2015. szeptember 19-én nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt a 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalon, amelyre a BMW nem kevesebb, mint öt világpremierrel készül: a vadonatúj BMW 7-es sorozat és a BMW X1 második generációja mellett az új 3-as BMW és az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 2-es Active Tourer is bemutatkozik, miközben a vadonatúj BMW M6 GT3 versenyautóról is lehull a lepel.
Bemutatkozik a nagyközönség előtt a vadonatúj BMW 7-es sorozat, amely a dinamikus menetteljesítmény, a fejedelmi utazási komfort és a luxus minőség egyedülálló egységét kínálja. A luxuslimuzin hatodik generációja a BMW i modellek megannyi technológiai innovációját megörökölte, így az egyedülálló Carbon Core karosszéria-felépítést, a BMW 740e típusban pedig az eDrive hajtásrendszert is. A plug-in hibrid 7-es BMW rendszerteljesítménye 240 kW / 326 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,1 liter / 100 km, károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 gramm / km.
Frankfurtban ünnepli világpremierjét a kimagasló sikernek örvendő BMW X1 modell második generációja is, amelynek arányai, utastér-kialakítása, ötletes megoldásai és felszereltségi opciói a nagyobb BMW X modelleket idézik. A BMW Group vadonatúj motorcsaládjának erőforrásai, a váltók és a részletekbe menően modernizált xDrive intelligens összkerékhajtás együttesen minden korábbinál sportosabb és hatékonyabb vezetést biztosít. Az utastér sokoldalúsága, prémium minősége és helykínálata eközben még tovább nőtt.
A bajor gyártó legsikeresebb modellszériája, a BMW 3-as sorozat, amely mindmáig több mint 14 millió példányban kelt el világszerte és amely immáron négy évtizede kategóriája meghatározó egyénisége, elsőként a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon közönsége elé gurul ki felfrissített, vadonatúj formájában. A BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring mellett a BMW M3 is némileg módosított karosszéria-elemekkel, tovább fokozott prémium minőséggel és felfrissített motorpalettával büszkélkedhet. A BMW 330e modell képében most először mutatkozik be a prémium középkategória szegmensében a BMW eDrive technológia, amelynek összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánca 185 kW / 252 lóerő maximális teljesítményre képes, 1,9 – 2,1 liter / 100 km kombinált üzemanyag-fogyasztás és 44 – 49 gramm / km emisszió mellett.
A vadonatúj BMW 225xe modell a BMW 2-es Active Tourer első plug-in hibrid változataként tartja világpremierjét Frankfurtban: az okos megoldásokkal tarkított utastér-elrendezés ezúttal a modellsorozat történetének eddigi leginnovatívabb hajtásláncával párosul, a BMW mérnökei ugyanis most először kapcsolták össze az előre keresztben beépített, háromhengeres benzinmotor és az elsőkerék-meghajtás kettősét az úttörő BMW eDrive technológiával. Amíg az 1.5 liter hengerűrtartalmú benzinmotor az első kerekeket, addig az elektromos erőforrás a hátsó tengelyt hajtja, rendhagyó hibrid összkerékhajtást hozva létre, amely egyedülálló a BMW 2-es Active Tourer kategóriájában. A rendszer összteljesítménye 165 kW / 224 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,0 – 2,1 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 46 – 49 gramm / km.
Az innovatív BMW i modellekhez kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológiát a BMW egyre több modellsorozata örökli meg: a teljesen elektromos mobilitást, a kivételes hatékonyságot és a márkára jellemző vezetési élményt nyújtó technikát a rövid időn belül sorozatgyártásba kerülő BMW X5 xDrive40e modell után további három modellsorozatában is elérhetővé teszi a bajor gyártó. A BMW eDrive modellcsalád hamarosan a BMW 740e, a BMW 330e és a BMW 225xe típusokkal egészül ki.
A 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon első ízben hull le a lepel a BMW motorsport-ügyfélkörének legújabb vezérmodelljéről, a BMW M6 GT3 versenyautóról, amely M TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológiával dolgozó V8-as erőforrást, aerodinamikailag finomhangolt alvázat és karosszériát, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült gyűrődési zónákat és karosszéria-elemeket, mindezek következtében pedig kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúlyt gurít a mérlegre. A BMW M6 GT3 versenyautó világpremierje mellett bemutatkozik a színpadon a BMW M6 Competition Edition is, amely 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítménnyel ruházza fel a BMW M6-nemzedék eddigi legerősebb képviselőjét (9,9 liter / 100 km kombinált üzemanyag-fogyasztás és 231 gramm / km emisszió mellett).
Csúcstechnológia a világításban: a BMW a jármű előtti útszakasz megvilágítása terén elért legújabb innovációit és a technológia jövőbe mutató koncepcióit is bemutatja a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, miközben hangulatos utastér-világítási megoldásait és egyedülálló fénytechnológiai praktikáit is a látogatók elé tárja. Mindezeken felül a fokozott biztonságot és a még nagyobb kényelmet nyújtó BMW lézerfény-technológia, az embléma-kivetítés, az üdvözlőfény (Welcome Light Carpet) és a LED-optikás belső világítási lehetőségek is szerepet kapnak a szeptember második felében megrendezett világméretű expón.
A BMW ConnectedDrive vadonatúj, vezetést támogató rendszerei és szolgáltatásai még tovább fokozzák a vezetés biztonságát és kényelmét: a vadonatúj BMW 7-es sorozathoz most először válik elérhetővé a kormánymű-vezérlő sávtartó asszisztens (Steering and lane control assistant), a kívülről vezérelhető automata parkoló funkció (Remote Control Parking), a háromdimenziós képet alkotó térhatású kameranézet (Surround View system with 3D View and Panorama View), valamint az utastér-opciók távirányíthatósága (BMW Remote Cockpit).
Világelső az elektromos mobilitás terén: a BMW i almárka a BMW i3 prémium kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó mellett a zéró emissziójú, lebilincselő hétköznapi használhatóságot kínáló nagyvárosi járművek úttörő koncepcióit is kiállítja Frankfurtban, miközben kiemelt hangsúlyt kap az innovatív technológiák BMW-modellekbe integrálása, a tisztán elektromos BMW i3 közösségi autómegosztása és a 360° ELECTRIC megannyi jövőbe mutató szolgáltatása is.