Tovább gyorsul a modern, nyolcadik generációs Golf: a GTI2, GTE3 és a GTD4 után a sportos Golf modellek újabb különlegességét ismerteti a Volkswagen. A modern Golf GTI Clubsport megjelenésével a márka a nagyteljesítményű GTI-modellek hagyományait folytatja, az első Golf GTI Clubsport még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra. A korszerű Golf GTI Clubsport formájában most olyan korszerű kompakt-sportautó követi, amely nem kizárólagosan jeles motorteljesítményével, hanem a menetdinamikai képességek már új szintjével is meggyőzőnek bizonyul.
A modern Golf GTI Clubsport világpremierjével írja a Golf nagysikerű történetének következő fejezetét a Volkswagen. A 221 kW (300 LE) teljesítményű Clubsport a Golf GTI nyolcadik generációjának új csúcsmodellje. Modernizált turbófeltöltésű motorjával, újdonságként maradéktalanul hálózatba kapcsolt futóművével, azonfelül a mesés Nordschleife pályaszakaszra első ízben kidolgozott „Nürburgring” menetprofiljával a Golf GTI Clubsport a menetdinamikai képességek kapcsán mérföldkőnek számít az elsőkerékhajtású sportautók körében.
Párját ritkító menetdinamikai képességek – A Golf GTI Clubsport nagyon sok részletében fejlődött. Ezek közé sorolható a még agilisabb, már 221 kW (300 LE) teljesítmény és 400 newtonméter maximális forgatónyomaték leírta, turbófeltöltésű motor (EA888 evo4), sőt még a korszerű Menetdinamika-menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) ellátott sportfutómű. Már a korszerű Golf GTI modellekben is új Menetdinamika-menedzsment (Vehicle Dynamics Manager) kapcsolja hálózatba az Elektronikus differenciálzár-hatású szerepkör (XDS) szabályzását és az extrafelszerelésként rendelhető Elektronikus futómű-szabályzás (DCC) oldalirányú dinamikus komponenseit, önmagában is jól érzékelhető előnyökkel szolgálva a menetteljesítmények kapcsán. A korszerű Golf GTI Clubsport első ízben – az alapkiviteléhez tartozó – elektromechanikus első differenciálzárat is integrálja a Menetdinamika-menedzsment hálózatába.
Karsten Schebsdat, a Volkswagen menetdinamikai, kormány- és szabályzórendszerek részlegének vezetője kiemelte: „Minden menetdinamikai rendszere hálózatba kapcsolásával a korszerű Golf GTI Clubsport még semlegesebben és pontosabban irányítható, mint a tradicionális Golf GTI. A mesés Nordschleife részére egy új ’Nürburgring’ menetprofilt is programoztunk, amely konkrétan erre a versenypályára hangolja a korszerű Golf GTI Clubsport futóműkomponenseit.”
Vérbeli Clubsport – Már az első pillantásra jól érzékelhető, hogy a korszerű Golf GTI Clubsport a versenypályán érzi igazán otthon magát. Egyéni orrkialakítása meglehetősen markáns, a lökhárító lefelé gyakorlatilag nyitott hatást kelt, mindössze a GTI-modellekre oly sajátos, méhsejtmintázatú hűtőrács és a megnövelt aerodinamikai szárnyidomok (Wing) állnak ellen a légáramlásnak. Hátul a kétrészes tetőlégterelő tűnik fel, amit jellegzetes ismertetőjegyként csak a Golf GTI Clubsport hordoz. Az első légterelő és a hátsó szárny viszont jóval több puszta dizájn-stíluselemnél, figyelemre méltóan fokozzák tudniillik a sportautó leszorítóerejét. A Golf GTI Clubsport alapfelszerelésként 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül ki a wolfsburgi gyárból. Mindezeken túl kivételes diffúzorelem, tíz milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszéria és szélesített oldalsó küszöbborítások gondoskodnak sportos összhatásról. Szintén újak a sportkipufogó-rendszer a jobb és bal oldalon feltűnő, a korábbi kerek helyett már ovális kipufogóvégcsövei.
Több GTI-specifikus megoldás teszi egyéni igényeket kiszolgálóvá a belteret is. Ezek közt említhetők példaként az ArtVelours kárpitozású, s a villámgyors kanyaríveken is határozott tartást nyújtó csúcs-sportülések vagy épp az alapkivitelhez tartozó, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) kapcsolóbillentyűivel kiegészített, a markolatain perforált bőrrel borított sportkormány. Az exkluzív utasteret alumíniumhatású pedálok és egyéb igényes részletmegoldások teszik teljessé.
Rövid visszatekintés – Új Golf GTI Clubsport modelljével a Volkswagen a nagyteljesítményű GTI hagyományait folytatja, az első Golf GTI Clubsport5 még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra. Az első Clubsport-sorozat 195 kW (265 LE), a Boost-funkcióval ugyanakkor átmenetileg 213 kW (290 LE) teljesítményt produkált. Még ugyanabban az évben, már örökösen rendelkezésre álló 228 kW (310 LE) maximális teljesítménnyel követte a mindössze 400 darabra korlátozott Golf GTI Clubsport S5. Benjamin Leuchter profi versenyző 2016 májusában az elsőkerékhajtású autók új körrekordját állította fel a Nürburgring Nordschleife-szakaszán a GTI Clubsport S volánja mögött – körideje 07:49:21 perc.