Az összes régebbinél hatékonyabb technológiai újításaival, meghatározó termékportfóliójával és egyre átfogóbb szolgáltatás-palettájával a BMW Group megállás nélkül dolgozik az elektromos mobilitás térnyerésén, amely most újabb mérföldkövéhez érkezett: a vállalatcsoport 2017. november 24-én nyilvánosságra hozta, hogy a hálózatról tölthető modelljeiben alkalmazott, energiatárolási feladatokat végző akkumulátorcellák kutatási-, fejlesztési- és gyártási munkafolyamatait 2019-től egy Münchenben felépített fejlesztőközpontban összpontosítja. A korszerű létesítmény jelképes alapkőletételén Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának technológiai kutatásért és -fejlesztésért felelős tagja, Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának tömegtermelésért felelős tagja, ugyanakkor Ilse Aigner, Bajorország gazdasági minisztere is részt vett. Az akkumulátorcellák előállításának minden munkafolyamatát egyesítő fejlesztőközpont célja, hogy megalkossa és a tömegtermelési folyamatokba integrálja a jövő leghatékonyabb energiatárolási megoldásait. A BMW Group az jövőbeni négy esztendőben kétszázmillió eurót fektet be új létesítményébe, ahol csaknem kétszáz új munkahelyet is hoz létre. Az elképzelések alapján a centrum 2019 első felében kezdi meg üzemelését.
„Az energiatárolási modern műszaki megoldás egész értékláncát alkotó minden házon belüli munkafolyamatunkat egyetlen csúcstechnológiás fejlesztőközpontban összpontosítjuk. A modern laboratóriumokban és részlegeken dolgozó internacionális szakértőink akkumulátor-kémiai és cellakialakítási szempontból úgyszintén átfogó kutatásokat végeznek ezután, amelyeknek hála az összes régebbinél nagyobb hangsúlyt fektethetünk nagyfeszültségű akkumulátoraink teljesítményének, élettartamának, biztonságos működésének, töltési intenzitásának és fenntarthatóságának növelésére. Ezzel új mércét állítunk fel az iparágban” – hangoztatta Klaus Fröhlich az ünnepélyes ceremónián.
„Az eltérő tulajdonságú akkumulátorcella-prototípusok tanulmányozásával részletekbe menően elemezhetjük az eltérő modern műszaki megoldások sajátosságait, globális szaktudásunkra építve mindazonáltal valószínűsíthető beszállítóinkat is eszerint rendszerezhetjük. Az akkumulátorcella-fejlesztő center felépítésével jelentősen terjedelmes tudásbázisra teszünk szert, függetlenül attól, hogy a jövő energiatárolási modern műszaki megoldásait házon belül vagy beszállítóinkkal együtt gyártjuk le” – tette hozzá Oliver Zipse.
Ilse Aigner a bejelentésen közölte, az újabb müncheni fejlesztőközpont felépítésével a BMW Group újból elkötelezte magát Bajorország gazdasága mellett. „Az akkumulátortechnológia a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés felé vezető út egyik kulcsfontosságú mérföldköve. Bajorország az elektromos mobilitás egyik centruma, ahol a következő években is biztosítjuk a kiegyensúlyozott gazdasági növekedést, a gyarapodást és a munkahelyeket” – nyilatkozott Bajorország gazdasági minisztere.
A BMW Group 2016 márciusában bejelentett „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája az elektromos mobilitás térnyerését, a járműdigitalizáció kiterjesztését és a nagymértékben, amellett maradéktalanul automatizált járművezetés korszakának megvalósítását tűzte ki célul, melynek égisze alatt a vállalatcsoport még tovább erősíti Németország mobilitási és technológiai mértékadó szerepét. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt, prémium minőségű gépjárműk piacvezető gyártójaként a BMW Group minden tekintetben kliensei igényeit és szükségleteit tartja szem előtt, amely meghatározó szerepet játszik a nagymértékben, valamint maradéktalanul automatizált, rendszerbe kapcsolt, károsanyag-kibocsátástól mentes gépjárműk és szolgáltatások kifejlesztésében.
