A prémium középkategória mértékadó sportlimuzinjának új nemzedéke egy az összes régebbinél kifinomultabb plug-in hibrid hajtáslánccal gazdagodik: míg a tisztán elektromos hatótávolság 50 százalékkal nő és a károsanyag-kibocsátás 10 százalékkal kevesebb lesz, a BMW által fémjelzett vezetési élményt már alapfelszereltségként XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör váltja valóra.
A modern BMW 3-as limuzin két leginkább meghatározó jellemzője a nagyszerű menetdinamika és a példaértékű hatékonyság, a modellpaletta legfrissebb újításaként bemutatkozó plug-in hibrid hajtáslánc ugyanakkor mindezt mostani szintre emeli. A korszerű BMW 330e limuzinban a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legújabb generációja dolgozik, egy konkrétan sportosra hangolt, négyhengeres benzinmotor és egy hatékonyságra tökéletesített, az összes régebbinél erőteljesebb elektromos motor együttműködésével. A sorozatgyártásban kínált BMW modellbe első alkalommal integrált, alapfelszereltségként járó XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör 30 kW / 41 lóerő többlettel toldja meg a plug-in hibrid hajtáslánc 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. Az azonnali gázreakción túl a modern műszaki megoldás az elődmodellhez képest 50 százalékkal megnöveli a korszerű BMW 330e limuzin tisztán elektromos meghajtással megtett, zéró emissziójú hatótávolságát is, amely ezáltal a nagyfeszültségű áramforrás egyetlen feltöltésével 60 kilométerre nő. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása eközben több mint 10 százalékkal kevesebb lesz, 100 kilométerre vetített 1,7 literre és kilométerenkénti 39 grammra.
A korszerű BMW 330e limuzinban az elektromos motor és a belsőégésű kapacitás okos együttműködése új szintre lép. Az elektromos meghajtás mostantól mert nem kizárólagosan a hajtáslánc hatékonyságát fokozza, de a vezetés élményének intenzitásához is nagymértékben hozzájárul. A plug-in hibrid hajtáslánc alapja egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor, aminek BMW TwinPower Turbo technológiája 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes, emellett egy elektromos motor, melynek állandó teljesítménye 50 kW / 68 lóerő, maximális teljesítménye ugyanakkor 83 kW / 113 lóerő. A két kapacitás közösen 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 420 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő, amelyekkel a modern BMW 330e limuzin 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A modell végsebessége 230 km/óra. HYBRID vezetési üzemmódban a modern műszaki megoldás az elődmodellhez képest 30 km/órával magasabb tempóig, egészen 110 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos meghajtásra, amely ELECTRIC vezetési üzemmódban a korábbi 120 km/óra helyett már 140 km/órás tempóig kitolható.
A korszerű BMW 330e limuzin egyik legjelentősebb újítása az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör, amely a modell legdinamikusabb karakterét kelti életre. A szerepkör a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT vezetési üzemmódban válik hozzáférhetővé. A legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megtámogatni a belsőégésű erőforrást. A modern műszaki megoldás a 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményen felül kapcsolódik be a meghajtásba, a nagyfeszültségű akkumulátorban konkrétan erre a célra raktározott energiamennyiség felhasználásával. A sorozatgyártásban kínált BMW modellbe első alkalommal integrált innovációnak hála a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellváltozat is a prémium középkategória mértékadó sportlimuzinja által fémjelzett, mesés vezetési élményt váltja valóra. A modern műszaki megoldás specifikus gázpedál-görbéje maximális sportosságot és azonnali teljesítmény-leadást garantál, amit a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus, fékezéskor önműködően visszakapcsoló váltási programja egészít ki. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkcióval a bajor prémiumgyártó kuncsaftjai érezhetően intenzívebb gyorsulási élményt élhetnek keresztül, mint a hasonló teljesítményre képes, tradicionális belsőégésű erőforrással szerelt modellek tekintetében. Az XtraBoost teljesítménynövelő szerepkör egészen a nagyfeszültségű aksi minimális töltöttségi szintjéig a sofőr rendelkezésére áll, és a SPORT vezetési üzemmódon kívül padlógáznál és az automataváltó előválasztó karjának manuális állásánál szintén rendelkezésre áll.
