A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sikeres piaci bevezetése után a luxuslimuzin portfóliója két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és egy mild-hibrid technológiával dolgozó dízelmotorral gazdagodik. Az elektromos mobilitás melletti elköteleződés a legújabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával folytatódik. A sorozatgyártás 2022 novemberében kezdődik.
A 7-es szám most minden eddiginél ékesebben szimbolizálja a vezetés élményét, a hosszútávú menetkomfortot és az meghatározó modern műszaki megoldást: 2022 novemberében, a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierje után pár hónappal a modern BMW 7-es széria modellpalettája újabb opciókkal bővül. A soros hathengeres benzinmotor és a modernizált elektromos motor együttes teljesítményét kínáló plug-in hibrid modellek – köztük a korszerű BMW 7-es széria első BMW M modelljével – a világon többfelé nyerik el a vezetés szerelmeseinek tetszését, míg Európában a soros hathengeres dízelmotorral és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt, új BMW 740d xDrive modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 6,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 160 – 178 gramm / km) is tovább fokozza a luxuslimuzin hatékonyságát.
A korszerű modellváltozatok debütálásával a bajor prémiummárka kliensei a menetdinamika, a progresszív luxus és a pihentető utastéri hangulat tekintetében ugyanúgy olyan élményeket élhetnek át, amelyek egyedülállóak a szegmensben. Mindez a modern 7-es BMW újfejlesztésű, rugalmas járműstruktúrájának és piacspecifikus kínálatainak eredménye. Ez utóbbiak összeállításakor a BMW Group éppúgy figyelembe veszi kuncsaftjai igényeit, mint az adott régió infrastrukturális adottságait és jogi környezetét.
Plug-in hibrid fejlesztések a BMW-től: az elektromos motor továbbfejlesztett előváltó része még intenzívebb teljesítmény-leadást garantál
A két plug-in hibrid modell hajtáslánc-technológiája egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettősét állítja csatasorba. Utóbbit a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. A hajtáslánc-technológia erejét mindkét esetben BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás továbbítja a négy hajtott kerék felé.
Mindkét újdonság elektromos motorja a plug-in hibrid modellek részére kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia legújabb változatával dolgozik. A szinkronmotor-alapelv alapján funkcionáló kapacitás több mint 5,0 kW / kg maximális teljesítményre képes, mindent összevetve mindkét modellben 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményben és 11 500-as maximális fordulatban teljesedik ki.
Továbbfejlesztett előváltó szakaszában ezenkívül az elektromos motor akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. A BMW által szabadalmaztatott és bevezetett újítás biztosítja, hogy a váltóházba integrált, kompakt méretű és nagyon súlytakarékos elektromos motor akár önmagában, akár a belsőégésű erőforrással összefogva akkora forgatónyomatékot állítson elő, amekkorát normál esetben csak egy jóval nagyobb és nehezebb villanymotorral lehetne elérni. Az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemeneti tengelye közt kialakított előváltó rész finomított teljesítmény-leadása gyorsuláskor és intenzív kigyorsításkor ugyancsak érezhető különbséget garantál.
Premier a BMW 7-es széria palettáján: a BMW M GmbH első teljesítményre finomított, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje
A modern BMW M760e xDrive modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,0 – 1,3 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 23,7 – 26,0 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 23 – 29 gramm / km) a teljesítményre tökéletesített BMW M modellek extra sportossága és abszolút menetdinamikája jellemzi. Ez a bajor prémiumgyártó első olyan plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje, amit a BMW M GmbH mérnökei fejlesztettek ki. Belsőégésű erőforrása egy M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor, aminek maximális teljesítménye 280 kW / 380 lóerő, csúcs forgatónyomatéka mindazonáltal 520 Nm. Az elektromos motorral összefogva mindez 420 kW / 571 lóerő maximális rendszer-teljesítményben (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 800 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékban teljesedik ki.
