A BMW új technológiai zászlóshajójának előfutára egy modellben összekapcsolja mindazt, melyet a jövő mobilitásáról gondolunk.
Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group korszerű mérföldkövei
„A BMW iNEXT modellel a jövőt váltjuk valóra, amit vállalatcsoportunk minden ága és minden márkája megörököl ezután” – 2018. május 17-én, a BMW Group nagymértékű évértékelő konferenciáján Harald Krüger, a vállalatcsoport igazgatótanácsának elnöke mindent összevetve foglalta össze az iNEXT projekt lényegét.
Az iNEXT arra a legfőbb kérdésre adja meg a választ, amely a BMW Group mindennapi tevékenységét is nagymértékben meghatározza: „Hogyan fogunk közlekedni az elkövetkezendő időszakokban?” Az iNEXT technológiája azon műszaki alapelvre építkezik, amely első ízben 2007-ben, az elektromos meghajtás globális kísérleteire és tesztelésére megalakított „project i” program képében öltött testet, ezt követően 2013-ra a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakttal sorozatgyártásban kínált valósággá érett. A BMW Group jókora piaci előnyre tett szert e téren: a müncheni központú vállalatcsoport mára több mint tízesztendőnyi szakmai jártassággal ellátott az elektromos mobilitás kis- és nagyszériás gyártásában, míg a BMW i modellek megszakítás nélkül fejlődnek, meghatározó technológiáikat ugyanakkor idővel a BMW és a MINI márka modelljei is megöröklik. A következő lépés az nagy tudású szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, remekül hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású privát mobilitás egy modellbe integrálása.
A formanyelv eközben ezen innovációs területek vizuális kinyilatkozása, egyben válasz arra a kérdésre, hogy miként néz ezután ki a következő években a vezetés élménye. A modell, amit ma BMW iNEXT néven ismerünk, 2021-ben érkezik meg az utakra.
A BMW Vision iNEXT
„A BMW Vision iNEXT a vezetés színtiszta élményének új korszakát vetíti előre, egyúttal nyomatékosítja, hogy Németország élen jár a privát mobilitás jövőjének kifejlesztésében” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.
A nagymértékben automatizált, károsanyag-kibocsátástól mentes és kifogástalanul hálózatba kapcsolt technológiai megoldásokat a BMW Group első alkalommal integrálja egyetlen tanulmányba, válasszal szolgálva arra a kérdésre, hogy miként nézhet ki egy olyan gépjármű, melynek ugyan nincs szüksége sofőrre, de elvárásoknak megfelelően vezethető. A középpontban ennek ellenére, sőt az összes régebbinél intenzívebben, az ember áll – érzéseivel és kívánságaival a főszerepben.
A BMW iNEXT sorozatgyártásban kínált kiadása a BMW új technológiai zászlóshajójaként ünnepli ezt követően világpremierjét, a tömegtermelést a bajor prémiumgyártó Dingolfingban funkcionáló gyára az elképzelések alapján 2021-ben indítja be. A modell egyetlen gépjárműbe sűrítve biztosítsa fel a BMW vásárlóinak a vállalatcsoport innovációs tárházának legjavát: az nagy tudású szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hibátlanul hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású egyéni mobilitás lehetőségét, egy idegfeszítő formanyelvbe csomagolva.
A jövőre összpontosító tanulmányautó – a BMW Vision iNEXT – kézzelfogható előzetesként szolgál a BMW iNEXT kialakításáról. „A magán mobilitás kimagasló változások előtt áll. Az automatizált járművezetés eljövetele és az egyre szélesebb körben alkalmazható járműkapcsolati megoldások kiaknázása teljesen új alkalmakat kínál, amelyek az utazás mindeddig elképzelhetetlen élményét váltják valóra. A tisztán elektromos meghajtású BMW Vision iNEXT tanulmányt ennek köszönhetően egy mobil atmoszféraként terveztük meg, amely korrigálja az élet minőségét, a modern „Kedvenc Hely” mindazonáltal enged önmagunkra időt szentelni és pihenni. A BMW szaktudásának legjava az elkövetkezendő időszakokban az összes régebbinél intenzívebben szolgálja ezt követően az embereket – szükségleteikre és kívánságaikra is megoldást kínálva” – nyilatkozta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.
