A Kia leleplezte a korszerű Optima Sportswagon Plug-in Hybrid-et a Genfi Autószalonon. A modell európai forgalmazása az év 3. negyedévében indul. Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid az modernizált, kis károsanyag-kibocsátású Kia modelleket tömörítő típuscsalád legkorszerűbb tagja.
A modern modellváltozat a szokásos Optima Sportswagon kombikra sajátos sokoldalúságát a 2016 harmadik negyedévében bemutatott Optima Plug-in Hybrid szedán kiemelkedően takarékos hajtásláncával párosítja. 440 liternyi (VDA, ötszemélyes üléskonfigurációban) csomagteret ajánl, 133 literrel többet, mint az Optima Plug-in Hybrid szedán.
A fejlesztési célként kitűzött elektromos hatótávolság több mint 60 kilométer (vegyes ciklus alapján mérve, NEDC szabvány alapján), mielőtt beindulna a 2,0 literes közvetlen benzinbefecskendezéses (GDI) benzinmotor. Az ilyen formában elérhető 34 g/km CO2-kibocsátás (vegyes ciklus, NEDC) kedvező üzemeltetési költségeket és végtelenül praktikus használatot idéz elő a magán- és flottavásárlók részére nemkülönben. Az elektromos hatótávolság értékét és a CO2-kibocsátási adatokat a piaci bevezetéshez közelítve hozzuk nyilvánosságra.
„2016 harmadik negyedévében a modern Optima Sportswagon, valamint Plug-in Hybrid szedán verziókkal bővítettük az Optima modellválasztékát; ezek minden Optima értékesítés 62, ezenkívül 13 százalékát tették ki.” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe cégvezetője. „A két modell iránt külön-külön is kiemelkedő a kereslet, a Sportswagon Plug-in Hybrid mindazonáltal összevonja a két modell előnyeit, teljessé téve az Optima családot.”
„Az olyan környezetbarát járművek, mint az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid, hozzásegítik a Kiát azon céljának eléréséhez, miszerint 2020-ra a 2014-es értékekhez képest 25 százalékkal javítsa járműveinek átlagos üzemanyag-fogyasztását.”
Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid mellett a Kia egy másik csekély károsanyag-kibocsátású modellt – a Niro Plug-in Hybridet – is bemutat a 2017-es Genfi Autószalonon.
Több mint 60 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolság, 34 g/km CO2-kibocsátási célérték, hatékony helykihasználás
Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid elektromos hajtásáról egy 11,26 kWh kapacitású lítium-polimer aksi csomag és egy 50 kW teljesítményű villanymotor kettőse gondoskodik, amelyek együttesen több mint 60 kilométeren keresztül képesek tisztán elektromos üzemben, mindössze 120 km/óra sebességgel mozgatni a gépjárműt. Ezzel az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid a D-szegmens egyik legkedvezőbb tisztán elektromos hatótávolságát ajánlja.
A hajtásláncban a Kia takarékos, 2,0 literes ‘Nu’ négyhengeres GDI benzinmotorja dolgozik, 156 LE teljesítménnyel, ezenkívül 189 Nm forgatónyomatékkal. A benzinmotor és a hozzá csatlakozó villanymotor révén a gépjármű képes az akkumulátorokat töltés alatt tartva üzemelni. A hajtáslánc vegyített rendszerteljesítménye 205 LE a benzinmotor 6000/perc fordulatszámánál, a forgatónyomaték eléri a 375 Nm-t, már 2300/percnél. A gépkocsi mindent összevetve álló helyzetből 9,7 s alatt gyorsul 100 km/órára. A hajtáslánc teljesítménye hatfokozatú automata sebességváltón, továbbá az arra illesztett, és a szokásoknak megfelelő hidrodinamikus nyomatékváltót kiváltó, 50 kW teljesítményű villanymotoron át jut el a hajtott kerekekhez.
Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid modern fejlesztésű akku rendszere 11,26 kWh kapacitású lítium-polimer csomagból áll, amely kiszámíthatóan magas teljesítmény mellett az elektromos és belső égésű erőforrások igen hatékony kombinációját kínálja. Az akkumulátorcsomag jó helykihasználású elhelyezése (a csomagtér padlója alatt) révén az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid bőséges 440 literes (VDA, ötszemélyes üléskonfigurációban) csomagtér-kapacitást ígér; az ülések síkba hajtásával a csomagtartó 1574 literre (VDA) bővíthető.
A Kia fejlesztő csapata mindössze 34 g/km-t határozott meg CO2-kibocsátási célértékként, a megcélzott üzemanyag-fogyasztás 1,5 l/100 km (mindkettő NEDC vegyes ciklus). A végleges adatokat a piaci bevezetéshez egyre közelebb hozzuk nyilvánosságra.
Fogyasztás-csökkentő és energia-visszanyerő modern műszaki megoldások gondoskodnak a maximális hatótávolságról
A korszerű Optima Plug-in Hybrid egy sor olyan innovációt alkalmaz, amelyek javítják az áramforrás csomag hatásfokát. Az áramforrás töltésének a megőrzéséről, amellett menet közbeni töltéséről két lényeges modern műszaki megoldás gondoskodik: az egyik a regeneratív fékbrendezés, a másik mindazonáltal a fejlett fűtő-szellőző és légkondicionáló (HVAC) rendszer. A Kia fejlett HVAC rendszere nagy tudású légbevezetést alkalmaz: képes csupán a vezetőüléshez irányítani a befúvást, emellett a hőfokszabályozást, a szellőztetést mindazonáltal lezárni a gépjármű minden másfajta részén, ezzel is csökkentve az akku terhelését, és növelve a hatótávolságot. A Kia regeneratív fékrendszere kínálja, hogy a gépjármű lassítás vagy egyenletes sebességű gurulás (vitorlázás) közben visszanyerje a mozgási energia egy részét.
Formaterv és modern műszaki megoldás
Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid nagyszámú dizájneleme megegyezik a Plug-in Hybrid szedánéval: módosított vonalú, áramvonalasabb lökhárítók, kötények és keréktárcsák, krómozott felületek, és ‘ECO plug-in’ emblémák.
Az utastérben új műszeregységben jelennek meg a plug-in hibrid hajtásláncra vonatkozó alapvető adatok, mint az aksi töltöttségi állapota, vagy a vezetési megjelenés takarékosságára vonatkozó visszajelzés. A gépjármű megkapta a Kia legfrissebb generációs infotainment és navigációs (AVN) rendszerét. Ennek 8 colos érintőképernyőjén jelenik meg a tisztán akkumulátoros üzemben megtehető távolság, illetve nem messze van elektromos töltőállomások helye. Az AVN rendszeréhez Android Auto és Apple CarPlay társítható, ezenfelül megrendelhetők a Kia kapcsolt szolgáltatásai (szolgáltató: TomTomTM), amely élő forgalmi tájékoztatással, traffipax információkkal és időjárási előrejelzésekkel is szolgál. Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid vezeték nélküli okostelefon töltője segédkezésével az utasok menet közben a lehető legkényelmesebben tölthetik fel készüléküket.
Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid modellt olyan aktív biztonsági technológiákkal vértezték fel, amelyek segítenek a vezetőnek elkerülni a baleseteket, vagy mérsékelni a sérüléseket egy elkerülhetetlenül bekövetkező ütközésben. Alapfelszerelés a Kia VSM járműstabilitás-szabályozó rendszere, amely fékezés és kanyarodás során az autó menetstabilizáló rendszerének (ESC) és elektromos szervokormányának szabályozásával tapadásvesztés során nyújt támogatást a vezetőnek megőrizni az uralmat járműve felett. A újabb, opciós veszélyelkerülő modern műszaki megoldások közt említést érdemel a fejlett okos távolságtartó tempomat (ASCC), a sávelhagyást gátló rendszer (LKAS) és az önműködő vészfékrendszer (AEB).