A legjobb német autóklub a valós közúti helyzetek közt végzett legfrissebb tesztek esszenciájaként az elérhető legkiválóbb környezetvédelmi besorolással illette a BMW dízelmotorral hajtott három modelljét: a mesterek a BMW 520d Touring, a BMW 218d Active Tourer Steptronic és a BMW X1 sDrive18d Steptronic kimagaslóan alacsony emisszióját mindegyik maximum ponttal jutalmazták.
A legnagyobb német autóklub (ADAC) által életre hívott EcoTest egy végtelenül összetett és kiváltképp szigorú járműtesztelési eljárás, amely részletekbe menően, valós közúti helyzetek közt vizsgálja meg az adott modellek üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit. A BMW dízelmotorral hajtott három modellje a napokban az elérhető legkiválóbb eredménynek számító, maximális 50 pontot érdemelte ki a szakemberektől, akik mindent összevetve a trió tagjait kimagasló besorolással illették. A BMW 218d Active Tourer Steptronic (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 119 gramm / km; az értékek a 2018. december 10-i mérés eredményei) mellett a BMW 520d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 123 – 125 gramm / km; az értékek a 2018. december 6-i mérés eredményei) is nagyszerűen szerepelt közúton: a prémium felső-középkategória leginkább közkedvelt vállalkozásbeli modellje településben alig kilométerenkénti 16 milligramm, országúton és autópályán mindazonáltal alig kilométerenkénti 10 milligramm nitrogén-oxidot bocsát ki. A jóváhagyható határérték a kilométerenkénti 168 milligramm. Az ADAC a tesztre fogott BMW X1 sDrive18d Steptronic modellről (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 121 gramm / km; az értékek a 2018. december 10-i mérés eredményei) a következőképpen nyilatkozott: „A BMW módfelett szakszerűen és átfogóan figyelmet fordít az emisszió-csökkentés témakörével. Környezetszennyezés szempontjából semmiféle rendellenes értéket nem tapasztaltunk, a modell nitrogénoxid-kibocsátása mindazonáltal olyan alacsony, hogy abból akár még rekord is kerekedhet. A közúti teszteléseknél alkalmazott, érzékenyre hangolt mérési berendezésünk menet közben néha alig tudott emissziót kimutatni.”
A BMW modelljei már a múltban is hozzávetőleg fantasztikussan teljesítettek a nitrogénoxid-kibocsátást vizsgáló közúti teszteken. Hasonló eredmény köszönt vissza az „auto, motor und sport” német autós szakmagazin 2017. március 23-án megjelent, 19. lapszámában közölt, valós közúti státuszok közt végzett tesztjeiből, ezt követően a például Franciaországban, Koreában és Japánban is megejtett, nagyszámú hatósági vizsgálat jelentéséből. A BMW modelljeit ezen esetekben is az elérhető legkiválóbb környezetvédelmi besorolásokkal illették.
Az ADAC valós közúti stádiumok közt végzett legfrissebb tesztjei újabb bizonyítékként szolgálnak arra, hogy a legújabb dízelmotorral hajtott aktuális BMW modellek csúcstechnológiai megoldásai kimagaslóan alacsony emisszióval büszkélkedhetnek. Az e tekintetben elért sikerek három fő vezérelvre vezethetők vissza: