Az Audi újabb lépést tett a jövőbe vezető úton, mivelhogy az Audi brüsszeli üzemében megindult az Audi e-tron modell sorozatgyártása. A márka első tisztán elektromos SUV modellje hétköznapi használatra is ideális hatótávolsággal bír. A gyorstöltő állomásokon elérhető akár 150 kW teljesítményű töltőkapacitással alig 30 percre van szüksége ahhoz, hogy készen álljon a következő hosszabb túrára. A korszerű modell világpremierjét az Audi San Fransiscoban tartja, ahol első alkalommal láthatja a nagyközönség álca nélkül a márka újdonságát.
Misano vörös köntösben, útra készen: Peter Kössler, az Audi márka igazgatótanácsának a gyártás területéért felelős tagja és Patrick Danau, az Audi Brussels cégvezetője végig követték, mihelyt az első Audi e-tron modell hangtalanul legördült a gyártósorról. „Az Audi e-tron egy igazi úttörő.” – állapította meg Peter Kössler, az Audi AG igazgatótanácsának a gyártás és logisztika területéért felelős tagja. „Olyan modernizált technológiával büszkélkedhet, akárcsak a virtuális külső tükrök, ugyanakkor nagyszerűen összefogja a tradicionális Audi erősségeket a használhatóság és a dinamika területén az olyan műszaki megoldásokkal, amelyek messze túlmutatnak a gépkocsin. Brüsszeli üzemünk átfogó korszerűsítésen esett keresztül az elektromos modell gyártásához. Ez a Föld első, igazoltan szén-dioxid semleges sorozatgyártása a prémium szegmensben.” Az Audi Brussels a gyártás minden folyamatát, amellett az üzem minden újabb szén-dioxid-kibocsátását megújuló energiákkal és eltérő környezetvédelmi projektekkel fedezi.
„Az Audi nagyszámú belső kompetenciát épített fel az Audi e-tron kapcsán és mind az akku modern műszaki megoldást, mind az aktuálisan használt hajtásrendszert maga fejlesztette. A munkatársak mindazonáltal a gyártás nagyon sok fázisát újragondolták, megtervezték és megalkották.” – nyilatkozta Patrick Danau, az Audi Brussels cégvezetője. 2016 nyarától kezdve az üzem átfogó átépítésen esett keresztül, amely – lépésről lépésre – érintette a karosszériagyártást, a fényezőműhelyt és a gyártósort is valamint megteremtették a helyben történő akkumulátorgyártás feltételeit is. Vezető nélküli szállítási rendszerek gondoskodnak róla, hogy az áramforrások sorban megérkezzenek az elektromos gépkocsik gyártósorához. A brüsszeli dolgozók több, mint 200 000 órás tréningen voltak ott az első, tisztán elektromos Audi gyártásának megkezdése előtt, ezáltal példásan felkészültek a gyártás elindítására.