A találékony szempontokról Adrian van Hooydonk beszélt. „A BMW i divízió lényege az olyan találékony és úttörő elgondolások megvalósítása, amelyek irányt mutatnak a mobilitás jövőjéről alkotott képünk felé. A BMW Vision iNEXT egy újabb tekintélyes lépést jelent ezen az úton, bemutatva, hogy az egyre intelligensebb járművek miként tehetik egyszerűbbé és tetszetősebbé mindennapjainkat” – mondta a BMW Group vezető formatervezője.
A megjelenés: bizalomgerjesztő kisugárzás korszerű eleganciával
A BMW Vision iNEXT a legújabb BMW SAV (Sports Activity Vehicle) modellek méretét és arányait örökölte. Páratlan vonalvezetésével és összetéveszthetetlen formai megoldásaival a modell egyből kinyilvánítja mértékadó karakterét, amit a karosszéria ragyogó fényezése és a kifinomult részletek egysége még tovább erősít. A Liquid Greyrose Copper fantázianevű fényezés meleg réz és sötétedő hamvas árnyalatai szakaszosan változnak, amellyel a tanulmány már álló helyzetben is lendületes hangulatot áraszt.
A nagyméretű, egybefüggő hűtőrács, az jellegzetes ablaksáv és a gépjárműn körbefutó kék kiegészítők mindegyik a BMW i divízió hamisítatlan stílusjegyei, amelyeket a bajor prémiumgyártó első ízben a 2017-es Frankfurti Internacionális Autószalonon, a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó képében prezentált. A központi zár aktiválására a modell kék kiegészítői felvillannak, kiemelve a formanyelv lenyűgöző vonalvezetését. A fényszórók, a lámpák, a kék fények, az ablakok és a nagyméretű üvegfelületek istenien illeszkednek a formanyelvbe, rögtön bizalomgerjesztő megjelenést garantálva.
Egybefüggő hűtőrács és „négy szem” az összetéveszthetetlen karakterért
A frontrész középpontjában a nagyméretű, függőlegesen elrendezett hűtőrács áll, amely a tisztán elektromos meghajtású modellek sajátosságaként teljesen zárt. Nézve, hogy belsőégésű kapacitás hiányában nincs szükség hűtőlevegőre, a vese alakú elem ezúttal egyfajta „intelligencia panelként” üzemel, nagyszámú szenzorral és érzékelővel. A hűtőrács keretét háromdimenziós nyomtatással gyártották le, amely a mögötte megbúvó modern műszaki megoldás fejlettségét tükrözi. A BMW fényszóróinak mesés ikergyűrű-motívumát itt ultravékony formában értelmezték újra. A szélvédő kecsesen emelkedik a nagyméretű panorámatetőbe, amely könnyed eleganciát kölcsönöz a modellnek és az továbbfejlesztett utasteret is láthatóvá teszi.
Modernizált stílusjegyek szembenyíló ajtókkal
Oldalnézetből a BMW Vision iNEXT a legújabb BMW SAV modellek erőteljes, magabiztos kiállására figyelmeztet. A hosszan elnyújtott tetőív és az rendhagyó ablaksáv kialakításával sejtetett funkcionális arányok bőséges utastérre utalnak, míg a hosszú tengelytávolság és a rövid túlnyúlások kettőse dinamikus jármű-sziluettet alkot. A tanulmány oldalán erőtől duzzadó ívek futnak végig, amely egy edzett sportoló kidolgozott izomzatát sugallja. A formanyelv precíz vonalvezetése még tovább erősíti a karosszériafelületek összjátékát és a kerékjárati ívekre is erőteljes hangsúlyt fektet. A tervezők a óriási, 24” méretű keréktárcsákat aerodinamikailag tökéletesített küllő-dizájnnal rajzolták meg, a háromdimenziós kialakítás ezáltal nem kizárólagosan lenyűgöző, de funkcionális is. A külső visszapillantók feladatát kamerák végzik, az ajtónyitó kilincsek helyén mindazonáltal világító, érintés-érzékeny panelek kaptak helyet. A nagyméretű ajtók szembenyílnak egymással, a szénszálból készült utascella merevségének hála mindemellett B-oszlopra sincs szükség. Az ajtók kinyitásával ezáltal akadálymentes kilátás nyílik a tágas belső térre, a küszöbökön és az ajtóíveken mindazonáltal láthatóvá válik a szénszál mintázata. A legújabb BMW SAV modellek érzését feketére fényezett küszöbök nyomatékosítják, amelyekben szemrevaló kék csík mutatja a modell tisztán elektromos meghajtását.
