A korszerű F 900 R Dynamic Roadster-rel és az F 900 XR Adventure Sport modellel a BMW Motorrad kibővíti kínálatát a felkapott középkategóriában. Mindkét modell sportos motorozási élményt, könnyed kezelhetőséget és rendhagyó felszereltség-opció kínálatot nyújt, mindezt vonzó ár-érték arányban. A két modell erős váza megegyezik, de jellemüket és pozicionálásukat nézve fontos eltéréseket mutatnak.
A korszerű BMW F 900 R – A Dynamic Roadster, amely színtiszta motorozási élményt ad.
Magabiztos, sportos, aktív és dinamikus benyomás a középpontban – a BMW F 900 R modellt ezáltal írnák le rajongói. A BMW Motorsport új Dynamic Roadstere a szabadság élményét és egy új életstílust testesít meg.
Motorerő, nyomaték és hang tekintetében a sportos-agresszív kialakítás és a csodálatos teljesítmény találkozik benne. Ehhez adódnak az olyan újabb erősségek, mint a széles körű, mindennapos használhatóság, tetejébe az ergonómia, amelyek az F 900 R-t mind kezdők, mind hozzáértő, sportos motorosok részére ugyanolyan érdekessé teszik.
A modern BMW F 900 XR – Egy igazi XR a középkategóriában.
Az XR a sportosság és a túraalkalmasság kompromisszummentes ötvözetét testesíti meg.
A BMW Motorrad a BMW S 1000 XR-rel megalapított családot egy újabb középkategóriabeli modellel kívánja kibővíteni. A formanyelv és a jármű koncepciója egyértelmű rokonságra utal a nagy testvérrel.
Az F 900 XR játékos könnyedséggel teljesíti az Adventure-sport szegmens alapvető elvárásait: sportos menetdinamikával ötvözött függőleges, GS-szerű ergonómia, a hosszú utakra és az utasszállításra való alkalmasság ugyanakkor a karakteres kialakítás.
Amellett a modern F 900 XR profitál a csúcskategóriából érkező technológiákból is: az adaptív kanyarfény, a kulcs nélküli indítás lehetősége, azonfelül az okos segélyhívás a középkategóriában kiváló jellemzők. Ez utóbbi Magyarországon egyelőre nem elérhető.
A sportos motorosok mellett az XR a kezdőket is célozza – betudhatóan az alacsony minimális ülésmagasságnak, az A2-jogosítvánnyal vezethetőségnek és a vonzó alapárnak.
Technológiai mérce a szegmensben.
Az F 900 R és az F 900 XR a technológiai etalont jelentik a középkategóriában, ami a gazdag szériafelszereltségnek (Connectivity, egész LED-világítás) és az elérhető, részben páratlan extrafelszereltségek átfogó kínálatának (adaptív kanyarvilágítás, kulcs nélküli indítás, Dynamic ESA, Pro menetprogramok, Pro váltóasszisztens, okos segélyhívás, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC) köszönhető.
Az kapacitás egy korszerűsített soros kéthengeres motor, amely nagyobb hengerűrtartalommal, teljesítménnyel és új motorfékhatás szabályozással büszkélkedhet.
A modern F 900 R és F 900 XR fokozott menetdinamikájáról az F 850 GS 2018-ban bemutatkozó soros kéthengeres motorjának korszerűsített fajtája gondoskodik, amely 77 kW (105 lóerő) teljesítményt és még egyenletesebb nyomatékgörbét biztosít- nagyrészt a 853 cm3-ről 895 cm3-re növekedett hengerűrtartalomnak betudhatóan. A még mindig 270/450 fokos gyújtótávolságnak és az alsó kipufogónak hála a motor ezenkívül különlegesen érzéki hangélményt is nyújt.
Az alapfelszereltséghez tartozó motorfékhatást korlátozó kuplung (anti-hopping) mellett az F 900 R-hez és az F 900 XR-hez első alkalommal rendelhető a motornyomaték-határoló (MSR) is, amely gátolja a hátsó gumi csúszását egy hirtelen gázelvételnél vagy visszaváltásnál, és ezáltal hozzájárul a biztonság növeléséhez.
Két menetproglam, ASC és ABS az alapfelszereltség részeként. Pro menetprogramok DTC-vel, ABS Pro, DBC és MSR extra felszereltségként rendelhető.
Az F 900 R és az F 900 XR alapfelszereltségként szolgáltat két (Rain és Road) vezetési módot. Ugyancsak az alapfelszereltség része az ABS és a kikapcsolható kipörgésgátló (ASC). A külön választható Pro menetprogramok kínálja, hogy a korszerű F 900 R és az F 900 XR még intenzívebben kidomboríthassa sportos oldalát. Két újabb menetprogram (Dynamic és Dynamic Pro), dinamikus kipörgésgátló (DTC), a kanyarban is kíválóan haszálható ABS Pro, a dinamikus fékszabályozó (DBC) és a motornyomaték-határoló (MSR) érhetőek el extra felszereltségként.
