Zwickaui járműgyárában a Volkswagen július 14-én üzembe helyezte Szászország első olyan gyorstöltő-parkját, amely úgynevezett Energiatároló konténerből (Power Storage Container; PSC) nyeri energiája nagy részét. A PSC technikája egyfajta hatalmas töltéstároló rendszerként szolgál, amit 570 kWh együttes nettó energiatároló képességgel összesen 96 cellamodul alkot. Nagy pozitív tulajdonsága, hogy segédkezésével még alacsony helyi hálózati teljesítményszint mellett is megközelítően bárhol kiépíthető a gyorstöltő-infrastruktúra, ezáltal példaként a lakónegyedek jelenthetik egyik lehetséges alkalmazási területét. A megoldás mindemellett hosszú távon fenntartható, a PSC rendszerébe épített cellamodulok mivelhogy eredendően az ID. 3 és ID. 4 előszériás példányainak akkumulátoraiként szolgáltak, most mindazonáltal második életciklusuk veheti kezdetét. Kísérleti projektjével a járműgyártáson túli szakértelméről is tanúságot tehet a Volkswagen Sachsen, amely már összesen hat tisztán elektromos modellt állít elő. Két újabb közép-németországi társaság, az AW Automotive és az Automotive Research is részt vett a projekt megvalósításában.
Amint Karen Kutzner, a Volkswagen Sachsen pénzügyi és kontrolling-igazgatója kiemelte: „Az aksik újbóli felhasználása a jövő egyik kardinális témája, amely szorosan kapcsolódik az elektromos mobilitás mindenre kiterjedő elterjedéséhez. Az Energiatároló konténer (Power Storage Container; PSC) formájában a Volkswagen Sachsen praktikus, gazdaságos és hasznos alkalmazást tár a közönség elé a használt cellamodulok új életre keltésére. Ez az autóipari töltéstároló (Powerbank) minden olyan helyszínen jól hasznavehető, ahol alacsony rendelkezésre álló hálózati teljesítményszint mellett merül fel a nagyteljesítményű töltő-infrastruktúra igénye. Az ilyen továbbfejlesztett elgondolások új lendületet adhatnak a gyorstöltő-infrastruktúra nagyjelentőségű fejlesztésének.”
Nagyméretű aksi tároló-rendszerként a PSC gazdaságos alternatívát nyújt a transzformátorállomásokkal szemben, nélküle biztosítva rövid időn belül nagymennyiségű energiát, hogy az átlagosnál jobban terhelné a helyi elektromos hálózatot. Újabb pozitív tulajdonsága, hogy az energia ilyen jellegű ideiglenes tárolásával megelőzhetők azok a magas alapköltségek, amelyek készenléti üzemmódban (Standby) akkor is felmerülnének, amikor éppen nem töltenek járművet. Ezen autóipari töltéstároló (Powerbank) megoldással mindent összevetve példaként olyan lakónegyedekben is létesíthető gyorstöltő (HPC) infrastruktúra, ahol az alacsony hálózati feszültség eddig maximum 11 kW teljesítményű váltakozóáramú (AC) töltést tett lehetővé. A nagyteljesítményű töltőkkel (High-Power-Charger; HPC) felszerelt gyorstöltő-parkokba javarészben erős középfeszültségű hálózatra csatlakozó transzformátorállomásokat telepítenek, amelyek a nap 24 órájában üzemelnek, létesítésük ugyanakkor figyelemre méltó beruházást igényel – míg átlagosan mindössze pár órát töltenek naponta.
A zwickaui üzem nyugati kapujánál telepített töltőpark négy, egyenként 150 kW teljesítményű töltőállomásból áll, amelyek elvárásoknak megfelelően 75 kilowattra oszthatók tovább, mindent összevetve akár nyolc jármű is tölthető egyszerre. Az elektromos áramot például a szomszédos napelem-rendszerből nyerik. Mivel a Volkswagen Sachsen már 2017 óta zöldáramot használ, minden járművet száz százalékban megújuló eredetű energiával tölthetnek. Az év végére várhatóan már összesen három gyorstöltő park üzemel az üzem területén.