Saját akkumulátorcella-fejlesztő centruma felépítésével a BMW Group abszolút versenyelőnyre tesz szert
Az energiatárolási modern műszaki megoldások szíve az akkumulátorcella, amely az energiatárolási egység és a hálózatról tölthető gépjármű teljesítményét, energiatárolási jellemzőit, töltési intenzitását és élettartalmát is nagymértékben meghatározza.
A BMW Group laboratóriumokból, azonkívül kutatási és prototípus-elemzési részlegekből álló modern fejlesztőközpontjában az internacionális szakértők részletekbe menően vizsgálhatják meg és tesztelhetik az egyes energiatárolási megoldások kémiai jellemzőit, beépíthetőségi lehetőségeit és hatékonyságát. A fejlesztőmérnökök több kémiai összetétel és alapanyag kipróbálásával kísérleteznek ezután a jövő járműveinek lehetséges akkumulátor-prototípusain, hogy megvizsgálják azok szélsőséges állapotok közt mutatott viselkedését, tölthetőségi hajlandósságát és fáradékonyságát. Eme házon belül megszerzett, átfogó szakmai ismeret a jövő személyautóiban alkalmazott akkumulátortechnológiák szakadatlan fejlődését eredményezi, amely az összes régebbinél jobb teljesítményt garantál.
Saját akkumulátorcella-fejlesztő centruma felépítésével a BMW Group olyan részletekbe menő szaktudásra tesz szert, amely a következő években arra is esélyt kínál, hogy a vállalatcsoport precíz szabványai és technológiai követelményei kikötésével egyes előtérbe állított beszállítóira is átruházza az energiatárolási megoldások legyártását. A fejlesztőközpont, amelyiknek szakmai ismerete az alapanyag-kiválasztástól és a cellakialakítástól kezdve, egészen az akkumulátortechnológia tömegtermelési és beépítési sajátosságaiig terjed ezt követően, abszolút versenyelőnnyel ruházza fel a vállalatcsoportot versenytársaival szemben.
A BMW Group a BMW i divízió korszerű modellpárosának átfogó kifejlesztése után már most több éves akkumulátorcella-kutatási- és -fejlesztési jártassággal büszkélkedhet. Az akkumulátorcella-fejlesztő center felépítésével és nagyszámú különleges részlege összpontosításával a vállalatcsoport e téren megszerzett szaktudása újabb, az összes régebbinél hatékonyabb szintre lép. A legfrissebb, tömegtermelésre érett kutatási eredmények szüntelen megjelennek ezután a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsikban.
2021-ben érkezik a BMW Group hálózatról tölthető hajtásláncainak ötödik generációja
A BMW Group már most gőzerővel dolgozik a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autók szívét adó hajtásláncok ötödik generációján, amely az elektromos motor, a váltó, a vezérlőelektronika és a nagyfeszültségű áramforrás az összes régebbinél hatékonyabb együttműködését hozza ezután el a jelenbe – az elképzelések alapján 2021-től.
A egy-két éven belül tömegtermelésre kész, hálózatról tölthető hajtáslánc egyik óriási pozitív tulajdonsága az lesz, hogy az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egybefogja, amely kompakt méretei okán nem kizárólagosan egyszerűbben beépíthető, de kiemelkedő mértékben könnyebb is lesz az ezelőtt alkalmazott három önálló alkatrészhez képest. Moduláris felépítésének betudhatóan mindemellett a modern műszaki megoldás rugalmasan módosítható is lesz, amellyel a BMW Group minden járműkategóriát, platformot és teljesítményszintet képes lesz saját, hálózatról tölthető hajtásláncával lefedni. Az elektromos motor, a váltó és a vezérlőelektronika egységbe integrálása kevesebb alkatrészt igényel, és mint ilyen, fontos költségeket takarít meg.
A hálózatról tölthető hajtásláncok ötödik generációjának másik legnagyobb pozitív tulajdonsága, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé.
A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépjárműk ötödik generációjában az összes régebbinél erőteljesebb áramforrások gondoskodnak ezt követően az energiaellátásról. Moduláris felépítésüknek és gond nélkül módosítható méretüknek hála a nagyfeszültségű egységek bármely járműstruktúrába rugalmasan beépíthetők lesznek, a tömegtermelést végző gyártósorok sajátosságaitól függetlenül.
