Bemutatkozott a Honda legmodernebb elektromos üzemmódra is képes modellje, a Civic e:HEV. A korszerű, csakis hibrid változatban kapható, 11. generációs Civic érkezésével a márka elérte célját: 2022 végén már minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is haladni.
Mindemellett a cég illetékesei megerősítették, hogy 2023-ban tovább bővül a tisztán elektromos és a hibrid személygépjárművek választéka, ezáltal az utóbbi évek legszélesebb Honda modellkínálatából választhatnak az ügyfelek. Hogy ez korrekten mit is jelent? Az elképzelések alapján három Honda szabadidő-autót mutatnak be: az egyik teljesen elektromos és a kisautók mezőnyét (B szegmens) erősíti, a másik egész értékű hibridrendszerrel és a kompaktok közt (C szegmens) indul harcba a vásárlók kegyeiért, a harmadik ugyanakkor nem más, mint a most bemutatott CR-V, melyet Európában első alkalommal öntöltő hibrid, ezután plug-in hibrid kivitelben dob piacra a vállalat.
A kis elektromos SUV prototípusa e:Ny1 néven mutatkozik be, és a Honda jövőbeni modellválasztékának középpontjában áll ezután. A gépkocsi a dinamika, modern műszaki megoldás és formaterv speciális ötvözetét hordozza magában, amely igencsak sajátos a japán vállalatra, ezáltal remek választás lehet azon családok részére, amelyek hagyományosról elektromos gépkocsira váltanának.
Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke hangoztatta: „Az Electirc Vision beteljesülése kiemelkedő pillanat a Honda részére Európában. Mindemellett nem ülhetünk a babérjainkon. Átfogó tervünk van kínálatunk bővítésére, melynek legfőbb motívuma, hogy roppant módon fejlett akkumulátoros, azonfelül hibrid modellekkel szolgáljuk ki vásárlóinkat a roppant felkapott kis- és középkategóriában. A korszerű modellekről 2023-ban hullhat le a lepel, s miként az a Honda jövőbe mutató elektromos járműveiről általánosságban is elmondható, teljesítmény, komfort, vezetési impulzus és használhatóság kapcsán úgyszintén a legmagasabb színvonalat képviselik ezután.”
A Honda Civic 11. nemzedéke
A Honda elektromos üzemmódra is képes európai modelljei mellé, voltaképpen a Jazz, a Jazz Crosstar, a CR-V, a HR-V és a Honda e testvéreként érkezik a Civic legfrissebb generációja, amit csupán e:HEV (ti. hybrid electric vehicle) hajtáslánccal forgalmaz ezt követően a nagy múltú kelet-ázsiai iparóriás.
A modern Civic az e:HEV rendszer legfejlettebb változatára épül: kiindulópontját 2,0 literes, benzines, közvetlen befecskendezésű (DOHC) i-VTEC kapacitás adja, ehhez társul két kis méretű, ámde jelentős hatékonyságú villanymotor1) és egy nagy energiasűrűségű, lítium-ion áramforrás. Kifinomultságáról tanúskodik, hogy CO2-kibocsátása 110 g/km, üzemanyag-fogyasztása mindazonáltal 5,0 l/100 km alatt maradhat, míg 184 LE-s (135 kW)2) csúcsteljesítménnyel és 315 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal büszkélkedhet.
A modern Civic kategóriájának egyik legversenyképesebb tagja lehet, melynek első példányai várhatóan 2022 őszén érkeznek az európai, mindent összevetve a hazai kereskedésekbe. Jellegzetes mivoltát nem kizárólag a lehengerlő menetdinamikának és a kivételes teljesítménynek köszönheti, az ultramodern menetbiztonsági csomag, a széles látómező és a messze átlagon felüli komfort szintén hozzájárulhat sikeréhez.
