Lehullt a lepel: első alkalommal mutatta meg a Volkswagen elektromos modelljei új ID. családjának platformját, egyben első ízben kínálva betekintést az elektromos hajtásrendszerű autók részére kifejlesztett zseniális platformstratégiájába, amellyel „ELECTRIC FOR ALL” vízióját kívánja megvalósítani a márka. Az ID. platform alapjául szolgáló modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) a Volkswagen abszolút kiemelkedő fejlesztése, kétségtelenül jelezve a wolfsburgi társaság elkötelezettségét, amellyel az elektromos mobilitás útján halad.
Eltérően a korábbi piaci gyakorlattól az ID. platform nem eredendően belsőégésű motorral szerelt járművek részére lett kifejlesztve, ezután utólagosan módosított konstrukció, hanem már a kezdetektől elektromos hajtásrendszerekre fejlesztették ki. A Volkswagen ezáltal optimálisan kiaknázhatja a benne rejlő technológiai lehetőségeket, azonfelül kialakítása és járműkoncepciói is minden eddiginél sokoldalúbbak – a paletta a kompakt autóktól a SUV-modelleken keresztül, egészen a kisáruszállítókig terjed. „Az ID. mérföldkő a műszaki fejlesztésben. Az első olyan maradéktalanul hálózatba kapcsolt és mindenre kiterjedő mindennapos használhatóságot kínáló elektromos gépkocsi lesz, amit már milliók engedhetnek meg maguknak” – nyomatékosította Christian Senger, a Volkswagen e-Mobility terméksorozatának vezetője.
A nulla károsanyag kibocsátású autók (Zero Emission Vehicles) avantgárd konstrukciójú ID. generációja olyan hatótávokkal csábít ezután, amelyek már napjaink benzinmotoros járműveit idézik. Elsőként az ID. érkezik a piacra 2020-ban, mégpedig olyan négyajtós, maradéktalanul hálózatba kapcsolt kompakt modell formájában, amelyiknek ára a dízel Volkswagen Golf nagyságrendjébe esik. Utasterének méretei és variálhatósága jóval túlmutat a kategória ebben a pillanatban ismert határain, vezetője és utasai mert olyan térkínálatot és kényelmet élvezhetnek, amely már az eggyel magasabb járműkategóriáéval vethető össze. Mindezt a kompakt modellek által elfoglalt alapterületen nyújtsa ezután, ami a különösen hosszú tengelytáv és az ebből adódó rövid karosszéria-túlnyúlások révén válik lehetővé. Felszabadul mert a belsőégésű motor által elfoglalt hely, a tengelyek ezáltal jócskán előre-, azonfelül hátratolhatók.
Az ID. platformban többek között a sebességváltóval egyesült erővel a hátsó tengelyre integrált elektromos motor, ugyanakkor helytakarékos módon a jármű padlózatába épített áramforrás megjelenik, a Volkswagen tervezői mindent összevetve a lehető legszínvonalasabb menetdinamikai képességek szolgálatában ideális tömegeloszlást valósíthatnak meg, míg a bennülők kényelmesen magas üléspozícióban foglalhatnak helyet. A motor és a hátsó tengely közti erőátvitel feladatát egyfokozatú hajtómű látja el. Az egyes ID. modellek részére precízen skálázható hatótávok spektruma – a WLTP-szabvány alapján felvéve – 330 és 550 kilométer közé adódik. A gyorstöltési opciók akár 125 kW teljesítménnyel jóval rövidebb várakozási időket tesznek lehetővé a töltőállomásokon, mindössze 30 perc alatt 80 százalékig feltöltve a lemerült akkumulátort.
A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (Modulare E-Antriebs-Baukasten; MEB) platform nem kizárólagosan a Volkswagen ID. családjának minden modellje részére szolgál egyfajta technikai mátrixként, hanem a vállalatcsoport négy újabb márkája – az Audi, a Seat, a Škoda és a Volkswagen Haszonjárművek – nagyszámú elektromos gépkocsijának is, a MEB mindent összevetve a Föld három régiójában, összesen öt márka termékeiben jelenhet meg. „A MEB elektromos hajtáskoncepció a Volkswagen történetének nagy valószínűséggel legjelentősebb projektje, hasonló, mint akkortájt a Bogár és a Golf közti átállás. Az első ütem alatt szerte a vállalatcsoportban több mint tízmillió elektromos gépkocsi alapjául szolgál ezután, egyben előkészítve az elektromos fázis felé vezető utunkat” – mutatott rá Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás vállalkozásbeli területéért felelős tagja.