A korszerű Seat Ibiza és a korszerű Seat Arona nemkülönben megőrizte legmagasabb szintű, azaz ötcsillagos Euro NCAP biztonsági besorolását. Jelen elismerés viszont még meggyőzőbb annak fényében, hogy milyen mértékben szigorította tesztelési folyamatát az Euro NCAP az elmúlt évek alatt.
A vizsgálat jóval szigorúbbá vált, már a mobil akadállyal végzett, mozgó frontális ütközési tesztet is magában foglalja, amely a deformálódó akadállyal végzett, részleges átfedéses tesztet váltotta fel. Az eljárás nagyban támogatja az Euro NCAP mestereit a bennülők védelmének, mitöbb a jármű eleje ütközéskori viselkedésének kiértékelésében. Mindezeken túl az oldalirányú ütközés tesztjeit is továbbfejlesztették, többek között az ütközésoldali (near-side) teszt akadálysebességének és -tömegének módosításával, ezenfelül az ütközéssel ellenkező oldali (far-side) védelem minősítésével, a vezető védelmére, azonfelül a vezető és az első utas teste közti előrelátható kölcsönhatásra összpontosítva.
„Büszkeséggel tölthet el e pillanat mindenkit, aki a modern Seat Ibiza és az Arona fejlesztésén dolgozott” – emelte ki Dr. Werner Tietz, a Seat kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke. „A Seat régóta nagy hangsúlyt fektetett a biztonságra, a legújabb – akár aktív, akár passzív – technológiákat használva annak érdekében, hogy a piac a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő járműveit kínálhassa.”
A modellekben már eleve rendelkezésre álló felszereltségen túl a karosszéria külső módosításaival is továbbfejlesztették mindkét modellt. Az áttervezett orrkonstrukciót a modern mobil progresszív deformálódó kordon (Mobile Progressive Deformable Barrier) frontális ütközéstesztjeire adaptálták, és az oldalütközés elleni védelmet jobban szolgáló szerkezeti megerősítéseket is alkalmaztak.
A járművek utasbiztonsági rendszereit is frissítették, kettős előfeszítővel kiegészített első biztonsági övekkel, továbbá a hátsó biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzéssel. Mindezt új utasoldali légzsák és még biztonságosabb beltér teszi teljessé.
A kiértékelések az aktív biztonság technikáinak meggyőző kínálatát is elismerték, amelyek mindenekelőtt a balesetek következményeinek enyhítését, valamint némely esetekben megelőzésüket támogatják eredményesen.
A korszerű Seat Ibiza és az Arona ugyanúgy alapfelszereltségként biztosítsa a modern kameratechnikát, mindemellett a Lane Assist rendszerét, azonfelül a fedélzeti radarszoftvert is továbbfejlesztették, amely a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelmét szolgálva már a Gyalogos- és kerékpárosfelismerő szerepkört (Pedestrian and Bicycle Recognition) is magában foglalja.
A Seat Ibiza és a Seat Arona a piac a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő települési autói közt
A korszerű Seat Ibiza minden vizsgált szektorban kedvező eredményt ért el: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 83 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 82 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevőinek védelme (Vulnerable Road User) 66 százalék, Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 70 százalék.
A modern Seat Arona ugyancsak magas értékeket produkált: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 83 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 83 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevőinek védelme (Vulnerable Road User) 65 százalék, Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 70 százalék.
A Seat még mindig olyan járműveket kíván kifejleszteni, amelyek istenien teljesítenek az Euro NCAP tesztjein, váljanak azok bármilyen szigorúvá. A korszerű Seat Ibiza és Arona ötcsillagos minősítése megőrzésével csatlakozott a Seat modellkínálatának többi tagjához, ami ugyancsak a márka lehető a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő járművek iránti elkötelezettségét tanúsítja.