A korszerű BMW M760e xDrive modell 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 80-120 km/óra közti sebességtartományban produkált rugalmassága mindazonáltal mindössze 2,7 másodperc. A korszerű BMW M760e xDrive a vérpezsdítő teljesítményt ezenkívül a vezetés zéró emissziójú élményének lehetőségével összekapcsolja. A luxuslimuzin korszerű luxust árasztó hangulatát eközben M-specifikus karosszéria-kiegészítők, utastéri betétek és kijelzett tartalmak fokozzák.
A modern BMW 750e xDrive modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,0 – 1,3 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 22,8 – 25,8 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 22 – 29 gramm / km) az elektromos motor egy 230 kW / 313 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik közösen. A két kapacitás együttesen 360 kW / 490 lóerő maximális rendszerteljesítményre (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 700 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékra képes, amelyekkel a modern BMW 750e xDrive modell 4,8 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet és 2,7 szekundum alatt abszolválja a 80-120 km/óra közti rugalmasságot.
A plug-in hibrid modellek elektromos motorjait egy nagyfeszültségű lítium-ion áramforrás táplálja energiával. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját képviselő energiatároló egységet a mérnökök mindkét modell tekintetében a padlólemezbe építették be. Az akku 18,7 kWh hasznos kapacitása több mint 50 százalékkal múlja felül az elődmodell hasonló értékét. A maximális AC töltési sebesség 7,4 kW. Az elektromos motor és az adaptív energia-visszatáplálással dolgozó, nagy tudású energiamenedzsment hatékonyságával kooperálva ez a modern BMW M760e xDrive modell tekintetében 77 – 85 kilométer (előzetes értékek), a korszerű BMW 750e xDrive modell tekintetében mindazonáltal 78 – 87 kilométer (előzetes értékek) tisztán elektromos hatótávolságot jelent egyetlen feltöltéssel, a valós helyzetek közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, átfogó szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései alapján.
Soros hathengeres dízelmotor a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legújabb mild-hibrid technológiával
A BMW EfficientDynamics stratégia égisze alatt kifejlesztett innovációkból most a BMW 7-es széria új dízelmotorja is profitál. A korszerű BMW 740d xDrive modell motorházteteje alatt a részletekbe menő fejlesztéseken átesett belsőégésű kapacitás egy olyan, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával funkcionál egyesült erővel, amit a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építettek be. A maximális rendszerteljesítmény ezáltal 220 kW / 300 lóerő (amit a 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű kapacitás és a 13 kW / 18 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő) és 670 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték, a 650 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes dízelmotor és a 200 Nm csúcs forgatónyomatékú elektromos motor kettősének hála.
A korszerű BMW 740d xDrive modell 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotorjában acél dugattyúk dolgoznak, amelyek nagymértékben nagyobb égésnyomást tesznek lehetővé és optimálisabb motorhangot garantálnak. A korszerű kapacitás számottevően hatékonyabb olajleválasztásra is képes. A modern Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer eközben már olyan mágnesszelepes injektorokkal dolgozik, amelyek 2 500 bar maximális nyomáson munkaütemenként akár 12 befecskendezésre is képesek.
A hajtáslánc-technológia hatékonyságának fokozása érdekében a legújabb mild-hibrid modern műszaki megoldás nyomban rendelkezésre álló teljesítmény-többletet és kimagasló energia-visszatáplálási teljesítményt garantál. A mérnökök az elektromos motort – és vezérlőelektronikáját – a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába integrálták, ahol az indítógenerátor szerepét is betölti. A modern BMW 740d xDrive modell hajtáslánc-technológiájának azonnali teljesítmény-leadása 5,8 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást idéz elő. A belsőégésű kapacitás és az elektromos motor jelentősen precíz együttműködése mindehhez luxuslimuzinhoz méltó, példaértékű hajtáslánc-hatékonyságot és végtelenül sima járáskultúrát párosít.