Hátul a vízszintesen elrendezett vonalak és felületek harmonizálnak, egyidejűleg széles és dinamikus kiállást kölcsönözve a tanulmánynak. A keskenyre húzott, jellegzetes hátsó lámpák mélyről indulnak és a modell oldaláig nyúlnak, a jármű légellenállását ugyanakkor kéken világító csíkkal díszített diffúzor csökkenti.
„Kedvenc Helyem”, az utastér
A BMW Vision iNEXT utasai választhatnak, hogy ők maguk akarnának vezetni („Boost” üzemmód), vagy a vezetési feladatokat a gépkocsira bízzák („Ease” üzemmód). „Boost” üzemmódban az elektromos hajtáslánc jócskán dinamikus, gyakorlatilag hang nélküli vezetési élményt biztosít, zéró emisszió mellett. „Ease” üzemmódban a gépjármű egy sor tevékenységre módot nyújt, nem kizárólagosan az utasoknak, de a vezetőnek is. A BMW Vision iNEXT elvárásoknak megfelelően a pihenés, a kikapcsolódás, a szórakozás és a koncentráció oázisa lehet, a lehetőségeknek megközelítően csak az utasok igénye szab határt. Mint ilyen, az utastér sokkal inkább egy kerekeken guruló, komfortos és divatos bútorokkal felszerelt „élettérre” hasonlít – a modern „Kedvenc Helyre”.
Nyugalmat árasztó utastéri hangulat
A nagyméretű panorámatető valóságos fényárba borítja az utasteret, kedélyes, kellemes atmoszférát teremtve. Két első ülés és egy nagyméretű hátsó üléssor gondoskodik ugyanabban az időben akár négy ember kényelméről. Az utastér cicoma mentes, minimalista megjelenése prémium minőségű anyaghasználattal és harmonikus színekkel kel életre. A szövet és a fa keveréke a szeretett otthon melegségére felidéz. Az utastér első felének hamvas, barna és bézs színekből táplálkozó kárpitborítása ragyogó bronzmetál betéteket kapott, míg a hátsó üléssor és az ajtókárpitok aszimmetrikus Jacquard szövése türkiz árnyalatban pompázik. Az eredmény egy vizuálisan is elkülöníthető első és hátsó utastér-rész, amely egy komfortos lakóhely két, eltérően felszerelt helyiségére felidéz.
„Boost” és „Ease” üzemmód az utastérben
A tágas utastér első felének kialakítását két nagyméretű monitor és egy kormány határozza meg. A laposan húzott műszerfalat mutatós fabetétekkel díszített, bézs színű szövet borítja, amely a famintázatú padlóborítással otthonosan kellemes atmoszférát varázsol az utastérbe. „Boost” üzemmódban a kormány és a két megjelenítő a vezető felé fordul, „Ease” üzemmódban viszont a kormány finoman visszahúzódik, a monitorok mindazonáltal a vezetéshez létfontosságú információk megjelenítése helyett „Felfedező Módba” kapcsolnak, felkínálva a tervezett útvonal mentén látható azon látnivalókat és eseményeket, amelyek az utasokat érdekelhetik. Az első ülések fejtámlái mindemellett hátrahajthatók, hogy az elöl ülők gond nélkül kommunikálhassanak a hátsó üléssorban utazókkal.
A középkonzol leginkább egy prémium minőségű bútorra hasonlít
Az első ülések közé épített középkonzol anyaghasználatában és kialakításában is egy prémium minőségű, mutatós bútorra figyelmeztet. A matt fafelület egy lebegő kávézóasztalra hasonlít, amely egészen a hátsó üléssorig nyúlik. A finom fából készült panel alá egy bronz árnyalatú keretbe vágott, világító kristályüvegből készült héj került, amely több ezer törésre bontja az utastérbe áramló fényt, csodálatos színjátékba öltöztetve a BMW Vision iNEXT belsejét.
Maradj még!
