2021 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport nemzetközileg 1 339 080 darab új gépkocsit adott el, amely valamint, hogy 39,1 százalékkal múlja felül a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét, a koronavírus-járvány megjelenése előtti, 2019-es év megegyező mutatóját is 7,1 százalékkal túlszárnyalja.
A BMW Group fennállása korábbi legeredményesebb első féléves újautó-értékesítési eredményét könyvelhette el idén. A vállalatcsoport a 2021 januárja és júniusa közti hat hónapban nemzetközileg összesen 1 339 080 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt biztosított vásárlóinak, amely az előző év hasonló időszakához viszonyítva 39,1 százalékos növekedés. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák mellett ezenkívül a BMW Group minden értékesítési piacán növekedés volt tapasztalható. A vállalatcsoport friss eladási mutatója a koronavírus-járvány betörését megelőző, 2019-es értékesítési teljesítményt is 7,1 százalékkal felülmúlja.
„Csúcsszuper úton haladunk idei stabil, nyereséges növekedésünk felé” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, mindenre kiterjedő marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Erőteljes modellpalettánknak, ügyfeleink nemzetközileg érezhető, intenzív érdeklődésének és gördülékeny működési modellünknek betudhatóan 2021 első felében fennállásunk korábbi legeredményesebb első féléves értékesítési mutatóját könyvelhettük el. Az ugyanakkor külön öröm számunkra, hogy hálózatról tölthető portfóliónk eladásait képesek voltunk több mint megkétszerezni” – tette hozzá.
A BMW Group 2021 januárja és júniusa közt az egész világon összesen 153 267 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt forgalmazott, amely a tavalyi esztendő első féléves mutatójához viszonyítva 148,5 százalékos növekedés – amely azt mutatja, hogy az elektromos mobilitás térnyerése nyilvánvalóan a vállalatcsoport legnagyobb arányban fejlődő szegmense. A tisztán elektromos meghajtású modellek eladási számai 183,9 százalékkal (36 089 darab), a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelleké mindazonáltal 139,4 százalékkal (117 178 darab) nőttek.
„Tovább folytatjuk modellpalettánk módszeres zöldítését, tisztán elektromos meghajtású portfóliónk ugyanakkor mindjárt két új, kulcsfontosságú innovációval bővül: érkezik a BMW iX és a BMW i4, az elektromos mobilitás új korszakának két hírnökeként. Már alig várom, hogy novemberben mindkét modellt az utakon lássam! Módfelett nagy számban regisztrálunk előrendeléseket mindkét modellre, amely ügyfeleink elköteleződését igazolja” – hangoztatta Pieter Nota.
A bajor prémiumgyártó az későbbi években újabb hálózatról tölthető modelleket tár a közönség elé: a BMW 5-ös széria, a BMW 7-es széria, a BMW X1 és a MINI Countryman tisztán elektromos meghajtású kiadása is reflektorfénybe gurul. 2025-ig a vállalatcsoport minden évben átlagosan csaknem 50 százalékkal kívánja növelni zéró emissziójú új autói eladási mennyiségét, amellyel több mint megtízszerezi a 2020-ban forgalmazott darabszámot. A BMW Group úgy tervezi, hogy 2030-ban a tisztán elektromos meghajtású modellek már az abszolút mindenre kiterjedő árusítás legalább 50 százalékát teszik ezt követően ki. Az jövőbeni tíz éven belül a vállalatcsoport szeretné elérni, hogy megközelítőleg tízmillió darab károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő modellje guruljon a Föld útjain.
A félvezetők körüli nehézségek még mindig fennállnak
A BMW Group a félvezető komponesek elérhetősége alapján formázta meg gyártási programját. A vállalatcsoport azt valószínűsíti, hogy a félvezető alkatrészek ellátása még mindig nehéz marad, mindent összevetve nem zárja ki, hogy ez a tényező az év hátralévő részében az értékesítésre is hatással lesz.
A BMW eladási számai több mint egyharmad arányban nőttek
A BMW az egész világon összesen 1 178 292 darab új gépkocsit biztosított fogyasztóinak az ez évi év első felében, amely 39,9 százalékos gyarapodást jelent. A paletta leginkább közkedvelt tagja a BMW 3-as széria volt, amely nagyjából 50 százalékkal növelte eladásait (+49,1%). Mindez azt mutatja, hogy a modellsorozat már négy évtizede íródó sikertörténete még mindig töretlen. 33,3 százalékos növekedésével a BMW 5-ös széria is megerősítette pozícióját a felső-középkategória prémium szegmensében. A BMW X3, amely a márka történetében elsőként válik hozzáférhetővé négy eltérő hajtáslánc-változattal, 43,9 százalékos fejlődést produkált a január és június közti hat hónapban. A tisztán elektomos meghajtású BMW iX3 szintén kimagasló értékesítési eredményt ért el.