A vezetés intenzitásához típus-specifikus hangkarakter társul, amely az utastérben érzelmekben gazdag, sportos motorhanggal fokozza a vezetés élményét. Mint ilyen, a modern BMW 330e limuzin a bajor prémiumgyártó modelljeinek legendásan sportos, lendületes vezethetőségét a plug-in hibrid modellek bizonyított kvalitásaival ötvözi. A modellhez megrendelhető típus-specifikus opciók közt az akusztikai gyalogosvédő szerepkör is megtalálható.
A korszerű BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába építették be a mérnökök, az nagy tudású tervezésnek betudhatóan mindent összevetve a hibrid-specifikus váltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb, mint a korszerű BMW 3-as limuzin szokásoknak megfelelő, belsőégésű erőforrással hajtott hajtásláncaiba szerelt váltók. A fedélzeti energiafelhasználás a fékezési energia visszatáplálásával rendhagyóan magas fokú hatékonyságot garantál, ilyenkor merthogy az elektromos motor generátorként működik. A modell elektromos rendszerének működtetéséhez létfontosságú energiát a nagyfeszültségű áramforrás raktározza, amely menet közben a fékezési energia visszatáplálásával, parkoláskor ugyanakkor hálózatról tölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc beépítésével nincs szükség a belsőégésű kapacitás által meghajtott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc hatékonyságát.
12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményével a korszerű BMW 330e limuzinban dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion aksi egyetlen feltöltéssel 60 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot szolgáltat – 50 százalékkal többet, mint az elődmodell tekintetében. A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt sportlimuzin emissziója eközben a második generáció érkezésére több mint 10 százalékkal mérséklődött: a 100 kilométerre vetített 1,7 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás kilométerenkénti 39 gramm vegyített károsanyag-kibocsátással párosul.
A nagyfeszültségű akkumulátort a tervezők a korszerű BMW 330e limuzin hátsó üléssora alá építették be, az üzemanyagtartály mindazonáltal a hátsó tengely fölé került. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 3-as limuzin csomagterének térfogata ezáltal csak mérsékelten mérséklődött a tradícióknak megfelelő, belsőégésű erőforrással hajtott modellekéhez képest. A modell csomagterének 375 literes térfogata a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével tovább növelhető.
Sőt mi több, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt újdonsághoz gyakorlatilag a modern BMW 3-as limuzin extrafelszereltségi palettáján megtalálható minden opció megrendelhető. A modern BMW 330e limuzinhoz az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok is elérhetők. A modell például a változó áttételű sportkormánnyal dolgozó adaptív BMW M futóművel és a BMW M fékrendszerrel is felszerelhető. A vezetés biztonságát és az utazás kényelmét eközben a legújabb vezetést támogató rendszerek széles tárháza fokozza – a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) felszerelt Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédlettel (Reversing Assistant) kiegészített parkolóasszisztensig (Parking Assistant). A modern BMW 330e limuzin alapfelszereltségének az utastér előfűtése és előszellőztetése is része, a kiegészítő fűtést ilyenkor a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energia működteti. Alacsony külső hőmérséklet során a modern műszaki megoldás az utastér egész levegőjét képes indulásra kellemesen felmelegíteni – akkor is, ha az akku töltöttségi szintje a minimumhoz közelít.
A korszerű BMW 330e limuzin 2019 nyarán érkezik meg az utakra, a modell piaci bevezetéséig mindazonáltal a bajor prémiumgyártó olyan új, digitális szolgáltatásokról rántja le a leplet, amelyek az modernizált hajtásláncot még vonzóbbá és még komfortosabbá teszik. A nyilvános járműtöltő állomás kiválasztásakor példának okáért a BMW modell navigációs rendszere a közeli hoteleket, éttermeket, kávézókat, turistalátványosságokat és kulturális intézményeket is felajánlja, az egyes járműtöltő állomások elérhetőségét mindazonáltal a bajor prémiumgyártó vásárlói a modell központi kijelzőjén és a központi operációs rendszerhez csatlakoztatott okoskészülékeken is nyomon követhetik. A BMW kuncsaftja nem kizárólagosan szakadatlan figyelemmel követheti a kiszemelt nyilvános járműtöltő állomás elérhetőségét, de foglaltság során azt is lekérdezheti, hogy a töltőoszlop felszabadulásáig előreláthatólag mennyi időre van még szükség. Sőt mi több, a kiválasztott járműtöltő állomások a következő években korlátozott időre lefoglalhatók is lesznek, hogy a bajor prémiumgyártó kuncsaftét érkezésekor biztosan szabad töltőoszlop fogadja.