A hálózatról tölthető hajtásláncokban használt nagyfeszültségű akkuk módszeres továbbfejlesztésének hála a 2021-ben érkező, ötödik generációs hajtásláncok egyetlen feltöltéssel egészen 700 kilométerig kitolhatják a tisztán elektromos meghajtású modellek károsanyag-kibocsátástól mentes, zéró emissziójú hatótávolságát. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt, belsőégésű erőforrással kiegészített modellek tekintetében ez a távolság mindeközben 100 kilométerre nőhet. A BMW Group iparágon belül betöltött innovációs követendő funkciója ezzel mindent összevetve újabb mérföldkövéhez érkezik ezt követően.
Úgy, hogy hálózatról tölthető modelljei elektromos motorját és nagyfeszültségű akkumulátorát házon belül fejleszti ki és gyártja le, a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében rendhagyóan magas fokú szaktudásra tett szert és felbecsülhetetlen értéket teremtett. A házon belüli tömegtermelés megtervezésével és kivitelezésével a müncheni székhelyű vállalatcsoport abszolút előnyt élvez versenytársaival szemben, megállás nélkül biztosítva az újabbnál újabb járműtechnológiák úttörő, csúcskategóriás megoldásait, amelyeket évtizedes rendszertapasztalat és kimagasló jó ár-érték arányosság definiál.
Nagyfeszültségű akkumulátorának moduláris felépítése és korszerű hajtáslánc-technológiáinak rugalmasan beépíthető alkatrészei garantálják, hogy a BMW Group az elkövetkezendő időszakokban is innovációs úttörőként, más gyártóktól függetlenül haladhat tovább az elektromos mobilitás osztatlan térnyerését megcélzó úton. Simán módosítható, hálózatról tölthető hajtásláncaival a vállalatcsoport 2020-tól a piaci igények függvényében bármelyik modellsorozatát képes lesz belsőégésű erőforrással, tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelni. Az ötödik generációs hajtáslánc a dinamikus menetteljesítmény, hibátlan hatótávolság és a az összes régebbinél alacsonyabb saját tömeg páratlan kombinációját ígéri, amely az elsőkerék-meghajtású, a hátsókerék-meghajtású és az összkerékhajtású platformok bármelyikébe beépíthető lesz. Mindez azt jelenti, hogy a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek iránt mutatkozó, 2025-re előirányzott több százezres piaci keresletet is képes lesz maradéktalanul kielégíteni.
Internacionális gyártási hálózat
A BMW Group az európai, az ázsiai, az afrikai és a tengerentúli kontinensen egy roppant módon rugalmas struktúrájú tömegtermelési hálózatot épített ki, amely szükség alapján a hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó teljes körű kereslet változásaira is szélsebesen reagál. A vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai a belsőégésű erőforrással szerelt modellek gyártósorain készülnek.
A BMW Group hálózatról tölthető személyautói nemzetközileg jelen pillanatban tíz gyártási helyszínen látnak napvilágot. A modellekbe szerelt nagyfeszültségű aksik a németországi Dingolfing, az egyesült államokbeli Spartanburg és a kínai Senjang településekben készülnek. A BMW Group internacionális gyártási hálózatán belül a dingolfingi létesítmény az elektromos hajtásláncok legjobb fejlesztő- és gyártóközpontja.
Meghatározó etalon a hálózatról tölthető modellek gyártása kapcsán
2017 januárja és októbere közt a BMW Group kilenctagú hálózatról tölthető modellpalettája az egész világon 78 096 kuncsaft tetszését nyerte el, amely az egy évvel korábbi teljesítmény képében 63,7 százalékos emelkedés. A korszerű BMW i modellpárost, a heterogén BMW iPerformance típusokat és a MINI márkatörténetének első plug-in hibrid hajtásláncát egyesítő, egyedülállóan széles portfóliójával a BMW Group a planéta talán vezető autógyártó vállalata, amely jó úton halad afelé, hogy tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijaival már idén átlépje az egy év alatt globálisan forgalmazott százezres darabszámot.