A Seat Leon harmadik nemzedéke erőteljesen meghaladta mindkét korábbi változat értékesítési rekordjait. 2012 végétől a mai napig, voltaképpen alig öt év alatt, a Seat a Leonból 682.567 darabot forgalmazott. Ez a társaság történetében a legnagyobb mennyiségben árusított kompakt gépjármű, mely az 1999-ben és 2000-ben bevezetett modellek egyedülálló eredményeit folytatja, ezáltal a Seat a Leon három generációjából összesen 1.893.279 egységet adott el.
A bevezetése óta eltelt 18 esztendő esetén a Seat Leon lett a márka egyik zászlóshajója, és rendkívül komoly eredményeket hozott. A Leon aktuális nemzedéke által elért eredményesség ösztönözte a társaság utóbbi években megvalósított átalakulását, és komolyan hozzájárult a Seat értékesítési mutatóinak 2013 utáni komoly emelkedésében. Ez a folyamat szerepet játszott abban is, hogy a társaság működési eredménye a korábbi veszélyzónából kikerülve már „fekete számokat” mutat. A Leon napjainkban már az Ibizával és az Atecával közösen a Seat működésének egyik alap-pillérét jelenti.
A Seat értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths alapján „a harmadik generációs Leon fordulópontot jelentett a Seat életében, és a cég átalakulásának egyik fő hajtóerejévé vált. Ez a legnagyobb mennyiségben forgalmazott modellünk, és lehetővé tette számunkra, tekintélyes ugrást hajtsunk végre flotta üzletágunkban is, melyet mindenekelőtt a sikeres kombi változatnak köszönhetünk, és amely most először a Leon ezen nemzedéke tekintetében került be a kínálatba. A Leon CUPRA, a történelem legkiemelkedőbb teljesítményű Seat-ja mindazonáltal napjainkban már a márka lényegét jeleníti meg, és lehetővé tette a még sportosabb, még érzelemdúsabb autót kereső ügyfelek elérését is.”
A Seat Leon első nemzedékét 1999-ben Giorgetto Giugiaro formatervező alkotta meg, és ebből 2005-ig összesen 534.797 darab került a vásárlókhoz. A Leon második generációja Walter de Silva formatervező keze tevékenységét dicséri, és 2005-ben a Barcelonai Autószalonon mutatták be. Nyolc év alatt ebből a Leon változatból összesen 675.915 darabot adtak el.
A Seat kompakt gépjárműjének harmadik nemzedéket jelentő Leon értékesítése 2012-ben kezdődött, formatervét Alejandro Mesonero-Romano alkotta meg. Ez volt az első Leon, amelynél új karosszéria stíluselemeket vezettek be a háromajtós verzióval, és amely még jelentősebb formai megjelenést kapott az ST, azaz a kombi- és az X-Perience változatokkal. Fontossági sorrendben a Seat legjelentősebb piacai Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság, az forgalmazott harmadik generációs modellek 30,7 %-át a családi változatok teszik ki. A Leon, és különösen annak ST karosszéria kiadása stratégiai fontosságú lett a flottaértékesítésben, mivel a harmadik Leon változat bevezetése óta a Seat flotta értékesítései több, mint 90 %-kal emelkedtek.
A Seat idén az év elején vezette be a Leon megújított változatát, és napjainkban már az Ibizával és az Aronával egyesült erővel a Leon is részét képezi a Seat mindeddig legnagyobb méretű készítmény offenzívájának. A modell kínálat kiszélesítése és minőségének javítása fellendítették a Seat értékesítést, amely az idén eddig 13 %-kal növekedést mutatott.