunkra a újabb fejlesztéshez, egyben kitekintést nyújt termékeinkre, emellett technikáinkra.”
A gépjárműt a Volkswagen Motorsport a wolfsburgi műszaki fejlesztéssel közös összefogásban készíti. „A Pikes Peak versenye egyfajta új kiindulás számunkra. Első ízben fejlesztünk tisztán elektromos hajtású versenyautót” – mutatott rá Sven Smeets versenysport-igazgató. „A projekt továbbá versenysport-tevékenységünk megváltoztatásának is meghatározó mérföldköve. Csapatunkat valósággal ’felvillanyozza’ e óriási kihívás.” A Volkswagen 1987-ben indult utoljára a Pikes Peak hegyiversenyén, mégpedig egy igencsak elbűvölő, két motorral felszerelt Golf versenygéppel, amely épp csak nem tudott célba érni. „Legfőbb ideje a revansnak” – tette hozzá Sven Smeets.
A Pikes Peak – szakmai körökben „Race to the clouds” néven is emlegetett – internacionális hegyiversenyét 1916 óta rendezik meg a Sziklás-hegységben, Colorado Springs közelében. A 19,99 kilométeres táv 1440 méteres tengerszint feletti magasságból indul, s vezet az egészen a 4300 méteren fekvő célig. Az elektromos prototípusok kategóriájának rekordját 8:57,118 perces idővel 2016 óta az amerikai egyesült államokbeli Rhys Millen (e0 PP100) tartja.