A BMW Motorrad nagysikerű F 700 GS és F 800 GS modelljei immár évek óta sokrétű előnyöket kínálnak: a motorozás felhőtlen élménye mindenfajta úton biztos irányíthatósági tulajdonságokkal, erőteljes motorokkal, valamint – a hosszú utazások során is – magas fokú mindennapos használhatósággal szolgálnak, különösen, ha köveken és sóderen vezet az út. Egy koncepció két variációban, amely motorkerékpár-rajongók sokaságát hódította meg az elmúlt évek során, s amelyet a BMW Motorrad megjelenésében ismét továbbfejlesztett a 2016-os modellévre.
Üzemanyagtartálya új burkolatának és a gyújtáskapcsoló szintén átdolgozott borításának köszönhetően mindkét modell még frissebb és dinamikusabb benyomást kelt. Fokozott igényesség és a fényezett elemekkel alkotott még izgalmasabb kontraszt jellemzi a színvonalas galvanizált elemeket, amelyek fémes hatása a térdvédők (F 700 GS) és a hűtő burkolata (F 800 GS) esetében egyaránt részben gravírozott és új rajzolatú típusfelirattal együtt érvényesülhet.
Új tervezésű, kéttónusú kárpittal bevont ülés teszi teljessé mindkét modell még frissebb és dinamikusabb megjelenését. Annak érdekében, hogy mindenfajta termetű motoros teljes egészében kiélvezhesse az F 700 GS és az F 800 GS kínálta élményt, modelltől függően öt különböző ülésmagasság áll rendelkezésre: négy különböző ülés, valamint opcióként a motorkerékpárt mélyebbre süllyesztő futómű. Az ülésmagasság igen széles tartományon, 765 és 860 (F 700 GS), illetve 820 és 920 milliméter (F 800 GS) között változtatható.
F 700 GS különlegességei
- A „Style 1” változat fehér színével az új F 700 GS sportos oldalát emeli ki:
- Fehér (Light white) fényezés
- Piros (Racing red) váz
- Piros rugóstag
- Szürke/fekete ülés
- Nagyméretű kézvédő szintén nagyméretű kiegészítő légterelővel
- Narancssárga változatában az új F 700 GS kifejezetten modern hatást keltve bizonyul meggyőzőnek.
- Narancssárga (Sakhir orange metallic) fényezés
- Matt szürke váz
- Fehér rugóstag
- Szürke/fekete ülés
- A szürke színváltozat hangsúlyosan férfias és felnőttes karaktert kölcsönöz az új F 700 GS számára:
- Szürke (Minarel grey metallic) fényezés
- Matt szürke váz
- Fehér rugóstag
- Szürke/fekete ülés
F 800 GS különlegességei
- A „Style 1” változat fehér színével kimondottan sportos stílussal ruházza fel az új F 800 GS modellt:
- Fehér (Light white) fényezés
- Piros (Racing red) váz
- Piros rugóstag
- Szürke/fekete ülés
- Nagyméretű kézvédő szintén nagyméretű kiegészítő légterelővel
- A fekete „Style 2” változat az új F 800 GS férfias és erőteljes karakterét hangsúlyozza:
- Fekete (Blackstorm metallic) metál fényezés
- Matt szürke váz
- Fehér rugóstag
- Szürke/fekete ülés
- Nagyméretű kézvédő szintén nagyméretű kiegészítő légterelővel, színezett szélvédő, LED-technikájú irányjelzők
- Kék változatában az új F 800 GS különösen friss és dinamikus benyomást kelt:
- Kék (Racingblue metallic matt) fényezés
- Matt szürke váz
- Fehér rugóstag
- Szürke/fekete ülés
Mindkét modellben a folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, jól bevált és karakteres kéthengeres motor gondoskodik a dinamikus menetteljesítményekről. A korszerű, 798 köbcentiméter hengerűrtartalmú, benzin befecskendezésű erőforrás hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Közvetlen és érzékeny gázadási reakciói mellett mindenkor tekintélyes vonóerővel és kedvező üzemanyag-fogyasztással kelt mély benyomást. Az F 700 GS modellben teljesítménye 7300-as percenkénti fordulatszámnál 55 kW (75 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 5300-as percenkénti fordulatnál 77 newtonméter. Az F 800 GS esetében e motor 7500-as fordulaton 63 kilowattot (85 LE), míg 5750-es percenkénti fordulatszámnál 83 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.
A „Biztonság 360 fokban” koncepció szellemében az új F 700 GS és F 800 GS már alapkivitelében a BMW Motorrad fejlett blokkolásgátló berendezésével (BMW Motorrad ABS) készül. További aktív biztonsági rendszerként a feláras automata menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) és az elektronikus futómű-állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) is szerepel a kínálatban.
Az új F 800 GS harmonikus utcai használhatóságát és túraalkalmasságát továbbra is széles körű terepes képességekkel ötvözi, míg az új F 700 GS inkább azon motorosok számára készült, akik kevésbé igénylik a terepes kvalitásokat.