Már a jövőre készíti fel értékesítését a Volkswagen márka, amelyiknek keretében márkakereskedőivel együtt alapvetően átalakítja értékesítési modelljét. A modern rendszer 2020 áprilisában indul Európában. Arról ugyanakkor, hogyan fest ezt követően a Föld a Volkswagen 5400 márkakereskedő- és márkaszerviz-partnere, ezenfelül öt kontinensen összesen 54 ezer dolgozójuk részére, a Volkswagen és az Európai Márkakereskedői Tanács (European Dealer Council; EDC) október 16-án Berlinben tartott bemutatót. A cél a kifogástalan és személyre szóló ügyféltámogatás a nap minden órájában, amely jellegzetes Volkswagen ügyfélazonosító-szám alapján üzemel és jóval túlmutat a puszta járműeladáson. Éves szinten csaknem ötmillió kuncsaftot tervez a Volkswagen márka a világban mindenfelé új mobilitási világába csábítani, ezt követően azonosító-számuk alapján személyre szóló ajánlatokkal megkeresni. Maga a vásárlás élménye is kiemelkedően megváltozik, lényegesen kibővül hiszen az online-értékesítés köre és a közvetlen értékesítés is lehetővé válik. Mindezt öt új értékesítési- és szerviz-formátum teszi teljessé, akárcsak a City Showroom és a Pop-up Store rendszer, de ezzel egyszerre a járműértékesítés is rugalmasabbá és hatékonyabbá válik.
„A használható lépés legelőnyösebb időben” – nyomatékosította Jürgen Stackmann, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az forgalmazás területéért felelős tagja. „Azért választottuk ezt az utat, mert a modern technikák, a megváltozott ügyféligények és a modern piaci szereplők tekintetében ugyanúgy jelentős léptékben változik körülöttünk a Föld.”
Amint Jürgen Stackmann kiemelte, a Volkswagen elsőrangú adottságokkal büszkélkedhet: jól képesített márkakereskedő- és márkaszerviz-partnerek, stabil és bevált logisztikai hálózat, erős termékkínálat és különösen hűséges ügyfelek. Mint hangoztatta, a korszerű értékesítési modell ezen infrastruktúra és olyan új elemek kombinációja, amelyek meghatározóak a jövő vállalkozásbeli tevékenysége szempontjából, példaként digitális áruk és szolgáltatások vagy épp a produktumok és szolgáltatások új online-értékesítési lehetőségei formájában.
A modern értékesítési modell hajtóereje a Volkswagen modellpalettáját sajátos mind szélesebb körű digitalizáció és konnektivitás, amely a tisztán elektromos hajtásrendszerű és egész egészében hálózatba kapcsolt, új ID. modellcsalád 2020-as megjelenésével új szintre lép ezután. A Volkswagen ügyfélköre ekkor önálló azonosítószámukkal már egy egész egészében hálózatba kapcsolt mobilitási világ középpontjában állhatnak, amit az autóvásárlástól kezdődően a nap minden órájában magas színvonalú és személyre szóló ügyféltámogatás definiál. „Ezzel a lehetőséggel jobban megismerhetjük ügyfeleink igényeit és okos adatmenedzsment támogatásával mindenki részére korrekt és személyre szóló ajánlatokat készíthetünk. Más szakterületeken már terjedelmes sikerrel funkcionál e rendszer” – folytatta az igazgatótanács tagja.
A következő években az ügyfelek testreszabott ajánlatok sokrétű kínálatának előnyeit élvezhetik. A gépkocsi rendszerei példának okáért a mobiltelefon-hálózaton át vezeték nélküli (Over the Air) szoftverfrissítésekkel lesznek aktualizálhatók, a jármű ugyanakkor az úgynevezett előretekintő karbantartás alkalmazáson (Predictive Maintenance App) át már előre jelezheti a márkakereskedő felé, hogy esedékes a következő szervizlátogatás. A Volkswagen We digitális ökoszisztémájából – mint a We Park, a We Deliver vagy a We Connect – szintén jó néhány ajánlat válik lehívhatóvá, de mindezeken túl az ügyfelek saját autóikon jóval túlmutató szolgáltatásokat is igénybe vehetnek, példának okáért a We Share, a Volkswagen tervezett autómegosztó (Car Sharing) kínálata formájában.
Releváns szerepet játszik a modern értékesítési modell felépítésében az online kereskedelmi tevékenység, amely ezúttal figyelemre méltóan bővülés előtt áll. A Volkswagen a márkakereskedőivel kialakított modern digitális partneri kapcsolat keretében együttes internet platformot fejleszt, amely egészen a szerződéskötésig a egész értékesítési folyamat lebonyolítását kínálja, beleértve a pénzügyi finanszírozást, a fizetést és akár a használt jármű beszámítását is. Az ügyfelek a márka egész modellpalettájáról válogathatnak ezután, online bonyolítva le a vásárlást a kívánt márkakereskedővel. Első ízben ajánlja ezután a modern platform a közvetlen árusítás lehetőségét a Volkswagen részére, melyet főként a szoftverek és az online-szolgáltatások területén kíván alkalmazni a márka.
Aki még mindig a perszonális kapcsolatot részesíti előnyben a márka és a márkakereskedők felé, heterogén kapcsolattartó pontok közül választhat az elkövetkezendő időszakokban, mivel öt új formátum egészíti ki az értékesítést és a szervizt együttes létesítményben kínáló, szokásos, egész funkciójú márkakereskedést. Az elkövetkezendő időszakokban márkakereskedőnként csak egy ilyen egész funkciójú üzem fenntartása lesz kötelező, amely mellett a még hatékonyabb és leginkább ügyfélközpontú tevékenység érdekében – az adott importőrrel egyeztetve – a hálózat elemei egyénileg formálhatják ki jelenlétüket az adott piaci tájon. Ennek alatt hasonlóképpen alkalmazhatják a City Showroom, a Pop-up Store, a Service Factory, a használtautó-centrum vagy éppen az úgynevezett egyedi elvárásoknak megfelelő volumenű, azaz változtatható méretű, egész funkciójú létesítmények formátumát.
„Hiszünk a modern vállalkozásbeli modellben, mivel erősíti a márkakereskedők vállalkozói felelősségét” – hangoztatta Dr. Matti Pörhö, az Európai Márkakereskedői Tanács (European Dealer Council; EDC) elnöke, aki a Volkswagen európai márkakereskedői szervezeteinek érdekeit képviselte. „A márkakereskedők releváns szerepet játszanak a jövő nagyarányú feladatai, azaz a digitalizáció és az elektromos mobilitás területein, aminek alapjául a kereskedések stabil nyereségessége szolgál.” Dr. Matti Pörhö elismerően nyilatkozott a Volkswagennel folytatott korrekt és nyitott együttes munkáról is: „Már a kezdetektől aktívan részt vehettünk a modern vállalkozásbeli modell kialakításában.”
A berlini esemény alkalmával megállapodás született a Volkswagen és az EDC közt a modern vállalkozásbeli modellről, ezután Jürgen Stackmann és Dr. Matti Pörhö szimbolikusan aláírta a korszerű szerződést, amely 2020 áprilisától a cég és az európai márkakereskedők, amellett márkaszervizek közti kapcsolatot szabályozza. A német kereskedői szervezet már nyár elején elfogadta a szerződés tartalmát, melyet egy-két hete az európai importőrök is jóváhagytak. November végéig minden európai márkakereskedőnek alá kell írnia a korszerű szerződést.