A MINI teljes körű értékesítései majdnem egyharmad arányban nőttek
2021 első hat hónapjában a MINI nemzetközileg összesen 157 799 darab új gépkocsit adott el, amely 32,6 százalékos fejlődés és az angol prémiummárka minden értékesítési piacát felöleli. A MINI hálózatról tölthető modelljei kiváltképp nagy népszerűségnek örvendenek az ügyfelek körében: a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt MINI Cooper SE Countryman ALL4 közösen a márka egész értékesítési eredményének több mint 15 százalékát adta az ez évi év első felében.
A BMW M GmbH a korábbi legerősebb első félévről számolt be
A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH nemzetközileg összesen 83 357 darab új modellt árusított 2021 első felében, amely a tavalyi esztendő hasonló időszakának tükrében 39,4 százalékos növekedés, egyúttal a divízió történetének korábbi legeredményesebb első féléves mutatója. A sikerhez a korszerű BMW M3 és a korszerű BMW M4 modellpárosa – amely márciustól válik hozzáférhetővé –, sőt még a BMW X5 M és a BMW X6 M is kiemelkedő mértékben hozzájárult. A BMW M Performance modellek növekedési tabelláját a BMW M440i Coupé vezeti, nyomában a modern, idén márciusban bemutatott BMW M440i Cabrio-val és a permanensen nagy érdeklődést élvező BMW M340i Limuzin és Touring párosával.
Betudhatóan annak, hogy minden egyes modelljét osztatlan népszerűség veszi körbe, a Rolls-Royce Motor Cars idén január és június közt közel megduplázta tavalyi első féléves értékesítési eredményét. A nemzetközileg átadott 2 989 darab új luxusautó 91,6 százalékos növekedésnek felel meg. A Rolls-Royce Ghost utódjának 2020 év végi bevezetése szintén nagymértékben hozzájárult ehhez a kimagasló teljesítményhez. Az angol luxusautó-gyártó még mindig optimistán tekint az év második felére.
BMW Motorrad: a kétkerekű divízió sikeres növekedési stratégiáját a korábbi legjobb első féléves mutató igazolja
2021 első hat hónapjában a BMW Motorrad az egész világon összesen 107 610 darab robogót és motorkerékpárt árusított. A 40,3 százalékos eladási fejlődés a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának korábbi legjobb első féléves értékesítési eredménye, amely az első negyedév ugyancsak rekordot jelentő mutatói után a BMW Motorrad sikeres növekedési stratégiáját igazolja. A siker hátterében az átfogó modellpaletta erős egyéniségei állnak, sőt még a divízió intenzív modellfrissítési és -újítási hulláma: a BMW Motorrad az év első hat hónapjában nem mindössze nyolc új modellről rántotta le a leplet. A modern, tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 mai világpremierjével a BMW Motorrad a zéró emissziójú nagyvárosi mobilitás merőben új opcióját kínálva bővíti tovább portfólióját.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
A BMW Group 2021 első felében is tovább folytatta erős kínai jelenlétét: a január és június közt árusított 467 064 darab új gépkocsi 41,9 százalékos növekedést jelent. A vállalatcsoport ez idő alatt az ázsiai régió egyik kulcsfontosságú piacának számító Dél-Koreában 42 502 darab új modellt adott el, amely a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva 34,6 százalékos fejlődés.
Az Egyesült Államokban a BMW Group sikeresen lovagolta meg az ez évi esztendő első negyedévében gyakorlott intenzív ügyfélkeresletet: január és június közt a bajor prémiumgyártó összesen 183 619 darab új BMW és MINI modellt adott el a tengerentúlon, amellyel több mint 50 százalékkal (+51,8%) szárnyalta túl egy évvel korábbi teljesítményét.
Európában ugyancsak sikeresen zárta 2021 első félévét a BMW Group: az öreg kontinensen 504 327 darab új BMW és MINI talált gazdára, amely 35,3 százalékos növekedés.
Hazai piacán, Németországban a BMW Group 141 983 darab új modellt forgalmazott a 2021 januárja és júniusa közti hat hónapban, amely 22,1 százalékos fejlődést jelent. A hálózatról tölthető modellek aránya egyre nagyobb, a BMW hozzávetőlegesen már minden negyedik új gépkocsiját tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával árusítja Németországban. A MINI egész értékesítési mutatójának több mint 19 százalékát itt a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE teszi ki, amely azt jelenti, hogy a Németországban eladott új MINI modellek megközelítőleg 30 százaléka hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával talál gazdára.