Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A 2019-es szezonban mivel a főként a GT versenyek világából ismert W Racing Team (WRT) az internacionális túraautó bajnokságban is megméreti magát. A csapat igazgatója, Vincent Vosse és alakulata két új Audi RS 5 DTM versenyautóval kíván csatlakozni a sorozathoz.
„Az ITR-rel (a széria szervezője) együttesen keményen dolgoztunk az elmúlt hónapokban, hogy az ügyfélcsapatok részére újból kinyíljanak a DTM kapui.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „Örömmel mutatjuk be a DTM új korszakának első ügyfélcsapatát. Roppantul jól ismerem Vincent Vosse-t és csapatát a Super Touring sorozatból és a GT világában eltöltött hosszú évek együttes munkájából. Tudom, milyen kemény a WRT csapata. Biztosan állíthatom, hogy a WRT csapatának is minden esélye megvan arra, hogy eredményes legyen a DTM-ben.”
A belga Baudour a székhelye a 2009-ben hozott létre W Racing Team csapatának, amely már az első pillanattól sikert sikerre halmozott. A csapat nagyszámú, az Audi R8 LMS GT3 versenyautóval begyűjtött győzelemmel és bajnoki címmel szerzett nevet magának az internacionális versenyek világában. Ilyen diadal volt példának okáért a 24 órás versenyeken szerzett első hely Nürburgring, Spa, Zolder és Dubai pályáin vagy a Sepangban és Bathurstben szervezett 12 órás versenyeken elért első helyezés. Ezen kívül nagyon sok bajnoki címet hódítottak el a Blancpain GT sorozatban is, ahol – például – Robin Frijns, Nico Müller és René Rast személyében aktuális Audi DTM pilóták is ültek a volánnál.
2016 óta a WRT sikeresen megjelenik a TCR túraautó kategóriájában is, ahol pillanatnyilag Audi RS 3 LMS versenyautóval küzdenek a legjobb helyezésekért. „A DTM-be való előrelépés régi terjedelmes álmunk volt.” – nyilatkozta Vincent Vosse. „Az Audi család tagjaként érdeklődve követtük a DTM széria alakulását, amely régóta rettentően erős sorozat volt. A csatlakozáshoz ugyanakkor viszont nem találhattunk volna jobb időpontot: 2019-ben a korszerű 2.0 literes turbómotorok első alkalommal megjelennek a sorozatban. Minden csapat nulláról indul a korszerű erőforrásokkal. A gyári csapatokkal megegyező felszerelés áll ezután a rendelkezésünkre. Ettől válik a DTM igazán érdekessé számunkra és természetesen a következő években más csapatok részére is.”