Év elején tett ígéretéhez hűen, a BMW Group idén több mint százezer darab hálózatról tölthető gépjárműt biztosított használóinak nemzetközileg, fennállása alatt első alkalommal. E teljesítmény a vállalatcsoport elektromos mobilitás kapcsán betöltött abszolút piacvezető szerepét nyomatékosítja, a saját mobilitás jövője felé vezető út legmodernebb mérföldkövének mindazonáltal az Észak-Münchenben álló „négyhengeres” toronyház varázslatos fényinstallációja állít emléket. A járműtechnológia területén megkezdett korszakváltás szimbólumaként a BMW Group székháza ma este négy aksi képében tündököl.
„Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink idei teljes körű értékesítési mutatója év eleji ígéretünkhöz hűen alakult” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke az ez évi százezredik hálózatról tölthető gépjármű december 18-i átadásakor. „99 méter magas székházunk ünnepi megvilágítása az elektromos mobilitás korszaka felé vezető utat jelképezi. Az egy esztendőben árusított százezer darab hálózatról tölthető modell kardinális mérföldkő a számunkra, ugyanakkor ez még csak a kiindulás: a forradalmi BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta az egész világon kétszázezernél is több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autót adtunk keresztül ügyfeleinknek, 2025-re ugyanakkor huszonöt tagúra bővítjük ezt a palettát. Sikertörténetünk hátterében az elektromos mobilitásban rejlő esélyek idő előtti felismerése áll, és a következő években is ezen az úton haladunk tovább” – tette hozzá.
Hálózatról tölthető hajtáslánc az összes modellsorozatban
A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája alapvető kiindulópontként tekint az elektromos mobilitásra, és mint ilyen, prémium minőségű modelljei és mobilitási szolgáltatásai szüntelen bővítésével a vállalatcsoport mind gyakrabban megerősíti technológiai iránymutatóként betöltött piacvezető pozícióját. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijait egyesítő paletta 2025-re huszonöt tagúra nő, a hálózatról tölthető hajtásláncok és a működésükhöz létfontosságú akkumulátor-technológiák 2021-ben érkező ötödik generációja mindazonáltal – a teljesítményszintek és az installálhatósági kritériumok alapján módosítható, moduláris egységeknek hála – bármelyik modellsorozat bármelyik tagjába beépíthető lesz. A 2011-ben hozott létre BMW i divízió égisze alatt a vállalatcsoport már most levédette a BMW i1 és a BMW i9 közti, ráadásul a BMW iX1 és a BMW iX9 közti számsorok minden egyes elemét. 2018-ban sorozatgyártásba kerül a BMW i8 Roadster, ezt követően 2019-ben a tisztán elektromos meghajtású MINI, 2020-ban a BMW X3 hálózatról tölthető hajtáslánc-változata, 2021-ben ugyanakkor a bajor prémiumgyártó új járműtechnológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT modell ünnepli világpremierjét – a tisztán elektromos meghajtás előnyeit, a maradéktalanul automatizált járművezetés példátlan kényelmét és megannyi járműkapcsolati innovációt egyesítve, a tömegtermelésben kínált autók történetében első alkalommal.
A BMW Group idejekorán felismerte az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségeket és már 2007-ben, a BMW i divízió előfutáraként útnak indította az elektromos meghajtás átfogó kísérleteire és tesztelésére megalapított „project i” programot. 2008-ban ezt követően a vállalatcsoport közutakra engedte a tisztán elektromos meghajtású járműtechnológia történetében összeállított korábbi legnagyobb tesztautó-flottát, ezt követően 2013-ban kezdetét vette a planéta talán legelismertebb gépkocsi-koncepciójává magasztalt, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 sorozatgyártása. Az idő közben eltelt négy esztendőben évről évre megszakítás nélkül emelkedett a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfél-kereslet, amit újabbnál újabb értékesítési rekordok igazolnak.
