Az egy évtizednyi példátlan szintű keresletet látva a Nissan közzétette, hogy növeli a Qashqai-ra vonatkozó gyártókapacitásait, és tovább erősíti a Qashqai-nak mint Európa leginkább közkedvelt crossoverének pozícióját.
A Nissan még mindig nem tud lépést tartani a Qashqai-jal létrehozott crossover piac örök növekedésével annak ellenére, hogy a cég sunderlandi gyárának 1. számú gyártósorán a nap 24 órájában percenként előállítanak egy gépjárműt, és mindent összevetve rekord mennyiséget, évi 300. 000 gépjárműt gyártanak le.
A Nissan mérnökei most arra készülnek, hogy egy 22 millió fontos/29 millió eurós beruházás révén, a sunderlandi üzem 2. számú gyártósorának módosításával újabb Qashqai gyártókapacitást hozzanak létre, és ezáltal zöld utat nyújtsanak az európai kínálat növekedésének.
A kibővült kapacitással konstruált első járművek az elképzelések alapján már 2016 vége előtt legördülhetnek a gyártósorról, megelőzve a Qashqai fejlesztések 2017-re tervezett modern szakaszát, amikor is a crossover a Nissan járművek közül Európában elsőként önvezető „Piloted Drive” technológiával kerül ezután forgalomba.
Colin Lawther, a Nissan európai gyártással, ellátásilánc-menedzsmenttel és beszerzéssel foglalatoskodó alelnöke a következőket nyilatkozta: „Amikor az első Qashqai 2006-ban elhagyta a gyártósort, létrejött a crossover szegmens. Az európai vásárlók részére mind a mai napig a mi autónk jelenti az etalont a dinamikus megjelenés, az izgalmas vezetési impresszió és az modernizált modern műszaki megoldás területén.
Modernizált mérnöki szerkentyűkkel és a termelékenység javításával a sunderlandi kollégák korszerű gyártási rekordokat állítottak fel, hogy lépést tarthassanak az igényekkel, de a modern fejlesztésű Qashqai gyártása végeredményként fordulóponthoz érkezett.
A tervezett korszerű kapacitás végre biztosítja, hogy a Qashqai kínálata utolérje a keresletet még a „Piloted Drive” technológiával felszerelt, modernizált Qashqai jövő évi bevezetése előtt.”
A Nissan pillanatnyilag a három műszakban üzemelő sunderlandi 1. számú gyártósoron állítja elő a C-szegmensbe tartozó Qashqait és a 100%-ban elektromos Nissan LEAF-et, a világ leginkább közkedvelt elektromos gépkocsiját. A 2. számú soron pillanatnyilag a B-szegmensbe tartozó Nissan Juke crossover, a Nissan Note és az Infiniti Q30 prémium kompakt gépjármű gyártása folyik, és a sor két műszakban a jövőben is továbbviszi ezek gyártását.
A karosszériahegesztéstől, a fényezésen keresztül a végső összeszerelésig a sunderlandi 2. számú gyártósor összes gyártási területét módosítani kell a Qashqai-gyártás beindítása előtt. A módosításokat követően mindkét gyártósor lehetőséget kínál a Renault-Nissan Alliance CMF-C platformjára épülő járművek előállítására. A modern fejlesztésű Nissan Juke bevezetését követően a 2. számú gyártósor a CMF-B platformra épülő járművek gyártására is lehetőséget kínál ezt követően.
A Nissan idén ünnepli a sunderlandi üzem fennállásának 30. évfordulóját. Ez az üzem a történelem legkiemelkedőbb brit autógyára, amely csaknem 40 000 munkahelyet biztosít. A szigetországban előállított gépkocsik közül minden harmadikat ebben az üzemben állítják elő.
A Nissan Egyesült Királyságban rejlő formatervezési és műszaki centerének hála a Qashqai és más modellek formatervezése, műszaki kialakítása és gyártása az Egyesült Királyságban történik. A járművek Sunderlandből kerülnek kiszállításra a világ több mint 130 országába.
A közelmúltban a Qashqai lett a maximális darabszámban előállított gépkocsi a Nissan európai gyártásának történetében. Ezt a rekordot ezelőtt a Nissan másik európai ikonja, a Micra supermini tartotta. A Nissan sunderlandi gyára még mindig nagyjából 1 200 Qashqait állít elő naponta, 2016. február végére a készített darabszám elérte a 2 398 134-et. Az Egyesült Királyság autógyártásának történetében ezidáig még egyetlen gépkocsinak sem sikerült ilyen rövid idő alatt meghaladnia a 2 milliós darabszámot.
A világon Oroszországban, a Nissan szentpétervári üzemében és Kínában, a Dongfeng Nissan huadui gyárában konstruálnak még Qashqait.