A BMW M GmbH tovább bővíti nagyteljesítményű élsportolói összkerékhajtással felvértezett portfólióját: a BMW X3 M és a BMW X4 M álcázott prototípusai a Német Túraautó Bajnokság e hétvégi fordulójának betéteseményeként gurulnak ki a nagyközönség elé.
A vérpezsdítő sportautókat építő BMW M GmbH a Sports Activity Vehicle (SAV) és a Sports Activity Coupé (SAC) szegmensben is bővíti nagyteljesítményű palettáját. A BMW M modellek legendásan erőteljes karakterét csakhamar a BMW X portfólió újabb két tagja ölti magára: a BMW X3 M és a BMW X4 M sorozatgyártás előtti átfogó tesztelése kezdetét vette. A tervezőmérnökök a Német Túraautó Bajnokság versenyhétvégéjén végzik a modellpáros prototípusainak nagysebességű tesztjét, a BMW X3 M és a BMW X4 M ezáltal korrekten ott tartja nagyközönség előtti premierjét, ahol dinamikus menettulajdonságai megkapják végső beállításukat: a Zöld Pokolként emlegetett Nürburgringen. A bajor prémiumgyártó most már tradíciókhoz híven a nyugat-németországi aszfaltcsíkon méretteti meg sorozatgyártás előtt álló sportautóit, amelyeknek hajtásláncát, futómű-technológiáját és aerodinamikáját itt hangolják finomra a mérnökök.
Nagyméretű légbeömlőivel, légellenállást csökkentő BMW M karosszéria-kiegészítőivel és a sport kipufogórendszer dupla ikervégződésével a BMW X3 M és a BMW X4 M már a sorozatgyártás előtti fázisban is jellegzetes BMW M modellként rója köreit. A új modellpáros egyik hatalmas újítása a motorháztető alatt dolgozó soros hathengeres benzinmotor, melynek M TwinPower Turbo technológiáját páratlanul magas fordulatszám-tartományig kalibrálták és jó néhány ponton újragondolták.
A BMW X3 M és a BMW X4 M a modern BMW M5 sportlimuzinban bemutatott BMW M xDrive okos összkerékhajtást is megörökli, amit a két BMW X modell részére részletekbe menően finomhangoltak. A modern műszaki megoldás minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb teljesítmény-elosztás alapján továbbítja a kerekek felé az erőforrásból érkező erőt és forgatónyomatékot, a még tovább fejlesztett BMW M xDrive okos összkerékhajtás ezáltal maximális tapadás mellett, teljesítményvesztés nélkül garantálja a modellpáros extrém dinamikus vezethetőségét. A BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és a hátsó tengelybe épített aktív M differenciálmű együttműködése olyan kanyarsebesség elérését, agilitást és precíz irányíthatóságot nyújt, amely utánozhatatlan a BMW X3 M és a BMW X4 M kategóriájában.
„Jellegzetes BMW M teljesítmény-karakterisztikájával a BMW X3 M és a BMW X4 M modellpárosa új menetdinamikai mércét állít fel a szegmensben” – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke.
Legfrissebb modellinnovációi kifejlesztésével a BMW M GmbH ismételten egy új járműkategóriába jött meg. A BMW X3 M és a BMW X4 M első alkalommal biztosítja, hogy a bajor prémiumgyártó vásárlói a prémium középkategória Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modelljeiben is átéljék a letaglózó teljesítmény, a versenyautós agilitás és a mérnöki precizitás remek egységét. A BMW M GmbH ezzel tovább írja vállalati stratégiája dinamikusan fejlődő sikertörténetét, aminek egyik mérföldkövét a merőben új és páratlanul izgalmas járműkoncepciók kifejlesztése adja.