A Nissan egy olyan kutatást hozott nyilvánosságra, mely alapján lehetővé válhat, hogy a járművek értelmezzék a vezető agyából érkező jeleket – mindent összevetve átalakítva az emberek és autóik interakcióját.
Az emberi agyat a járművel összekapcsoló (Brain-to-Vehicle vagy B2V) Nissan modern műszaki megoldás lehetővé tenné a vezetők reakcióidejének felgyorsítását, valamint a gépkocsik képesek lennének a szakadatlan alkalmazkodásra a vezetési behatás javítása érdekében.
A Nissan Las Vegasban, a 2018-as CES bemutatón szemlélteti ennek zseniális technológiának a képességeit. A B2V a Nissan Intelligent Mobility legkorszerűbb fejlesztése. Az Intelligent Mobility a Nissan azon jövőképe, mely összefoglalja a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, mindemellett a gépjárműk társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit.
„A legtöbb ember egy konkrétan személytelen jövőt társít az önvezetéshez, ahol az emberek átadják a vezérlést a gépeknek. Ellenben a B2V-technológia pont ellenkező ezzel – a vezető agyából érkező jelek felhasználásával még érdekesebbé és élvezetesebbé teszi a vezetést” hangoztatta Daniele Schilacci, a Nissan Ügyvezető alelnöke. „A Nissan Intelligent Mobility-vel egy jobb, nagyobb önállóságot kínáló, leginkább az elektromosságra épülő és még jobban összekapcsolt világ felé törekszünk.”
A Nissan áttörése az agy jeleit dekódoló kutatásra épül, mely biztosítja a vezető cselekedeteinek előrejelzését és a kellemetlenségek észlelését:
Előrejelzés: A vezetéstámogató modern műszaki megoldások gyorsabban avatkozhatnak be úgy, hogy értelmezik az agy arra vonatkozó jeleit, hogy a vezető valamilyen mozdulatra készül – példának okáért a kormánykerék elfordítására vagy a gyorsítópedál lenyomására. Ez javíthatja a reakciót és hatékonyabbá teheti a vezetést.
Észlelés: Önvezető módban a vezető kellemetlen érzéseit felismerő mesterséges intelligencia képes a vezetési konfiguráció és a vezetési megjelenés módosítására.
„Egy másik lehetséges alkalmazási mód a jármű belső környezetének módosítása” mondta Dr. Lucian Gheorghe, a Nissan japán kutatóközpontjának vezető innovációs szakembere, aki a B2V-kutatási programot vezeti. Példaként a gépkocsi a kiterjesztett valóság alkalmazásával módosíthatja mit lát a vezető, mindent összevetve pihentetőbb környezetet hozhat létre.
„A technológiában rejlő valószínűsíthető alkalmazási alternatívák egyedülállóak” – hangoztatta Gheorghe. „Ez a kutatás a jármű belső terét érintő újabb fejlesztések alapjául szolgál ezt követően a Nissan részére.”
A Nissan B2V technológiája az első ilyen jellegű rendszer a világon. A vezető egy olyan eszközt visel, mely méri az agyhullámok aktivitását, ezután ezeket az információkat autonóm rendszerek elemzik. A mozgási szándék előre jelzésével a rendszerek a vezetőnél 0,2-0,5 másodperccel gyorsabban megkezdhetik a műveleteket – pl. elfordíthatják a kormánykereket vagy lelassíthatják a gépjárműt – mindezt hozzávetőleg észrevétlenül.