Acél hídváz, könnyed műanyagtank és extrafelszereltségként Dynamic (ESA).
Az F-széria GS modelljeihez hasonlóan a korszerű F 900 R és az F 900 XR is egy acél hídvázra épült, amely a motort teherviselő elemként integrálja, az üzemanyagtank mindazonáltal a motoros előtt helyezkedik el. Az első keréknél egy fordított (Upside-down) teleszkópvilla, hátul mindazonáltal egy központi rugózású kétágú lengőkar dolgozik.
A motorgyártásban egyedinek számít a könnyített, műanyagból állított elő üzemanyagtank, amely 15,5 liter űrtartalmú az F 900 XR, és 13 liter űrtartalmú az F 900 R tekintetében. Az acélból készült hátsó vázat is újratervezték az F 900 R-re és az F 900 XR-re, ezáltal a motor hátsó része optikailag rövid és keskeny. Amíg a sportos használatra hangolt új F 900 R rövidebb rugóúttal ellátott, addig a modern F 900 XR rugóútja hosszabb, ezáltal növelve a kényelmet és felhasználás körét.
Az extrafelszereltségként elérhető, és ebben a kategóriában közel egyedülállónak számító BMW Motorrad Dynamic ESA (elektronikus futóműállítás) által magasabb szintre lép a kényelem és a motorozás élménye, továbbá a túrázás és az utasszállítás lehetősége. Hozzájárulásával a hátsó rugóstag a vezetési mozdulatoktól függően automatán a külső körülményekhez igazítja a lengéscsillapítást.
A középkategóriában egyedülállónak számító adaptív kanyarvilágítás a Headlight Pro csomag részeként extrafelszereltségként rendelhető. A nagyteljesítményű LED-világítás a motor egészén az alapfelszereltség része.
Újabb biztonságot ígér az adaptív kanyarvilágítás, amely a középkategóriában egyedülállónak számít, és gyári extrafelszereltségként rendelhető. Ennek hála a motoros a kanyarokban jobb megvilágítást élvezhet, és ezáltal éjszaka még biztonságosabban vezethet. A korszerű F modellek az alapfelszereltség részeként tartalmazzák a LED-technológiát.
Jól megfigyelhető 6,5 colos színes TFT-kijelző BMW Motorrad Connectivity-vel alapfelszereltségként.
A műszerfal kialakításánál a BMW Motorrad fejlesztői nagy gondot fordítottak a láthatóságra -a szélsőséges látási viszonyokat is figyelembe véve. Mindemellett az információk megkülönböztetése, a megjelenítés minősége és a felhasználóbarát használhatóság utánozhatatlan. A monitoron található grafikákat konkrétan a sportos motorozáshoz tervezték. A Pro menetprogramokkal újabb központi megjelenítők érhetőek el. A középkategóriában ugyancsak lehengerlő a BMW Motorrad Connectivity, amely menet közben kínálja a telefonálást, a zenehallgatást, vagy éppen a navigációs rendszer használatát.
Tökélyre fejlesztett ergonómiai háromszögek a dinamikus motorozási hatás érdekében, tetejébe a kategóriára sajátos eszméletlen szél- és időjárás-védelem az F 900 XR tekintetében – a túrákhoz és nagyobb utazásokhoz.
Az F 900 R egy dinamikus roadsterhez méltó, különösen sportos, aktív üléspozíciót ajánl.
Az F 900 XR a túrázások és utazások alatt aktív és ámde pihentető testtartást kínál. Az elülső burkolatba épített állítható szélvédő a sportos megjelenést és az ideális védelmet vegyíti.
A különféle alacsony és magas üléspozíciók és az külön választhatóan elérhető újabb alacsonyított üléspozíciók biztosítják azt, hogy a motoros testmagasságához lehessen szabni a motort.
Három-három erőteljes szín- valamint stílusverzió válik hozzáférhetővé az összetéveszthetetlen karakter érdekében.
Az F 900 R és az F 900 XR részére is három-három eltérő dinamikus szín- és stílusverzió szolgálja az összecserélhetetlen karaktert.
A korszerű F 900 R fekete (Blackstorm metallic), kék (San Marino Blue metallic) ugyanakkor a Style Sport kivitelben ezüst/piros (Hockenheim Silver metallic/Racing Red) színekben válik hozzáférhetővé.
A modern F 900 XR tekintetében a fehér (Lightwhite) mellett két stílusverzió – Exclusive változat arany (Galvanic Gold metallic) és Sport változat piros (Racing Red) színben áll rendelkezésre.