Újítások az energiagazdálkodásban
Az elektromos járművek európai kínálatának 2023-as bővítése mellett az energiagazdálkodási üzletág fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek a Honda mesterei. Legfőbb céljuk a fenntartható, zéró emissziós társadalom megvalósítása, méghozzá az elektromos mobilitási szerkentyűk és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával. Ennek érdekében a Honda igyekszik elősegíteni az elektromos járművek otthoni töltését, azonfelül a települési töltési megoldások és a kereskedelmi energiaszolgáltatások elterjedését.
Svájcban nem alig 50 darab Honda e modellt és 35 darab Honda Power Manager töltőt bocsátott a Honda a Mobilty autómegosztó szolgáltatás rendelkezésére a V2X Suisse névre keresztelt konzorcium részeseként. A Honda e-k nemcsak mérsékelt flottaautók lesznek, hanem afféle próbamodellek is, melyek megismertetik a vásárlókat a kétirányú töltés előnyeivel. Érdemi jelentősége, hogy a kocsi akkumulátorcsomagja képes áramot visszatáplálni a közműhálózatba, amennyiben energiaszükséglet mutatkozik és a jármű nincs használatban.
Szintén fényes jövőnek néz elébe a Honda másik projektje, az e:PROGRESS fantázianéven ismert, okos töltési szolgáltatás. Az Egyesült Királyság piacán már sikeresen bevezetett rendszer a megújuló energiaforrásból származó áram maximalizálásával támogatja az elektromosautó-tulajdonosokat költségeik csökkentésében.
Németországban a Vattenfall energiacéggel szövetségben forgalmazza okos EV-töltőjét, a Honda Power Charger S+ (4G) berendezést a Honda. Mint az e:PROGRESS, ez is azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljon a fenntartható, zéróemissziós társadalom, méghozzá az elektromos mobilitási alkalmatosságok és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával, amellett a megújuló energiaforrások kiaknázásával.
A Honda elektromos átállása új lendületet vesz
Az elektrifikáció következő fejezeteként a Honda kihasználja többirányú és -szintű stratégiáját, mivelhogy legfőbb célkitűzése, hogy a Honda-termékek gyártása és használata, illetve a Honda tevékenysége ugyancsak karbonsemleges legyen. A társaság igencsak sokat invesztál nullemissziós modern műszaki megoldások kidolgozására, ezáltal szilárdtest-akkumulátorok, cserélhető akkumulátorrendszerek, karbonsemleges üzemanyagok és hidrogéncellák fejlesztésére.
A kereskedelmi terv eredményeit idővel minden főbb piac megtapasztalhatja, beleértve az európai térséget is, ahol az elektromos (EV), ezenkívül üzemanyagcellás (FCV) járművek aránya 40 %-ra nőhet 2030-ig és 80%-ra 2035-ig. Az elképzelések alapján a társaság 2040-ben fejezi be a belső égésű motorral felszerelt járművek gyártását és mindenre kiterjedő forgalmazását.
Addig is újabb és újabb területeken tör előre a Honda, hogy egyre fejlettebb technológiákkal és szerkentyűkkel szolgálja az emberiséget. Kihasználva a HondaJet, azonfelül a Formula-1 versenysorozatban és az elektromos gépkocsik kidolgozása alatt szerzett ismereteket, a Honda elektromos légi járművet (eVTOL) fejleszt, ami a települések közti közlekedés ideális eszköze lehet, mivel képes függőlegesen fel- és leszállni.
A robotika kapcsán a mesterséges intelligencián alapuló, sokujjas, 2024-ben érkező Honda Avatar Robot jelent ezt követően újdonságot, ami az ASIMO által kitaposott ösvényen halad tovább, és 2030-ban kezdődhet meg forgalmazása.
A Honda tervei nem korlátozódnak a Földre, tudniillik az űrkutatásban ugyancsak hangsúlyos szerepet vállal a vállalat. Ezt igazolja, hogy a Japán Űrügynökséggel kooperálva üzemanyagcellás létfenntartó rendszert fejleszt, ami a Holdon állna szolgálatba.