Az együttes vállalkozás több mint 1 200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnököt ültet egy asztalhoz, hogy a közreműködésük mentén kidolgozott forradalmi fejlesztések már 2024-ben sorozatgyártásba kerülhessenek.
A BMW Group és a Daimler AG automatizált járművezetésre koncentráló partnersége megkezdte üzemelését: a két vállalatcsoport képviselői 2019. július 4-én aláírták a hosszú távú technológiafejlesztési partnerség részleteit magába foglaló okmányokat. A két német prémiumgyártó első körben a vezetést támogató rendszerek, az autópályákon aktiválható vezetésautomatizálás és az eltérő parkolási megoldások következő generációjának együttes megvalósítására összpontosítja a figyelmet, a közeljövőben mindazonáltal újabb tárgyalások és szakmai egyeztetések várhatók, amelyek a metropoliszok és a belvárosok forgalmának magasabb szintű automatizálását tűzik ki célul. Az együttes vállalkozás mindkét fél részére egyértelmű előnyöket tartogat, mivelhogy a nagymértékben automatizált járműszerkezeti megoldások egyre több modellosztályban lesznek alkalmazhatók, a nem kizárólagos platform kifejlesztésére irányuló együttműködéshez mindazonáltal az iparág nagyszámú technológiai partnere társulhat.
Az meghatározó partnerség célja, hogy a korszerű modern műszaki megoldások szélsebesen, az elképzelések alapján már 2024-ben bemutatkozzanak a személyautók sorozatgyártásában. Az összefogás ellenére a BMW Group és a Daimler AG külön-külön, saját márkaarculataikhoz igazítva alkalmazza ezután a kidolgozott technológiákat, amelyeken az későbbi években több mint 1 200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnök dolgozik ezután vállvetve, együttes csapatokban, a BMW Group Unterschleißheimben felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs centrumában, a Mercedes-Benz sindelfingeni járműtechnológiai centrumában, illetve a Daimler AG immendingeni teszt- és technológia-központjában. A fejlesztőmunka középpontjában a több modellosztályban is alkalmazható, okos vezetést támogató rendszerek érzékelőinek, adattároló, -kezelő és -feldolgozó egységeinek, különféle funkcióinak és szoftveres irányításának kifejlesztése áll.
A biztonság mindenek előtt
A BMW Group és a Daimler AG az Aptiv, az Audi, a Baidu, a Continental, a Fiat Chrysler, a HERE, az Infineon, az Intel és a Volkswagen segédkezésével kidolgozott egy „Safety First for Automated Driving” titulussal rendelkező jelentést, amely az automatizált járművezetés korszakában is a biztonságot helyezi mindenek elé. Azonkívül, hogy az okmány részletekbe menően kifejti az automatizált járművezetés 3. és 4. szintjének biztonságtechnikai fejlesztéseit, az egyes alkotóelemek biztonságát és megbízható üzemelését külön-külön, átfogóan is elemzi, amellyel messze túlmutat a technológiafejlesztés azon legjobb célján, hogy az nagy tudású technológiának az átlagos vezetőhöz viszonyítva kiszámíthatóbbnak, megbízhatóbbnak és biztonságosabbnak kell lennie. A jelentést a gyártók 2019. július 2-án mutatták be.
Automatizált járművezetés a BMW Groupnál
A BMW Group 2006 óta dolgozik a nagymértékben automatizált járművezetés kifejlesztésén, sorozatgyártásra érett, nem kizárólagos platformja megvalósításában mindazonáltal nagyszámú technológiai specialistával, beszállítóval és alvállalkozással üzemel közösen. 2017 óta a bajor prémiumgyártó az ezen a szektorban tevékenykedő divíziókat a München melletti Unterschleißheim településében felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központban összevonja, a modern műszaki megoldás tömegtermelésbe és több modellosztályba való integrálását mindazonáltal több partner támogatja. Az innovációs központban egy modern szoftverfejlesztő részleg patronálja az automatizált járművezetésre kifejlesztett platform technológiai felgyorsulását, amely új iparági mércét is jelent. A csúcstechnológia újabbnál újabb innovációit a BMW Group nemzetközileg több mint hetven autóval teszteli közúton, ahol a tervezőmérnökök hétköznapi szimulációk és a legextrémebb vezetési szituációk közben fejlesztik a járművekben dolgozó mesterséges intelligenciát. A vállalatcsoport technológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT, amely az automatizált járművezetés 3. szintjét sorozatgyártásban nyújtsa ezt követően fel a bajor prémiumgyártó megrendelőinek, 2021-ben érkezik meg a piacra, mikor is is a következő, 4. szintet képviselő járműtechnológiai fejlesztések is már kísérleti projektekként jelennek meg az utakon.
Automatizált járművezetés a Daimler AG-nél
A Daimler AG párhuzamosan dolgozik az automatizált járművezetés több szintjének megvalósításán. Az aktív biztonsági rendszerek hosszú ideje piacvezető gyártójaként a társaság a kezdetek óta házon belül fejleszti saját modern műszaki megoldásait. 2019-ben a Daimler AG beindítja San José-ban első, a Bosch-sal szövetségben kidolgozott kísérleti projektjét, amely a nagyvárosok forgatagában teszteli az önmagát vezető járműtechnológia 4. és 5. szintjét. A program útnak indítása mindkét gyártó történetében számottevő mérföldkőnek számít, az követendő kooperáció ugyanakkor az elképzelések alapján tovább folytatódik. A következő évtized hajnalán a Daimler nem kizárólagosan a nagymértékben, de a maradéktalanul automatizált járművezetés lehetőségét is vásárlói kezébe kívánja adni. A modern műszaki megoldás az elképzelések alapján minden vezetési szituációban, minden járműkategóriában maximálisan megbízható működésre tud, legyen szó akár gépkocsikról, kisteherautókról, teherautókról vagy buszokról.