2016-ban az Audi konszern célja az ügyfeleknek kiszállított gépjárműk számának növelése, a cég nyereségrátájának a korábbi magas szinten tartása és a jövő megoldásaiba történő invesztíció fenntartása. A 127. Éves Közgyűlésen Ingolstadtban az Audi igazgatótanácsának elemei ismertették a részvényeseknek a 2015-ös év pénzügyi eredményeit, az aktuális fejleményeket és az ez évi évre kitűzött célokat. Ezen felül Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke betekintést nyújtott a prémium márka jövőbeni évtizedre vonatkozó elképzeléseibe.
„A figyelemre méltó kihívások ellenére jól teljesítettünk a 2015-ös pénzügyi évben.” – hangoztatta Stadler. Ezt kitűnően mutatja a rekord mennyiségű, összesen 1,8 millió, ügyfeleknek átadott Audi modell és a 2014-es év magas szintjét elérő operatív eredmény is. A jellegzetes tételektől megtisztított operatív eredmény 5,1 milliárd euróra rúgott, a konszern jellegzetes – a dízel üggyel is összefüggő – tételekkel egyesült erővel számolt operatív eredménye elérte a 4,8 milliárd eurót.
„A célunk, hogy 2016-ban folytatódjon ez a növekedés.” – nyilatkozta Stadler. Az év első négy hónapjának eredményei alapján az Audi jó úton halad, hogy ezt a célját elérje. A januártól áprilisig tartó időszakot vizsgálva a 2016-os évben első alkalommal döntött úgy több, mint 600 000 ügyfél, hogy a négykarikás márka valamely modellje mellett teszi le a voksát. A firma az év első négy hónapjában 620 100 gépjárműt szállított ki a négykarikás márka kínálatából, amely 4,9 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában.
Az első negyedévre vonatkozó pénzügyi értékelését június 1-jén teszi közzé az Audi konszern. A teljes évet nézve Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyekért és szervezetért felelős tagja kijelentette: „Most abban a fázisban járunk, amikor a holnap mobilitásával kapcsolatos nagymértékű előzetes kiadásokat vállalnunk kell.”
Mindazonáltal az Audi az ez évi évben is a nyolc és tíz százalék közt meghatározott stratégiai célsáv tartományába várja az operatív árbevétel-arányos nyereségrátát, a firma nettó cash-flow-ja mindazonáltal a várakozások véleménye alapján 2 milliárd és 2,5 milliárd euró közt alakul ezt követően.
Az Audi a 2016-os év beruházási kiadásaira, a gyártási helyszínekre és termelőeszközökre több, mint 3 milliárd eurót irányzott elő, amelyet megint saját forrásból fedez a cég. „A elengedhetetlen kereteket mi magunk formáljuk ki kiadásaink és folyamataink optimalizálása révén ezenfelül ezt biztosítja az a következetes kiemelés, amellyel a jövő kérdéseit kezeljük a befektetéseken belül.” – hangoztatta Strotbek.
Kulcsfontosságú természetesen a szisztematikusan építkező újítás és a termékkínálat bővítése. „Technológiai és modellfejlesztéseink biztosítják jövőbeni növekedésünket.” – nyomatékosította Stadler. „Az elektromos mobilitás és a digitalizáció funkciója történelmi jelentőségű. Az általuk képviselt változások alakításában kimagasló részt kívánunk vállalni, ezzel is tovább erősítve szilárd pozíciónkat.” A tervezett beruházások fontos része ezekhez a területekhez kapcsolódik ezt követően. Ezen kívül az Audi csapata is tovább erősödik, egyedül Németországban 1 200 szakemberrel erősítenek a jövő szempontjából stratégiailag megkülönböztetett területeken.