Az utastér hátsó fele első pillanatra is egy korszerű, csúcstechnológiás élettér hangulatát árasztja, amely az üléssor nagyméretű felületeivel nyugodt lounge-hangulatot varázsol és maradásra csábítja az utasokat. Az ülés és az ajtókárpitok minőségét kézzel állított elő, aszimmetrikus Jacquard szövés fokozza, a türkiz és a fehér árnyalatok játékával ultramodern atmoszférát kölcsönözve.
„Shy Tech”: modernizált modern műszaki megoldás a háttérben, amely minden pillanatban elérhető
A kormányon és a két nagyméretű megjelenítőn kívül nem megfigyelhető más kijelző vagy járművezérlő egység a BMW Vision iNEXT utasterében. A hátsó üléssor otthonos hangulatának fenntartása érdekében, és hogy minden pillanatban az utasok legyenek a középpontban, a tervezőmérnökök elrejtették szem elől az okos modern műszaki megoldást. Ha viszont a vezető vagy bármelyik utas úgy kívánja, a forradalmi tanulmány haladéktalanul láthatóvá és működtethetővé válik. A következő években példaként a fából vagy szövetből készült felületek is szolgálhatnak járművezérlő egységként, kijelzőkre mindazonáltal egyáltalán nem lesz szükség, tudniillik az nagy tudású kivetítés bármilyen felületből interaktív megjelenítőt varázsol. A BMW Vision iNEXT a „Shy Tech” névre keresztelt, továbbfejlesztett modern műszaki megoldás három eltérő, korszerű lehetőségét ismerteti az Nagy tudású Személyi Asszisztens (Intelligent Personal Assistant), az Nagy tudású Anyagok (Intelligent Materials) és az Nagy tudású Fény (Intelligent Beam) formájában.
Okos Személyi Asszisztens: a tanulmányautóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra. A BMW Vision iNEXT a digitális világ szerves részévé válik, a BMW Connected támogatásával ugyanakkor könnyűszerrel összekapcsolódik az okoseszközökkel és az okosotthon funkcióival. A vezető példaként hangutasítással bezárhatja az otthoni ablakokat, a gépkocsiban ülve.
Okos Anyagok: „Boost” üzemmódban a központi monitor szokásoknak megfelelő módon, érintőképernyőként hasznosítható, „Ease” üzemmódban ellenben a középkonzol matt fafelülete tölti be a vezérlő szerepkört. A vezető karjának és kézfejének tartása ugyanolyan, mint az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának használatakor: a kézfej kényelmesen felfekszik a lyuggatott fafelületre, utasítások során ugyanakkor egy üstökös csóvájához hasonló fénypont-sorozat követi az ujj mozgását. A hátsó üléssor és az ajtókárpitok aszimmetrikus Jacquard szövése szintén integrált vezérlőfunkcióval bír: a modern műszaki megoldás érintésre életre kel, lehetővé téve, hogy az utasok heterogén gesztusokkal vezéreljék a zenerendszert. Az utasításokat a szövet alá helyezett LED-ek vizuálisan is nyomatékosítják.
Okos Fény: a jármű digitális és analóg egységei a következő években mindinkább összefonódnak, ezáltal egyre több információ válik megjeleníthetővé kivetített formában. A megjelenítők hosszú távon feleslegessé válnak. A BMW Vision iNEXT tanulmányba integrált Nagy tudású Fény egy figyelemre méltó lépést tesz ebbe az irányba, mert olvasófényként és interaktív kivetítőként is üzemel. A modern műszaki megoldás példának okáért képes egy kézbe fogott könyv szövegét képekkel, mozgó tartalmakkal és interaktív grafikákkal kiegészíteni, és mindezt az olvasó ujjainak érintése vezérli.
Egy új periódus hírnöke
A BMW Vision iNEXT a nem túl távoli jövő automatizált járművezetési lehetőségeit hozza el a jelenbe, bemutatva azon megoldásokat, amelyek kiváltképp lendületben tartják és megtestesítik a BMW Group mobilitási jövőképének kifejlesztését célzó vállalati stratégia központi tényezőit, az okos szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hibátlanul hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtást. 2021-ben a sorozatgyártásba kerülő BMW iNEXT modell újraírja a vezetés színtiszta élményének fogalmát, egyetlen gépjárműbe sűrítve kínálva fel a BMW fogyasztóinak a vállalatcsoport innovációs tárházának legjavát.