Piacvezető mértékadó az elektromos mobilitás területén
Úgy, hogy a BMW Group immáron nagyjából egy évtizede megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépjárműk átfogó technológiai fejlesztését, ugyanabban az időben vált úttörővé és piacvezető gyártóvá a hálózatról tölthető modellek szegmensében. Független piackutató intézetek felmérései alapján Európában a bajor központú vállalatcsoport személyautói kimagasló etalonként állnak a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mostani forgalomba helyezési statisztikáit összesítő tabella élén, 21 százalékos abszolút piaci részesedéssel. Mindez azt jelenti, hogy a hálózatról tölthető gépjárműk közt a BMW Group több mint háromszor akkora piaci részt tudhat magáénak, mint a szokásoknak megfelelő hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. Míg az öreg kontinensen az autógyártók egész értékesítési mutatóiból a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek hozzávetőlegesen mindössze 2 százalékot tesznek ki, addig a BMW Group tekintetében ez az érték már most 6 százalék. Más szóval, a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljei aránytalanul terjedelmes piaci részesedést élveznek Európában a versenytársakkal szemben. Átfogó tekintetben ez az arány még erőteljesebb, kereken 10 százalék.
A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek iránt például Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban mutatkozik kiváltképp magas kereslet, ahol ezen modellek a BMW egész értékesítésének csaknem 7 százalékát teszik ki. Ezenkívül Skandináviában, ahol a BMW i3 tisztán elektromos kompakt a legkeresettebb új BMW modell, a bajor prémiumgyártó minden negyedik autót hálózatról tölthető hajtáslánccal árusít. Németországban a BMW Group ezen továbbfejlesztett modelljei közül idén már a tízezredik példányt helyezik forgalomba. A hálózatról tölthető hajtásláncok eközben egyre több modellsorozatban nyerik el ügyfeleink tetszését. 2017-ben már az ikonikus BMW 3-as limuzin minden tizedik darabját plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg, mialatt a BMW 2-es Active Tourer abszolút mindenre kiterjedő eladási mutatójának 13 százalékát szintén a hálózatról tölthető hajtáslánc tette ki. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km) 2017 júniusi piaci bevezetése óta nemzetközileg minden tizedik új MINI Countryman modell a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelve talál gazdára. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt, a BMW i3 mindenre kiterjedő értékesítései eközben az egy évvel ezelőtti számok tükrében közel egynegyedével nőttek. Az értékeket a BMW Group 2017. november végén regisztrált eladási mutatói alapján számoltuk ki.
A kilenctagú hálózatról tölthető gépkocsi-paletta mellett a BMW Group már két keréken is valóra váltotta a nagyvárosi mobilitás tisztán elektromos meghajtású élményét: a BMW C evolution névre keresztelt robogó a legmodernebb akkumulátor-technológiával felvértezve nem alig 160 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel. A modell értékesítési mutató idén a tavalyi év első tizenegy hónapjához viszonyítva 80 százalékkal emelkedtek, az ez idő alatt nemzetközileg eladott 1 500 példány mindazonáltal a százezer darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépjárműn felül értendő.
Ünnepélyes autóátadás a BMW Weltben
Eme több mint százezer idei új kuncsaftunk egyike ma délután egy rendkívüli meglepetésben részesült: a nyugat-németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban élő 80 éves BMW-tulajdonos a BMW Welt csarnokában kaphatta meg korszerű, Protonic Blue karosszéria-fényezésű BMW i3 autóját, amely a vállalatcsoport idén átadott százezredik hálózatról tölthető modellje. Miután a szerencsés tulajdonost személyesen fogadta, a gépkocsi kulcsait ünnepélyesen a BMW AG igazgatótanácsának elnöke nyújtotta át. „Az elektromos mobilitás életkortól függetlenül minden ügyfelünket izgalommal tölti el. Az ez évi százezredik ilyen gépkocsi átadása számomra is egy roppant módon releváns, kivételes pillanat” – nyilatkozott Harald Krüger.