A BMW M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó, új nyolchengeres benzinmotor kifinomult gyártási folyamata garantálja a BMW Group központi motorgyárában készülő kapacitás páratlan hatékonyságét, megfelelő hatékonyságát és kimagasló megbízhatóságát.
A bajor prémiummárka dingolfingi gyárában kezdetét vette a modern BMW 8-as Coupé sorozatgyártása, amellyel párhuzamosan a vállalatcsoport Münchenben funkcionáló, központi motorgyára is megkezdte a modern luxus sportkupé legdinamikusabb erőforrásának tömegtermelését. A modellpaletta csúcsára érkező BMW M850i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,0 – 10,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 228 – 240 gramm / km) 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotorja 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes, a csodálatos teljesítményhez társuló ideális hatékonyságról és kimagasló megbízhatóságról ugyanakkor a BMW Group központi motorgyárában alkalmazott leginnovatívabb gyártási megoldások és a hozzáértő, típus-specifikusan továbbképzett mesterek precizitása gondoskodik. A müncheni motorgyár tömegtermelési folyamatát a legmagasabb fokú minőségtudatosság jellemzi, amelyiknek következtében a tervezőmérnökök egy olyan V8-as benzinmotort álmodtak meg a modern BMW 8-as Coupé motorházteteje alá, amely lélegzetelállítóan sima járáskultúrájával és versenytempó ihlette teljesítményével a lehető legintenzívebb vezetési élményt biztosítsa fel a bajor prémiummárka klienseinek.
A korszerű nyolchengeres benzinmotor rendkívüli karaktere a müncheni motorgyár tömegtermelési folyamatában eszközölt fejlesztésekben is visszaköszön. A nagyteljesítményű kapacitás gyártását a típus-specifikusan továbbképzett mesterek legmagasabb fokú összeszerelési precizitása és a korszerű V8-as motorhoz kifejlesztett páratlan gyártási fázisok definiálják. A modern BMW 8-as Coupé nyolchengeres erőforrásának motorblokkja, forgattyúháza és hengerfeje a BMW Group Landshutban funkcionáló könnyűfém-öntödéjében lát napvilágot, a Münchenbe szállított és itt készült alkatrészek végső összeszerelését mindazonáltal a mesterek előbb egy központi adatkezelő rendszer támogatásával, ezután a legmagasabb fokú precizitás érdekében újabb mechanikus finomításokkal végzik. A központi adatkezelő rendszer a tömegtermelési folyamat az összes fázisában olyan összeszerelési minőségre vonatkozó adatokat tárol, akárcsak az egyes csavarok korrekt meghúzási nyomatéka és a pompás szelephézagok. A digitális adatcserének hála a mesterek a tömegtermelés minden egyes fázisában a legprecízebb eszközöket és meghúzási nyomatékokat alkalmazzák. Sőt mi több, a központi adatkezelő rendszer a V8-as benzinmotor az összes főbb alkatrészét, ezáltal példának okáért a csapágyperselyeket, a hajtókarokat és a hengerfejeket is speciális kóddal látja el, az alkatrészek útja mindent összevetve a beszállítástól a beépítésig lépésről lépésre nyomon követhető.
A modern BMW 8-as Coupé nyolchengeres erőforrásának müncheni tömegtermelésével a BMW Group tovább erősíti évtizedek óta funkcionáló központi motorgyára pozícióját a vállalatcsoport teljes körű gyártási hálózatában. A müncheni létesítményben dolgozó mesterek a páratlanul hatékony és összetett erőforrások gyártása kapcsán átfogó összeszerelési precizitásra és szaktudásra tettek szert, amit a bajor prémiummárka a BMW M modellek hat- és nyolchengeres erőforrásainak tömegtermelésében, amellett a BMW M760Li xDrive luxuslimuzin és nagyon sok Rolls-Royce modell motorjának sorozatgyártásában is kamatoztat. Mindez a modern V8-as benzinmotor tekintetében is olyan ideális végtermék létrejöttét garantálja, amely a legmagasabb színvonalas szabványok alapján, kompromisszumoktól mentes tömegtermelési folyamatban jött létre, hogy maradéktalanul megfeleljen a korszerű BMW M850i xDrive Coupé kimagasló teljesítményével és maximális vezetési élményével szemben támasztott elvárásoknak.