A bajor prémiumgyártó idén sorozatban hetedik alkalommal diadalmaskodott a Föld legjobb autóit díjazó szakértői szavazáson.
A Föld legjobb autóit díjazó „World Car of the Year” szervezet 2018-as „World Car Award” trófeáit március 28-án, a New York-i Internacionális Autószalonon megszervezett díjátadó ünnepségen nyújtották át. A legjobb nagyteljesítményű gépjárműk kategóriájának győztesét megillető „World Performance Car” serleget idén a BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km)* nyerte el, amellyel a bajor prémiumgyártó most már sorozatban hetedik esztendeje aratott fényes győzelmet a „World Car of the Year” díjátadó gálán.
A legjobb nagyteljesítményű gépkocsik kategóriájában idén összesen tizenegy négykerekű állt rajthoz. A „World Car Award” trófeáért azon modellek szállhattak versenybe, amelyeknek tömegtermelési volumene éves szinten meghaladja a kétezres darabszámot, a 2017. január 1. és 2018. május 31. közti időszakban ugyanakkor a Föld legalább két kontinensén megvásárolható hivatalos márkakereskedésen át. A kiválasztást és a végső szavazást egy internacionális zsűri csinálta, ahol 24 állam vezető autós szakmagazinjainak 82 újságírója foglalt helyet.
A BMW M5 hatodik modellgenerációjának meghajtásáról a legújabb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor gondoskodik, amelyiknek maximális teljesítménye 441 kW / 600 lóerő, csúcs forgatónyomatéka ugyanakkor 750 Nm. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai önmagukért beszélnek: a korszerű BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is mindössze 11,1 másodpercre van szüksége. A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan a modern BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az M xDrive okos összkerékhajtás felé.
A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive nagy tudású összkerékhajtás a modern BMW M5 sportlimuzinban ünnepli világpremierjét. Az továbbfejlesztett rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot elvárásoknak megfelelően 0 és 100 százalék közti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely közt. A korszerű BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését azonkívül a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak hála a motorból érkező erőt elvárásoknak megfelelően 0 és 100 százalék közti arányban képes elosztani a két hátsó kerék közt. Az M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködése öt eltérő hajtáslánc-kombinációt ígér, az állandó összkerékhajtástól egészen a tisztán hátsókerék-meghajtásig.