A BMW Vision iNEXT World Flight tanulmány
München, New York, San Francisco és Peking – három kontinens négy úti célja mindössze öt nap leforgása alatt: a BMW Group és a Lufthansa Cargo egy felemelően speciális médiaesemény keretében mutatta be a BMW Vision iNEXT World Flight járműtanulmányt.
Az elmúlt hetekben több mint 300 internacionális újságíró, riporter és médiaszemélyiség kapott exkluzív beszállókártyát az áruszállító repülőgépek egyik legfejlettebb és leghatékonyabb típusára, a Lufthansa Cargo flottájában szolgáló Boeing 777F átalakított fedélzetére, ahol a BMW Group által kifejlesztett legfrissebb járműtanulmány, a BMW Vision iNEXT World Flight égisze alatt az elsők közt élhették keresztül a kontinensek közti légi személyszállítás jövőképének vízióját.
A Lufthansa Cargo és a BMW Group mérnökei közös összefogásban dolgoztak össze az elmúlt hónapokban, hogy a rendkívüli médiaesemény keretében bemutatkozó járműtanulmány és a fedélzetre tervezett technológiai installáció párosának ötletét valóra váltsák. A meghívott résztvevők az úttörő jármű fedélzetére lépve egy speciálisan erre az alkalomra kifejlesztett, zárt közösségitér-koncepcióba érkeztek meg, ahol a BMW Group exkluzív betekintést engedett a közeljövőbe.
Az előadást megelőző felkészülési munkálatok alatt az szerzők több mint 7,5 kilométernyi vezetéket fektettek le a fedélzeten, hogy összekössék a járműtanulmányba installált 10 darab 13 000 ANSI projektort és az összesen 78 000 LED-del világító, 165 darab LED-falat. A Boeing 777F fedélzetén életre keltett show a érdeklődők minden érzékszervét rabul ejtették. A technológiai installáció megvalósításán több mint 120 standépítő- és állványszerkezeti specialista, ráadásul a Lufthansa Cargo és a BMW Group mérnökei dolgoztak vállvetve.
A BMW Vision iNEXT World Flight járműtanulmányhoz megközelítően 30 tonnányi felszerelést építettek be az eredendően áruszállításra tervezett repülőgép belsejébe. A projekten dolgozó mérnökök és specialisták egy olyan médiaesemény előkészítésén fáradoztak, amelyhez hasonlót még soha nem váltottak valóra, az installáció ezenkívül szó alapján „szárnyalt”.
A három kontinens négy úti célját útba ejtő járat mindenhol mindössze egy-egy napot töltött, a szakembereknek ezáltal fölöttébb kevés idő állt rendelkezésükre ahhoz, hogy az egyes úti célok közt a fedélzeten látható installációt szélsebesen és biztonságosan, egész egészében repülőgép-üzemmódba állítsák. A médiaesemény müncheni, New York-i, San Franciscó-i és pekingi állomásain a résztvevők pár órán keresztül, estébe nyúlóan élvezhették a kiváló installációt hordozó repülőgépbe tervezett szemkápráztató előadásokat.
Az első meghívottak már a repülőgép landolása után nyolc órával megérkeztek a fedélzetre, az alkotóknak ugyanakkor az utolsó előadás után mindössze négy órájuk maradt arra, hogy felkészítsék a felszerelést a következő útra. Eme technológiai és logisztikai megpróbáltatás a járműtanulmány és a fedélzetre tervezett technológiai installáció sajátos egyediségét nyomatékosítja tovább.
„A korszerű áruk korszerű körítést érdemelnek. Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW oldalán valóra válthatunk egy ilyen rendkívüli világpremiert” – mondta Peter Gerber, a Lufthansa Cargo igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója a rendezvény előkészületei közben.
„Az iNEXT a jövő valóságára épülő mobilitási stratégiánk, a BMW Vision iNEXT nagyközönség előtti bemutatkozásának egyetlen logikus aspektusa mindent összevetve egy merőben új megjelenés kitalálása volt” – hangoztatta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „A World Flight világpremierje felülmúlhatatlan alkalom arra, hogy újabb lendületet adjunk stratégiánknak” – tette hozzá.
Az iNEXT későbbi mérföldkövei
Rugalmasság: a siker záloga. Tizenegy évvel ezelőtt, NUMBER ONE vállalati stratégiája részeként a BMW Group útnak indította az elektromos meghajtás teljes körű kísérleteire és tesztelésére megvalósított „project i” programot, amellyel rögvest az elektromos mobilitás úttörőjévé vált.
