Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

Újból a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg Golf modellsorozatával a Volkswagen az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjein. Az európai fogyasztóvédelmi intézet minden vizsgált régióban magas értékekkel ismerte el a Volkswagen kompaktmodelljét, amely a felnőtt utasok, a gyerekek, amellett a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelme, azonkívül a vezetői segédrendszerek tekintetében bizonyult meggyőzőnek. Már az alapfelszereltség része az első ülések központi légzsákja (Center Airbag) is, ezzel az aktuális Golf olyan teljeskörű biztonsági koncepcióval ellátott, amely a korszerű, különösen igényes vizsgálati eljárásnak is megfelel. A Golf még mindig a legjobbak közé sorolható kategóriájában.

Bravúrosan teljesített legutóbbi biztonsági tesztjén a Golf. Miután a Volkswagen sikermodellje 2019-ben már öt csillagot szerzett az Euro NCAP akkor érvényes szabályai alapján, a 2020 óta alkalmazott, módosított teszteljárás alatt is meggyőző biztonsági színvonalról tett tanúbizonyságot. Noha a korábbi minősítés még három évig érvényes maradt volna, a Volkswagen úgy döntött, hogy – a ebben a pillanatban hatályos, jóval szigorúbb követelmények szerinti vizsgálatoknak alávetve – biztonságtechnikailag is a legújabb műszaki színvonalra frissíti sikermodelljét. Az összesen huszonegy teszt közül tizennégyet már új formában hajtottak végre az átdolgozott vizsgálati eljárás esetén – mégpedig nagy sikerrel. Amint Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára kifejtette: „A legtöbb járműgyártó hajlamos kivárni, néhányan mindazonáltal még a biztonság mérséklését is fontolóra vehetik, hogy megőrizzék versenyképességüket. Így nagyszerű látni, hogy a Volkswagen szüntelenül korszerűsíti a Golf biztonságát, hogy lépést tartson a legkorszerűbb fejlesztésekkel és versenytársaival.”

Ennek alatt a biztonság jelentős elemének számít az első ülések új központi légzsákja (Center Airbag), amely már a Golf alapfelszereltségének részeként oldalirányú ütközés során nyújt támogatást megelőzni az elöl ülők közti fejkontaktust. Az első ülések – a szériafelszereltséghez tartozó – medence-övfeszítője fokozza a biztonságot. A „Felnőtt-utasvédelem” („Protection of Adult Occupants”) kategóriában a megszerezhető pontok 88 százalékával kiemelkedő eredményt ért el a kompakt sikermodell, amíg a „Gyermek-utasvédelem” („Protection of Children”) kapcsán 87 százalékot produkált. Utóbbi értékelése három lényeges szemponton alapul: a például a gyermekbiztonsági rendszerek által példának okáért frontális vagy oldalirányú ütközés alatt nyújtott védelem mellett a heterogén méretű gyermekülések biztonságos rögzítési lehetőségei, emellett a gyerekek szállításához kínált járműfelszereltség is fókuszba kerül.

A „Vezetői segédrendszerek” („Assist Systems”) kategóriában a Golf az elérhető pontszám 79 százalékával bizonyult meggyőzőnek, ahol például az Automatizált vészfékrendszer (AEB) teljesített különösen jól a más járművekre adott reakciók tesztjein. Szintén kedvezően formálta az eredményt az ugyanúgy az alapfelszereltséget bővítő Vezetőfigyelmeztető rendszer (Driver Alert) és a Bekanyarodás-asszisztens.

Az egyes modellek utasvédelmén túl az Euro NCAP azt is vizsgálja, hogy gázolásveszély során milyen eredményesen óvják az önvezérelt vészfékrendszerek a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőit (gyalogosokat és kerékpárosokat). Ebben a kategóriában 74 százalékos eredményt ért el a Front Assist vészfékasszisztenssel már alapfelszerelésként ellátott Golf.

A Volkswagen mindezzel újból magas színvonalú biztonsági követelményeit hangsúlyozza, folytatva sikersorozatát az Euro NCAP tesztjein. 2022 márciusában az ID. 5, a Polo és a Taigo szerzett öt csillagot, ezelőtt mindazonáltal az ID. 4 2021 áprilisban, a kompakt ID. 3 2020 októberben, amíg a Golf és a T-Cross 2019-ben végzett a legmagasabb minősítéssel.

Az Euro NCAP értékelési program már 1997 óta szolgál a modern járműmodellek biztonsági színvonalának szigorú mércéjéül Európában, naprakész tájékoztatást nyújtva az autóvásárlóknak a felkapott új modellek biztonságáról. Rendszeres időközönként – csaknem kétévente – kimagaslóan szigorodnak a teszteljárások, ezenfelül a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények. Az egyes tesztek részletei a www.euroncap.com oldalon nyilvánosan is szemrevételezhetők.