„A Volkswagen tovább folytatja az e-mobilitásra való átállást a félvezetők piacán tapasztalható korlátozott kínálat ellenére is.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. A tavalyi évben a cég minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet biztosított fogyasztóinak, ezekből 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell, miközben 263 000 (2020-hoz viszonyítva + 97 %) tisztán elektromos jármű volt. A Volkswagen ezzel megduplázta a korábbi évhez képest az elektromos hajtással szerelt modelljeinek kiszállítási számát. „A Volkswagen igen rövid idő alatt felettes státuszt szerzett a tisztán elektromos járművek piacán Európában. ACCELERATE stratégiánk révén és modellkínálatunk bővítésével folytatjuk e-mobilitási offenzívánk tempójának növelését. Az ez évi év vége előtt bemutatkozó ID. BUZZ egy újabb érzelemgazdag modellel bővíti az ID. családot.” – nyilatkozta Brandstätter.
A Volkswagen minden hajtásrendszert figyelembe véve közel 4,897 millió járművet biztosított kuncsaftjainak nemzetközileg 2021-ben. Ez 8 százalékos csökkenés az előző év eredményéhez képest. A félvezetők akadozó kínálata az teljes év alatt hátráltatta a gyártási folyamatokat és teljességében komolyan befolyásolta a kiszállítási darabszámokat. „A Volkswagen elfogadható értékesítési eredményeket ért el egy komoly kihívásokkal teli környezetben. Viszont a félvezetőknek a gyártásra gyakorolt tetemes hatását nem sikerült teljesen kiegyenlíteni az év alatt. Mindazonáltal a rekord magas, 543 000 darabos rendelési várólistánk Európában -amelyből 95 000 darab ID modell – minden kétséget kizáróan mutatja, hogy a Volkswagen járművek iránti kereslet még mindig kiemelkedően magas.” – véli Klaus Zellmer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az forgalmazás és marketing területekért felelős tagja.
A Volkswagen megduplázta a kiszállított elektromos járművek számát
A tisztán akkumulátoros hajtással (BEV) és hibrid hajtásrendszerrel szerelt járművek aránya közel duplájára, 7,5 százalékra növekedett minden kiszállításon belül (2020-ban: 4 százalék). Európában ezek a járművek adják a Volkswagen kiszállításainak 19,3 százalékát (2020-ban: 12,6 százalék). A Volkswagen nagymértékű emelkedést könyvelt el az elektromos járművek kiszállítását illetően az Amerikai Egyesült Államok, Kína és Németország piacain. A társaság hazai piacán minden negyedik átadott Volkswagen jármű egy hálózatról tölthető modell volt. Az elektromos offenzíva Kínában is folytatódik, annak ellenére, hogy az év vége felé a félvezetők kínálatában itt is jelentkezett egyfajta szűkösség, ami a gyártásra ezelőtt előjegyzett elektromos járműveket is érintette. Összesen 77 100 darab (2020-hoz viszonyítva + 437 százalék) elektromos hajtáslánccal szerelt modellt kaphattak az ügyfelek Kínában, amelyek közül több, mint 70 000 az ID családból került ki. Ezzel a Volkswagen egyike az öt legnagyobb, tisztán elektromos járművet kínáló gyártónak Kínában. 2022-re a márka újabb kiemelkedő bővüléssel számol. Az Amerikai Egyesült Államokban közel 17 000 elektromos hajtáslánccal szerelt modellt kaphattak az ügyfelek, ami hozzávetőleg hússzor több, mint a korábbi év eredménye. Ezzel a Volkswagen a negyedik helyre zárkózott fel az elektromos járművet kínáló gyártók sorában.
A világautó ID. 42 egy igazi bestseller
A Volkswagen nemzetközileg leginkább közkedvelt tisztán elektromos modellje az ID. 4, amely piacra kerülésének első évében már megszolgálta a világautó elnevezést. Az ID. 4 volt a 263 000 tisztán elektromos jármű közül a legnagyobb számban kiszállított modell, amelyből 119 650 darabot kaphattak tulajdonosaik. Őt követte az ID. 33 (közel 76 000 darabbal), ezt követően az e-up! 4 (közel 41 500 darabbal) és a csupán a kínai piacra készült ID. 65 (alig mindössze 18 000 darabbal).
Európában az ID. 4 vezeti a tisztán elektromos modellek rangsorát Svédországban, Dániában, Finnországban és Írországban. A tisztán elektromos SUV ID. 4 ugyancsak sikerrel mutatkozott be az Egyesült Államok piacán, ahol közel 17 000 darabot kaphattak az ügyfelek ebből a modellből. Kínában a tisztán elektromos SUV modellek közt az ID. 4 már a második helyen áll.
Kifizetődő az SUV modellekre szánt megkülönböztetett figyelem; a Golf még folyamatosan az élen
Az SUV modellek kategóriája a leggyorsabban növekvő piaci szegmens. A Volkswagen már korán felismerte ezt a trendet és következetesen ennek megfelelően formálta kínálatát. Az SUV modellek ebben a pillanatban az egész kiszállítás több, mint 40 százalékát teszik ki (2020-ban: 34,8 százalék). Az Egyesült Államokban a Volkswagen árbevételének három negyede az SUV modellek értékesítéséből származik, 2013 óta mindazonáltal a tavalyi évben szállította ki a márka a legtöbb gépkocsit ezen a piacon. Mindemellett a Golf még mindig a legkeresettebb gépkocsi volt 2021-ben Németországban, a félvezetők piacán szakavatott kínálati nehézségek ellenére is.
A Volkswagen azt valószínűsíti, hogy 2022 első fele legalábbis igen bizonytalan és kihívásokkal teli marad a félvezetőket érintő tartósan szűkös kínálat folytán. A cég viszont úgy véli, hogy az év előrehaladtával a cég várhatóan képes lesz stabilizálni a gyártását és a lehető leghamarabb csökkenti rendelési várólistáját.