A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH przentálja a Sports Activity Vehicle és a Sports Activity Coupé szegmens felsőkategóriájának harmadik nemzedékébe lépő etalonjait.
A korszerű BMW X5 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,8 – 13,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 291 – 296 gramm / km), a modern BMW X5 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,8 – 13,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 291 – 296 gramm / km), a modern BMW X6 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,5 – 12,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 284 – 289 gramm / km) és a modern BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,5 – 12,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 284 – 289 gramm / km) alkotta erőteljes kvartett a BMW M divízió hamisítatlan génjeivel ejti rabul a vezetés szerelmeseit, az buzgó vezethetőség, a letaglózó menetdinamika és a mérnöki precizitás oly magas szintű harmóniája mentén, amely fantasztikus a Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellek szegmensében. A csodálatos menetdinamikai adottságokhoz ezenkívül a BMW X modellcsalád tagjainak sokoldalúsága, extrovertált kiállása és korszerű luxusa társul.
A szédületes erőtöbblet, a nagyszerű irányíthatóság és a fizika határaival dacoló menetdinamika varázslatos egységét a V8-as benzinmotor 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménye, a precízen vezérelt teljesítmény-leadás, az kapacitás teljesítmény-karakterisztikájához és az SAV / SAC szegmens adottságaihoz hangolt, BMW M-specifikus futómű, ezenkívül a BMW M divízió évtizedeken keresztül finomhangolt járműtervezési alapelvei együttesen keltik életre. Az újdonságok 3,9 másodperc alatt (a Competition modellek 3,8 másodperc alatt) gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,4 szekundummal licitál rá az elődmodellek hasonló értékeire. A terepjáró élsportolók mámorító kvalitásait a BMW Group tesztközpontjaiban fejlesztették tökélyre a mérnökök, akik az erőteljes kvartett tagjait sok másik versenypálya mellett a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján is vallatóra fogták. A korszerű BMW X5 M, a modern BMW X6 M és a két Competition modell 2019 novemberében, a Los Angeles-i Internacionális Autószalonon ünnepli világpremierjét, piaci bevezetésük ugyanakkor 2020 áprilisában veszi kezdetét.
460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményű V8-as benzinmotor BMW M TwinPower Turbo technológiával
A modern BMW X5 M, a modern BMW X6 M és a két Competition modell motorházteteje alatt a bajor prémiumgyártó által kifejlesztett és finomhangolt V8-as benzinmotor legmodernebb nemzedéke dolgozik, amely a legújabb BMW M TwinPower Turbo technológiával és minden BMW M modell páratlanul magas fordulatszám-étvágyával összetéveszthetetlen teljesítmény-karakterisztikát garantál. Az kapacitás már a gázpedál legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással reagál, a motorból érkező erőt precíz irányítás továbbítja a kerekek felé, a kirobbanó teljesítmény-többlet mindazonáltal még padlógázon, a legmagasabb fordulatszám-tartományban sem lanyhul.
A 4.4 liter hengerűrtartalmú motor két turbófeltöltővel dolgozik, amelyeket – a kipufogócsonkokkal közösen – a “V” alakban elrendezett hengersorok közé építették be a mérnökök. A modern BMW X5 M és a korszerű BMW X6 M maximális teljesítménye 441 kW / 600 lóerő, amely 18 kilowattal / 25 lóerővel múlja felül a második nemzedék hasonló értékét. A modern BMW X5 M Competition és a modern BMW X6 M Competition eközben 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes, amely az elődmodellhez viszonyítva 37 kW / 50 lóerő fejlődés. A kvartett csúcs forgatónyomatéka 750 Nm. Az kapacitás extrém feszes ágyazásának betudhatóan a teljesítmény és a forgatónyomaték közvetlenül érkezik meg a hajtásláncba, amelyiknek vérpezsdítő orgánumáról a sport kipufogórendszer gondoskodik.
Nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó Drivelogic-kal, BMW M xDrive okos összkerékhajtás és aktív M differenciálmű
A modern BMW X5 M, BMW X5 M Competition, BMW X6 M és BMW X6 M Competition nagyteljesítményű benzinmotorja egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón át továbbítja erejét a kerekek felé. A váltó karakterisztikáját a bajor prémiumgyártó megrendelői a BMW M-specifikus előválasztó karon elhelyezett Drivelogic gomb segédkezésével szabhatják személyre. A BMW M xDrive okos összkerékhajtást eközben úgy hangolták tökéletesre a tervezők, hogy az még laza terepeken és kedvezőtlen időjárási stádiumok közepette is a legdinamikusabb menetteljesítmény, a legoptimálisabb tapadás és a a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő menetstabilitás szempontjai alapján ossza el a motorból érkező erőt a négy hajtott kerék közt. A hátsó tengelyen egy aktív M differenciálmű is dolgozik, melynek betudhatóan a terepjáró kvartett elemei már az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD hajtáslánc-üzemmód során is a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján hajtanak. A “Setup” gomb támogatásával a bajor prémiummárka kuncsaftjai a 4WD Sport üzemmódot is aktiválhatják, amely még több forgatónyomatékot továbbít a hátsó kerekekhez.
BMW M-specifikus futómű és integrált fékrendszer
Az SAV / SAC szegmens új nagyteljesítményű etalonjainak karosszériaváz-merevségéről és futómű-feszességéről egy sor továbbfejlesztett technológiai megoldás gondoskodik. A futómű típus-specifikus felépítése és hangolása még tovább erősíti a négy újdonság mérnökien precíz irányíthatóságát. A BMW M-specifikus adaptív futómű szintén a kvartett globális alapfelszereltségének része, amely elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal, aktív borulásgátló rendszerrel és BMW M Servotronic kormányművel fokozza a vezetés élményét. A BMW M modellek részére kifejlesztett integrált fékrendszer mindemellett két eltérő pedál-visszajelzési lehetőséget ajánl.
Extrovertált kiállás, multifunkcionális utastér és luxus atmoszféra
A BMW SAV / SAC modelljeinek jellegzetes karosszériaarányai és a BMW M divízió által fémjelzett stílusjegyek extrovertált öltönybe öltöztetik a modern BMW X5 M, BMW X5 M Competition, BMW X6 M és BMW X6 M Competition kvartettjét, melynek elemei ezáltal minden környezetben osztatlan tekintélynek örvendenek. A modellek magabiztos kisugárzásának már álló helyzetben is a nagyméretű légbeömlők, a BMW M légkivezető nyílások, az aerodinamikailag tökéletesített külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny, a diffúzorral szerelt hátsó lökhárító és a sport kipufogórendszer dupla ikervégződése ágyaz meg. A modern BMW X5 M Competition és a modern BMW X6 M Competition tekintetében mindezt exkluzív BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják, az első tengelyen 21″, a hátsó tengelyen ugyanakkor 22″ méretben.
A fejedelmi helykínálatot tartogató, multifunkcionális utastér emelt üléspozícióval, prémium minőségű anyaghasználattal és luxus színvonalú összeszerelési minőséggel kényezteti a BMW ügyfeleit. Az ajtók mögött a BMW M divízió hamisítatlan monitorai és vezérlőgombjai fokozzák az ugyanabban az időben trendi és korunkbeli dizájnt, amely mindent összevetve leginkább előtérbe helyezi a vezetés színtiszta élményét.
Fedélzeti rendszerek a mélyreható BMW M inger érdekében és exkluzív alapfelszereltségi tételek
A bajor prémiumgyártó ügyfélköre a középkonzolon van “Setup” gombbal az kapacitás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a BMW M xDrive okos összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját is személyre szabhatják, az ilyen formában megkomponált járműbeállítások közül kettőt mindazonáltal a jövőbeni villámgyors és ergonomikus aktiválás érdekében a kormányon látható M1 és M² gombokra menthetnek. Sőt mi több, a középkonzolon van “M Mode” gomb a digitális műszeregység és a BMW Head-Up monitor által megjelenített információk, valamint az nagy tudású vezetést támogató rendszerek funkcionalitásának áthangolására is lehetőséget ad.
A terepjáró kvartett globális alapfelszereltségének például a BMW M-specifikus tartalommal dolgozó BMW Head-Up megjelenítő, a BMW M multifunkciós ülések, a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás, a navigációs rendszerrel szerelt BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, a BMW Okos Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is része. A külön választható extrafelszereltségeket egyesítő palettán eközben jó néhány okos vezetést támogató rendszer, mitöbb megannyi komfort- és egyediség-fokozó opció megtalálható.