Míg a BMW 1-es széria és a BMW 3-as széria családja egy-egy új taggal, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 opcionális extrafelszereltségi palettája mindazonáltal új tételekkel bővül, a korszerű mild-hibrid modern műszaki megoldás egyre szélesebb körben kezdi meg üzemelését.
Aktuális modellpalettája módszeresen modernizált hajtáslánc-technológiáival a BMW 2020 tavaszán újabb jókora lépést tesz a károsanyag-kibocsátási mutatók csökkentése és a teljesítmény optimalizálása felé vezető úton. Az idén érkező, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonságokkal párhuzamosan a bajor prémiumgyártó a belsőégésű erőforrással dolgozó modellek emisszióját is még tovább mérsékli. Nagymértékben hozzájárul ehhez az modernizált mild-hibrid modern műszaki megoldás, amely a BMW 5-ös széria után idén tavasszal a BMW 3-as széria, a BMW X3 és a BMW X4 modellpalettáján is bemutatkozik. Márciustól a bajor prémiumgyártó portfólióján már mindezek mellett újabb 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait – háromnegyed évvel a környezetbarát norma 2021-es kötelező hatályba lépése előtt.
A prémium kompakt szegmens és a prémium középkategória változatosságát a BMW 1-es széria új hajtáslánc-technológiája és a BMW 3-as széria portfólióján megjelenő új kapacitás fokozza, míg a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 utastéri extrafelszereltségi palettáján új tételek jelennek meg.
Elektromos erőtöbblet a nagyobb hatékonyságért és a sportosabb menetdinamikáért: új modellekben mutatkozik be a 48V-os indítógenerátorral szerelt mild-hibrid modern műszaki megoldás
A BMW újabb modellsorozatokban teszi elérhetővé használói részére a korszerű mild-hibrid modern műszaki megoldást, amit első ízben 2019 őszén, a BMW 520d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,9 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 108 – 128 gramm / km) négy modellváltozatába szerelt be. A túlságosan erőteljes, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és kiegészítő akkumulátorral dolgozó modernizált megoldás azon túl, hogy rendbe hozza a belsőégésű kapacitás maximális teljesítményét, kiemelkedően csökkenti a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. 2020 tavaszától a modern műszaki megoldás a BMW 320d limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,0 – 4,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 105 – 107 gramm / km), a BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 109 – 112 gramm / km), a BMW 320d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 114 – 117 gramm / km), a BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 117 – 119 gramm / km), a BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 125 – 133 gramm / km) alapfelszereltségét is tovább szélesíti.
A mild-hibrid modern műszaki megoldás számottevően több lehetőséget ad a fékezéskor felszabaduló energia hasznosítására, tudniillik a gyorsításkor és lassításkor visszatáplált mozgási energiát nem kizárólagosan a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére fordítja, hanem átmeneti erőtöbbletként a vezető rendelkezésére is bocsátja. Álló helyzetből történő kigyorsításkor a 48V-os indítógenerátor nyomban elérhető 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel fokozza a modell menetdinamikáját, a belsőégésű kapacitás lehető legsűrűbb terhelés-csökkentésével ugyanakkor utazás közben korrigálja a hatékonyságot és csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Mindemellett azokban a vezetési szituációkban, amelyekben nincs szükség az indítógenerátor által előállított erőtöbbletre, a modern műszaki megoldás a mozgási energiát a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza, az energia későbbi hasznosítása érdekében.
Az indítógenerátor meglehetősen finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, torlódó vagy araszoló forgalomban mindazonáltal az összes régebbinél gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, ezután újraindító Auto Start Stop rendszert. Lassítás közben, 15 km/óránál alacsonyabb sebesség során a modern műszaki megoldás lekapcsolja a hajtásláncról a belsőégésű erőforrást, az ilyenkor felszabaduló mozgási energiát az indítógenerátor szintén a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza. A tervezőmérnökök azonfelül a hatékonyságnövelő “vitorlázó” szerepkört is tovább optimalizálták: mostantól ilyenkor a 160 km/óra alatti sebességtartományban a belsőégésű kapacitás nem készenléti üzemmódban dolgozik, hanem maradéktalanul le is kapcsolódik a hajtásláncról. Újraindítása ugyanakkor jócskán sebes és komfortos. Az finomított “vitorlázó” szerepkör a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható COMFORT és ECO-PRO üzemmódokban hasonlóképpen elérhetővé válik.
