A bajor prémiumgyártó és a kétkerekű versenysportok királykategóriája egy limitált szériában készülő négykerekű exkluzivitással ünnepli az most már két évtizede gyümölcsöző együttműködést.
A BMW M divízió hivatalos biztonságiautó-flottája idén kereken huszadik esztendeje biztosítja a Föld leggyorsabb motorkerékpár-versenyzőit rajtrácsra állító MotoGP futamait, a jeles jubileumnak mindazonáltal egy az összes régebbinél exkluzívabb BMW M Különdíj állít emléket: az a versenyző, aki a 2018-as idény tizenkilenc versenyhétvégéjének időmérő edzésein a legjobb összesített eredményt éri el, egy Frozen Dark Blue karosszéria-fényezéssel ellátott BMW M۽ CS modellt nyer (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 198 gramm / km)*. Az ez évi BMW M Különdíj egy egészen egyedülálló trófea, nézve, hogy a limitált sorozat képviselőiből mindössze 1 200 darab lát napvilágot. A sofőrjére váró modellt a BMW Jerez de la Frontera aszfaltcsíkján, a Spanyol Nagydíj versenyhétvégéjén leplezte le a nagyközönség és a MotoGP mezőnye előtt.
A BMW M Különdíj a BMW M GmbH és a MotoGP közti, most már két évtizedes összefogás egyik alappillére, amit idén tizenhatodik alkalommal adnak keresztül a szezon időmérő edzéseinek abszolút legeredményesebb pilótájának. Mint a világbajnoki címért folyó küzdelem tekintetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők: a BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, ameddig a harmadikat 16 ponttal honorálja – és mindent összevetve tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A teljesen egyéni igényeknek megfelelő felszereltséggel megáldott BMW M modellt évente az a pilóta nyeri el, akinek a szezon végén a legtöbb pontja van.
„A BMW M GmbH idén ismételten felülmúlta önmagát, mikor is kiválasztotta a jubileumi MotoGP -szezon BMW M Különdíját” – hangoztatta Pau Serracanta, a MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports kereskedelmi részlegének vezérigazgatója a BMW M۽ CS modell hétvégi leleplezésén. „A korszerű BMW M۽ CS egy magasztos sportautó, amely meg vagyok győződve arról, hogy még nagyobb motivációt jelent ezt követően a pilótáknak a szezonok előtti időmérőkön. Izgatottan várjuk, hogy az idény végén ki nyeri meg ezt a kerekeken guruló trófeát. A BMW M divízió idén precízen huszadik esztendeje szállítja a sorozat hivatalos biztonságiautó-flottáját és sorozatban tizenhatodik alkalommal nyújtja át a BMW M Különdíjat, mi ugyanakkor módfelett büszkék vagyunk eme hosszú távú, sikeres partnerségre” – tette hozzá.
„Kétségkívül állíthatom, hogy 2018, amely a MotoGP -vel megkötött együttműködésünk huszadik esztendeje, valami igazán kivételes meglepetést tartogat” – kapta meg a szót Vladimir Bistrivoda, a BMW M GmbH MotoGP -együttműködésért felelős igazgatója. „Külön izgatottá tesz minket az a tény, hogy az ez évi BMW M Különdíjnak modellpalettánk egy igen kivételes darabját választhattuk: az exkluzív, limitált szériában készülő, nagyteljesítményű BMW M۽ CS sportlimuzint. Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW M Különdíj mind a mai napig hőn áhított trófea a MotoGP pilótái közt, és külön köszönjük, hogy idén a BMW M۽ CS modellt választhattuk” – zárta gondolatait.
A modern BMW M۽ CS a sorozatgyártásban valaha kínált legerősebb BMW M۽ modell, amely álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra. Soros hathengeres, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrása 460 lóerő maximális teljesítmény és 600 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amit a Drivelogic-kal dolgozó, hétfokozatú M duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M۽ CS lehető legdinamikusabb vezethetőségéről minden forgalmi szituációban az adaptív M futómű gondoskodik, míg a végtelenül sportos kisugárzásért például Frozen Dark Blue karosszéria-fényezés, kéttónusú, finomszemcsés Merino utastér-bőrkárpitozás és Alcantara-borítású M sportkormány felel.
A BMW M Különdíj a BMW M GmbH és a MotoGP közti partnerség egyik alappillére. Az aktuális abszolút rekordtartó Marc Márquez, akinek nevéhez öt BMW M Különdíj fűződik. Őt követi holtversenyben Valentino Rossi és Casey Stoner, hasonlóképpen három-három BMW M Különdíjjal. A spanyol Jorge Lorenzo eddig kétszer, miközben Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy alkalommal hódította el a négykerekű trófeát.
A MotoGP hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP -szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről újabb információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.
A BMW M divízió
A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG mindenre kiterjedő leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, ezenfelül BMW Group Driving Experience), tetejébe biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és rendhagyó célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek rendkívüli igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem mindazonáltal az egyénre szabhatóság kapcsán nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű akkortól fogva nemzetközileg a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.