A Volkswagen Group Components első bepillantást enged mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen elképzelése alapján az jövőbeni években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, példaként földalatti parkolókban. „A mindenütt megtalálható töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a több megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- indokolja Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.
Teljesen autonóm töltés
Az alkalmazással vagy a Car-to-X kommunikációval elindított töltőrobot teljesen autonóm módon üzemel. Önállóan irányítja a töltendő járművet és kommunikál vele: a töltőaljzat fedelének kinyitásától a dugó csatlakoztatásáig és leválasztásáig. A egész töltési folyamat emberi részvétel nélkül zajlik. Több jármű egyidejű feltöltésére a mobil robot egy pótkocsit, tulajdonképpen egy mobil energiatároló egységet mozgat a járműhöz, összekapcsolja, ezután ezt az energiatároló egységet használja az elektromos jármű akkumulátorának feltöltésére. Az energiatároló egység a töltés alatt a járműnél marad. Közben a robot más elektromos járműveket tölt. A töltési szolgáltatás befejezése után a robot önállóan összegyűjti a mobil energiatároló egységet, és visszaviszi a központi töltőállomásra.
Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója alapján: „A hatékony töltési infrastruktúra kiépítése a következő években központi feladat, amely az egész szektor részére feladja a leckét. Olyan megoldásokat fejlesztünk, amelyek segítenek elkerülni a drága jellegzetes megoldásokat. A mobil töltőrobot és a rugalmas gyorstöltő állomásunk csak két ilyen megoldás.” A kereskedelmi egység most egy egész DC töltőcsaládon dolgozik. A rugalmas gyorstöltő állomást 2021 elején dobják piacra. A DC wallbox most már több hete különféle német üzemek telephelyein van próbaüzemben. A mobil töltőrobot sikeresen elérte a prototípus állapotát, és most átfogóan tovább fogják fejleszteni. A piaci érettség egyik előfeltétele a Car-to-X kommunikáció az autonóm töltési folyamat megkönnyítése érdekében.
Tekintettel e kérdés döntő fontosságára, az elkövetkezendő időszakokban a Volkswagen Group Components lesz például felelős a Volkswagen-csoport minden töltési tevékenységéért és töltési rendszeréért. A cél az, hogy a töltőrobotot átfogó koncepcióba integrálják, amely az elektromos mobilitás hosszú távú sikerére és ezáltal a szállítás villamosítására összpontosít. „Ennek alapvető előfeltétele a töltési infrastruktúra kiépítése. De ennek igény vezéreltnek és hatékonynak kell lennie” – folytatja Schmall. „Fejlesztéseink nem kizárólag az ügyfelek igényeire és az elektromos járművek műszaki előfeltételeire összpontosítanak. Figyelembe veszik a valószínűsíthető partnereknek kínált gazdasági lehetőségeket is.” Lehetővé teszik a parkolóhelyek és a földalatti parkolók üzemeltetőinek, hogy a mobil töltőrobot segédkezésével sebesen és szimplán „felvillanyozzák” minden parkolóhelyet. Ez csökkenti a létfontosságú építési munkákat, ugyanakkor csökkenti a előrelátható költségeket.