Az ez évi évben 20 teljesen modern vagy modernizált Audi modell érkezik a piacokra, például a korszerű Audi Q2 is. Ezzel a kompakt városi SUV modellel az ingolstadti székhelyű firma modern, alapvetően városlakó ügyfeleket kíván megnyerni a márka részére. Opcinálisan egy SIM kártya hozzájárulásával adatforgalommal is rendelkezik, mindent összevetve az internet kapcsolat az Audi Q2 tekintetében szintén rendelkezésre fog állni. Külön választhatóan egy Wi-Fi hotspot segédkezésével a mobil szerkezetek képesek lesznek online kapcsolat kialakítására. Ezen kívül az SUV modell összekapcsolhatósági szolgáltatások széles választékát nyújtja és több, felsőbb kategóriából származó vezetéstámogató segédrendszert ad.
Az Audi sikeres modellcsaládját két modellel bővíti, a kínálat csúcsára érkezik a sportos SQ7 TDI és a márka második plug-in hibrid modellje, a Q7 e-tron quattro. Átlagos üzemanyag fogyasztása két liter alatt marad 100 kilométerenként, tisztán elektromos üzemben ugyanakkor akár 56 kilométer megtételére is lehetőséget kínáló, ami azt jelenti, hogy a legtöbb napközbeni használatot bárminemű kibocsátás nélkül képes teljesíteni.
SUV flottájának bővítése mellett a társaság is szélesíti a modern fejlesztésű A4 árucikk-csoport palettáját. Március közepe óta az ügyfelek részére rendelhető az Audi A4 allroad quattro, az S4 limuzin és kombi kivitelére mindazonáltal az év közepétől adhatnak le rendelést a vásárlók. Ezen felül az Európán kívüli piacokon most mutatkozik be a modern Audi A4. Az Egyesült Államokban március óta elérhető, Kínában mindazonáltal az év második felében kerül a kereskedésekbe.
Az Audi 2016-ban az egész világon tovább bővíti termelési hálózatát és elindítja a termelést mexikói gyárában. Az amerikai kontinensen történő gyártás a helyi növekedési potenciál még jobb kihasználásának lehetőségét rejti magában. A helyi hozzáadott érték magas, kétharmados aránya a gyártás indításakor csökkenti sőt még az árfolyam-ingadozásoknak az Audi pénzügyi eredményeire gyakorolt hatását. Az első Audi Q5 modellek az év második felében gördülnek le a gyártósorról San José Chiapában.
Mindemellett az Audi már dolgozik az első, teljesen elektromos sorozatgyártású modell gyártásának előkészítésén. Ez a több, mint 500 kilométeres hatótávval ellátott sportos SUV modell 2018-ban mutatkozik be a nagyközönségnek, a gyártás mindazonáltal Brüsszelben történik. A belga színtér saját aksi gyártással is rendelkezik ezután. „2018-tól kezdődően mindazonáltal évente bemutatunk egy elektromos hajtású modellt.” – fedte fel Stadler.
Az Audi a társaság egészére alkalmazva dolgozik a digitalizáció mindent átható kérdésén. Ez az nagy tudású gyártástól kezdve a hálózatba kapcsolt modelleken és az autonóm vezetésen keresztül egészen a modern területeken megvalósuló fejlesztésekig jó néhány kérdést felölel.
Kardinális szerephez jut ebben a feladatban a digitális térképszolgáltatást nyújtó HERE, amelyet 2015-ben az Audi vásárolt meg a BMW és a Daimler vállalatokkal együtt. Alaposan precíz térképszolgáltatás és valós idejű adatok adják az bázisát nagyon sok jövőbeli digitális szolgáltatásnak azonfelül a kollektív intelligenciát használó autonóm vezetés rendszerének.
2017-ben az Audi bemutatja a modern A8 modellt, a márka első olyan sorozatgyártású gépkocsiját, amely képes az autonóm vezetésre. A közlekedési torlódások alkalmával bevethető robotpilóta képes önműködően vezetni a járművet autópályán akár 60 km/óra sebességig. Ezzel az Audi átlépi a részben autonóm és a nagymértékben önműködő közlekedés közötti határt. Stadler határozott véleménye alapján „2025-re elérkezik a teljesen autonóm gépkocsik ideje.”