Sport-szabadidő járművek közül az új Suzuki Vitara autó kapott elsőként ötcsillagos összértékelést az Euro NCAP 2015-ös töréstesztjén. A vizsgált négy részterületen egyaránt kiválóan teljesített az autó, aminek következtében a független vizsgálat a kategóriájában a legbiztonságosabb modellek közé sorolta. Az új Suzuki Vitara kompakt sport-szabadidő autó az utas védelem, a gyermekbiztonság, a gyalogos védelem és a biztonsági segédrendszerek terén is kimagasló eredményt ért el.
- Felnőtt utazók védelme: 89% / (80%*)
- Gyermek utasok védelme: 85% / (75%*)
- Gyalogosok védelme: 6% / (65%*)
- Biztonsági segédrendszerek: 75% / (70%*)
* az ötcsillagos eredmény alsó értékhatára
Az euró törésteszten azok a modellek kaphatnak kiváló ötcsillagos értékelést, amelyek a lehető legjobban garantálják az autóban utazók, illetve a gyalogosok biztonságát egy esetleges ütközés során. Az elért ötcsillagos értékelést még inkább kiemeli az a tény, hogy az értékelési szempontokat ebben az évben megszigorították. A Suzuki új Vitara kompakt szabadidő sport-szabadidő autója esetében mind a passzív mind pedig az aktív biztonsági rendszereket úgy tervezték, hogy intelligens módon előre érzékeljék a veszélyes helyzeteket és nagyfokú védelmet biztosítsanak ezekre az esetekre. A Suzuki mérnökei által kifejlesztett legfontosabb biztonsági technológia a TECT (Total Effective Control Technology), amely egy esetleges ütközés során felszabaduló energiaelnyelésen, illetve a jármű tömegének csökkentésén alapszik. A számítógépes tervezés, illetve a nagy szilárdságú acél felhasználása során az új Suzuki Vitara kiválóan megvédi az autó utasait, figyel azok biztonságára, hiszen rendkívül törésbiztos karosszériával rendelkezik. A passzív biztonsági rendszer szerves része a frontális és az oldalirányú ütközéseknél nagy szerepet játszó hét légzsák, valamint a biztonságiöv-előfeszítő, illetve az erőhatároló is.
Az új Suzuki Vitara abban a tesztben is jól szerepelt ahol az autó gyalogossal történő balesetét szimulálták. Ez a jármű motorháztetejének alakját és kialakítását, az ablaktörlőket és a lökhárítók ütközéselnyelő kialakítását dicséri. A modern technológiát sem nélkülözi az új Suzuki Vitara szabadidő autó. Az aktív biztonsági rendszer szerves része a radaros féktámogató (RBS) rendszer, amely képes hanggal és vizuálisan is figyelmeztetni a sofőrt a veszélyes közelségben lévő elötte haladó járműre. Amennyiben az ütközés veszélye fennáll, az RBS rendszer aktiválja a fékasszisztenst, amely képes megnövelni a fékezés erejét egy esetleges vészfékezés során. Az RBS ugyanakkor képes automatikus fékezésre is amennyiben úgy ítéli meg, hogy az ütközés elkerülhetetlen, a sebesség csökkentésével segít a károk mérséklésében.
Az új Suzuki szabadidő-autó tervezésekor nagy figyelmet fordítottak a gyermekek védelmére az új i-Size szabványnak megfelelően. Ennek értelmében a különféle gyerekülés-típusok stabilan rögzíthetők a Vitarába. A jármű korszerű kiépítése, kialakítása egyaránt szolgálja a benne ülő utasok, valamint a gyalogosok védelmét is.
Mindezen tulajdonságokon túl meg kell említeni, hogy az új Vitara nem kizárólag a törésteszten szerepelt jól. Az adaptív sebességtartó automatikának köszönhetően nem csak kényelmesebb, de biztonságosabb is a vezetés. A jármű ugyanis automatikusan figyeli a követési távolságot és szükség esetén automatikusan csökkenti az utazási sebességet. A lejtmenetvezérlő is szerves része az autónak, ami egy automatikusan fékezett gurulást garantál egy meredek lejtőn. A Suzuki legismertebb összkerékhajtású modellje a parkolást is biztonságos formában kínálja, tekintve a beépített tolatókamerára. Külön kiemelendő hogy az új Suzuki Vitara autót a magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében gyártják és onnan szállítják a világ minden tájára.