A korszerű Polo piaci megjelenésével a planéta talán első kisméretű járműve is képes részleges automatizált vezetésre. A Volkswagen a vezető kérésére kanyarodik, fékez és gyorsul. Ezt az külön választhatóan választható IQ. DRIVE Travel Assist kínálja. A Volkswagen az IQ. DRIVE márka égisze alatt egybefogja rendszereit az automatizált járművezetés felé tartó úton. A fent említett technológiai megoldások ez idáig csak a nagyobb modelleknél voltak elérhetőek, akárcsak a Golf, Tiguan, Passat, Arteon és Touareg. A maga méretében elsőként a Polóban élvezhető a részleges automatizált vezetés minden sebességi tartományban. Az IQ. DRIVE Travel Assist ténylegesen érezhető kényelmi szintet nyújt, leginkább az autópályán történő vezetéskor.
Az IQ. DRIVE Travel Assist használata jelentősen hagyományos: a standard multifunkciós kormánykeréken külön gombbal lehet aktiválni az okos vezetéstámogató rendszert. Mindössze egy gombnyomás és a korszerű Polo egyből aktiválja a részleges oldal- és hosszirányú automatizált asszisztenst. A rendszer az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és adaptív sávválasztó asszisztens egyvelegeként vegyíti az oldal- és hosszirányú segédrendszert. A vezetéstámogató rendszerek társításával a Polo egy magasabb szintre emelkedett. Mindent összevetve üzemel az IQ. DRIVE Travel Assist:
Az adaptív sebességtartó automatika gondoskodik arról, hogy Polo önműködően tartsa a járművezető által kiválasztott megengedett sebességet. A kameravezérelt közúti jelzések dinamikus megjelenítésével a Polo „tudja”, hogy mennyi a megengedett sebesség. A radarérzékelős modern műszaki megoldásnak betudhatóan felismeri azt is, ha előtte lassabb jármű halad. Ilyenkor a Polo magától lassít, betartva a biztonságos követési távolságot. Ha nem halad előtte másik jármű, a Volkswagen újra gyorsul. Ezenkívül egy prediktív – előre tekintő – adaptív sebességtartó automatika is elfért a navigációs rendszer és a dupla tengelykapcsolós váltó (DSG) mellett. Ezáltal a jármű például reagálni tud a kanyarokra és lakott területet jelző táblákra, csökkentve a sebességet.
A „Lane Assist” sávtartó automatika felméri a Polo előtti területet ugyanazzal a szélvédőbe épített kamerával, amellyel a közúti jelzéseket jeleníti meg. A vezetéstámogató rendszer felismeri a sávfelfestéseket és korrigálva manőverezik, amennyiben véletlen sávelhagyást érzékel. Amikor az IQ. DRIVE Travel Assist be van kapcsolva, a prediktív adaptív sebességtartó automatika és adaptív sávválasztó asszisztens összedolgozik a fent leírtak alapján. Másképp fogalmazva a Polo automatán lefékez, gyorsul és kanyarodik a rendszer keretein belül. A járművezetőnek ellenben a kormánykeréken kell tartania a kezét, mivelhogy a felelősség mindenkor az övé. Neki kell megítélnie a közlekedési helyzetet és irányítania a jármű viselkedését. A járművezető ezt a felkészültséget érintéssel mutatja, a kormánykerék peremén felfedezhető kapacitív felületen.
Az öt- és hatsebességes kézi váltóval az IQ. DRIVE Travel Assist 30 km/h-ás sebességtől a maximális (210 km/h) sebességig felhasználható. Amennyiben a Polo hétsebességes dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) van felszerelve, a vezetéstámogató rendszer már 0 km/h-ás sebességtől elérhető. Az IQ. DRIVE Travel Assisttel és a dupla tengelykapcsolós váltóval eshetőség nyílik vezetéstámogatással vezetni, amely komfortosabb haladást nyújt akadozó forgalom vagy dugó során. Akik inkább az aktív vezetést részesítik előnyben, simán nem nyomják meg az IQ. DRIVE Travel Assistet aktiváló gombot. Ellenben a részleges automatizált vezetéstámogató rendszer sok terhet levehet a járművezetőről, különösen hosszú utaknál. A középpontban a nagyobb komfort áll. Az IQ. DRIVE Travel Assist és az adaptív sebességtartó automatika az külön választhatóan választható IQ. DRIVE csomag részeként válik hozzáférhetővé. A „Lane Assist” sávtartó automatika a modern Polo általános támogatórendszereinek része.
Internacionális vonatkozásban az automatizált vezetés 6 különféle szintjét különböztetik meg, a 0-tól az 5. szintig. A 0. szinten semmilyen támogatórendszer nem avatkozik közbe a vezetésbe. Az 1. szinten a jármű oldal- vagy hosszirányú patronálást nyújt, minden másért a járművezető a felelős. Az IQ. DRIVE Travel Assist ellenben eleget tesz a 2. szintű részben automatizált vezetés követelményeinek azzal, hogy mind az oldal-, mind a hosszirányú támogatásról is gondoskodik egyidejűleg. A jogszabályi helyzetet és biztonságot figyelembe véve, jelen pillanatban a 2. szinten tartunk. Biztonsági okokból kifolyólag a járművezetőnek még mindig állandóan felügyelnie kell a rendszert. Mikor is erre már nem lesz szükség, akkor beszélhetünk ezután a nagyfokúan automatizált 3. szintről. Az lesz a következő nagy lépés. Mindazonáltal a 3. szinten a járművezetőnek még mindig készen kell állnia, hogy szükség során átvegye a vezérlést. Az egész mértékben automatizált 4. szinten a vezető teljesen átadja a vezérlést a járműnek némely helyzetekben, példaként az autópályákon történő utazáskor. Mikor is a jármű már vezető nélkül jut el egyik pontból a másikba, akkor beszélhetünk az 5. szintről. Az ehhez elengedhetetlen hardver és számítógépes program a következő évtizedben lehet elérhető.