Napjainkban a belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt autók ugyanarra a járműstruktúrára épülnek, mivel a 2007-ben útnak indított „project i” program egyik legsikeresebb fejlesztési innovációja napjainkban már roppantul rugalmas, elvárásoknak megfelelően változtatható tömegtermelési megoldásokat garantál.
A BMW iNEXT az elkövetkezendő időszakokban használatos berendezések és alkatrészek kifejlesztése kapcsán hasonlóan központi szerepet tölt be. Új, első-, hátsó- és összkerékhajtású platformokra épülő járműstruktúrái, ezenkívül csúcstechnológiás létesítményei lehetővé teszik a BMW Group részére, hogy az elkövetkezendő időszakokban szélsebes döntéseket hozzon arra vonatkozóan, hogy egyes modelljeit tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánccal vagy hatékonyságra tökéletesített belsőégésű erőforrással szerelje fel. 2025-re a BMW Group huszonöt tagúra bővíti hálózatról tölthető modelljei portfólióját, ezen modellek közül mindazonáltal tizenkettő tisztán elektromos meghajtással közlekedik ezután.
2019: érkezik a tisztán elektromos meghajtású MINI
2017. július 25-én a BMW Group közzétette, hogy a korszerű, tisztán elektromos meghajtású MINI az angol prémiumgyártó háromajtós modelljének műszaki alapjaira épül ezt követően. A modell sorozatgyártása 2019-ben veszi kezdetét. A MINI fogyasztói az elkövetkezendő időszakokban három eltérő hajtáslánc-változat közül választhatnak ezt követően: a belsőégésű kapacitás és a plug-in hibrid hajtáslánc mellett a tisztán elektromos meghajtás is elérhetővé válik. A károsanyag-kibocsátástól mentes MINI hajtásláncát a BMW Group mindenre kiterjedő termelési hálózatának elektromos mobilitási fejlesztőközpontjai, a Dingolfingban és Landshutban funkcionáló üzemek gyártják, a gépjármű végső összeszerelését ugyanakkor a nagy-britanniai Oxfordban funkcionáló létesítmény végzi ezután. A háromajtós MINI modellek terjedelmes részét ma is az oxfordi üzem gyártja, a létesítmény a modell összeszerelése kapcsán évtizedes szaktudásra tett szert.
2020: bemutatkozik a BMW Concept iX3 tanulmányautó sorozatgyártásra kész típusa
A 2018-as Kínai Autószalonon bemutatott BMW Concept iX3 tanulmányautó első ízben Pekingben engedett betekintést a közeli jövőbe: a BMW márka első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekűje egy egész értékű Sports Activity Vehicle (SAV) modell lesz – a funkcionalitás és a komfort kapcsán ugyancsak minden kompromisszumtól mentesen.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó egyik legjelentősebb innovációja a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának premierje. A forradalmian új megoldás az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egybevonja, amely kompakt méretei okán nem kizárólagosan egyszerűbben beépíthető, de az ezelőtt alkalmazott három önálló alkatrészhez képest kiemelkedő mértékben könnyebb is lesz. Az ötödik generációs hajtáslánc energiaellátásáról ezenkívül korszerű, az összes régebbinél kitartóbb aksik gondoskodnak.
Az átfogó járműtechnológiai újítások nem kizárólagosan a menetteljesítmény és a hatótávolság kapcsán, de a beépíthetőség tekintetében is tetemes fejlődést garantálnak – elsőként egy tisztán elektromos meghajtású SAV modellben.
A hajtáslánc moduláris felépítésének betudhatóan mindemellett a mérnökök a forradalmi modern műszaki megoldás teljesítményszintjét az adott modell karakteréhez hangolhatják, az egyes alkatrészek elrendezését mindazonáltal a rendelkezésre álló hely függvényében módosíthatják. Az ötödik generációs hajtáslánc másik legnagyobb pozitív tulajdonsága, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó a BMW X modellcsaládra sajátos, multifunkcionális vezetési impulzus és a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás páratlan kombinációjának előfutára, 200 kW / 270 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral, amely a valós szituációk közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, teljes körű szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései alapján egyetlen feltöltéssel több mint 400 kilométer megtételére képes.