Már 44 BMW modell teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait
A BMW több modellsorozata tekintetében már a törvényi előírások hatályba lépése előtt felkészül a szigorodó emissziós normáknak való maradéktalan megfelelésre. 2020 tavaszától a egész portfólión újabb 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait, amellyel már most 44-re nő a 2021-től élő környezetvédelmi normát teljesítő BMW modellek száma.
Az Euro 6d emissziós szabványnak idő előtt helyes modellek közt a BMW 1-es széria, a BMW 2-es széria, a BMW 3-as széria, a BMW X1, a BMW X2, a BMW X3, a BMW X4, a BMW X5 és a BMW X6 modellváltozatai szintúgy megtalálhatók.
Új modellváltozatok a BMW 1-es széria és a BMW 3-as széria családjában
2020 márciusától új modellváltozat színesíti a BMW 1-es széria és a BMW 3-as széria portfólióját. A prémium kompakt szegmensben bemutatkozik a modern BMW 120d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 112 – 121 gramm / km), melynek meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres dízelmotor gondoskodik. Az kapacitás teljesítményét és forgatónyomatékát már az alapfelszereltség részeként egy nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első tengely felé, amellyel a korszerű BMW 120d 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége ugyanakkor 231 km/óra. A modern BMW 120d már most maradéktalanul teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait.
A BMW 3-as széria modellpalettája eközben egy új, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorral gazdagodik. Az kapacitás a BMW 318i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 120 – 130 gramm / km) és a BMW 318i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 130 – 140 gramm / km) motorházteteje alatt 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményt garantál, amelyhez 250 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A BMW 3-as széria új belépő szintű modelljének alapfelszereltségét nyolcfokozatú Steptronic automataváltó színesíti, amellyel a BMW 318i limuzin 8,4 másodperc, a BMW 318i Touring mindazonáltal 8,7 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A limuzin végsebessége 223 km/óra, a Touring végsebessége ugyanakkor 220 km/óra.
Az összes régebbinél átfogóbb alapfelszereltség a BMW 7-es széria és a BMW 8-as széria tekintetében, újabb utastér-bőrözési és -kárpitozási opciók a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 modellekhez
2020 márciusától az összes régebbinél átfogóbb alapfelszereltség fokozza a BMW 7-es széria és a BMW 8-as széria fejedelmi eleganciáját, kényemét és luxusát: a következő években a 7-es BMW minden luxuslimuzinja, a 8-as BMW minden luxus sportautója, mitöbb a BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 242 gramm / km), a BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 246 gramm / km) és a BMW M8 Competition Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 244 gramm / km) is az alapfelszereltség részeként kapja meg az ajtók önműködő Soft Close funkcióját.
Az utastér-bőrözési és -kárpitozási opciók széles felhozatalának hála a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 portfólióján is új személyre szabhatósági opciók nyílnak meg a bajor prémiumgyártó kuncsaftjai előtt. A szellőző Vernasca bőrkárpit 2020 áprilisától Canberra Beige / Black árnyalatban is elérhetővé válik a három modell részére, a BMW X6 tekintetében ezenkívül az opció Cognac / Black tónusban is megrendelhető lesz. A kategóriaetalon Sports Activity Coupé opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a Tartufo / Black, Ivory White / Black, Ivory White / Night Blue / Black árnyalatokban megrendelhető, extra bélésekkel kiegészített BMW Individual Merino bőrkárpitozás, sőt még a Coffee / Black és Tartufo / Black tónusokban elérhető BMW Individual Merino bőrkárpitozás is megjelenik.