Magyarországon is stabil eredményeket ért el a Volkswagen 2019-ben közel 11 ezer gépkocsi kiszállításával. Ezzel a Volkswagen 6,9 %-ban uralja a teljes piacot, amit idén 7,5 százalékosra növelne a márka. A szigorodó CO2-előírásoknak betudhatóan új időszámítás kezdődik 2020-ban az autógyártók életében, de erre reagálva a Volkswagen komoly modelloffenzívával, összesen hét újdonsággal készül az ez évi évre: érkezik a 8-as Golf és az ID család első példánya, az ID. 3. Az értékesítésből kimagasló szeletet hasíthatnak ki a hibrid modellek, ennek köszönhetően a VW alapvetően ezekre a modellekre fókuszál.
A 2019 őszén életbe lépő WLTP szabályozás okozta nehézségek ellenére sikeres évet zárt előző évben a Volkswagen az egész világon és hazánkban ugyancsak. A Volkswagen-csoport 1,3 százalékos növekedéssel teljességében 10,9 millió gépjárműt árusított múlt évben, a Volkswagen márka a átfogó eredményből 6,3 millió gépkocsi értékesítésével vette ki a részét.
Több kategóriában is az élen zárt a Volkswagen hazánkban
A hazai piacon a Volkswagen stabilan tartotta ezelőtt megszokott piaci pozícióját, 10.897 forgalmazott gépkocsival 6,9 %-ban uralja a teljes piacot a márka importőre a 157.906 darabos piacon. A Volkswagen több kategóriában is élen zárt 2019-ben, a Golf-kategóriának nevezett osztályban – értelemszerűen a Golffal – 14 százalékos részesedéssel lett első, és a nagycsaládos autótámogatásnak hála a C-méretosztály egyterűi közt 21 százalékos részesedéssel első helyre került a Tourannal. A Passat és a Passat Variant a saját kategóriájukban 18,9 és 27,5 százalékos piaci részesedéssel végzett a dobogó legfelső fokán. Ezenfelül az e-Golffal és az e-up! modellekkel – összesen 29,8 százalékos piaci részesedéssel – az elektromos gépkocsik mezőnyében is élen végzett a VW.
Az értékesítést nagyban befolyásolják a gazdasági, környezeti élmények
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének becslése alapján a piac várhatóan 150 ezer körül alakulhat 2020-ban is, és ebből a Volkswagen 7,5 százalékosra kívánja növelni a részesedését, mert tervei alapján közel 11.250 gépjárműt értékesíthetnek. Ehhez jó néhány piaci tényező is hozzásegítheti a márkát, melynek meghatározó alappillérei, hogy az elmúlt évek eredményei alapján stabil és kiszámítható a hazai autópiac, amellett jövőre szintén rendelkezésre fog állni a hétüléses gépkocsikra vonatkozó családi autóvásárlási program. Az értékesítési eredményt növelheti az is, hogy ebben az esztendőben összesen hét új márkát vezet piacra a Volkswagen, és az is jelentős tény, hogy mára sikerült a WLTP kapcsán rutinos gyártási nehézségeket szervezni; ezenfelül megérkezik az ID-család első modellje is, és a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság támogatójaként kiemelkedő figyelmet kaphat a márka a nyár során. Természetesen azonfelül nehezítő tényezőkkel is kalkulálnak: az ez évi értékesítési eredményekre hatással lehet a kedvezőtlen euró-forint árfolyam, ezenkívül az is, hogy 2021-ben a még megengedő WLTP2-t a WLTP3 váltja, amely újabb kihívások elé állítja a márkákat.
“A jogszabályi változtatások hangsúlyos feladatot adnak az autógyáraknak, mindemellett a környezetbarát modern műszaki megoldás és a közlekedésbiztonsági előírásoknak alkalmazható megoldások fejlődésével párhuzamosan az autók ára is nőhet, amelyre újabb hatással lehet a szigorú széndioxid szabályozás. Mint ismert, amelyik márka nem teljesíti flottaszinten a kilencvenöt gramm/kilométer CO2 kibocsátási átlagot, komoly büntetést fizethet. A Volkswagen mindenesetre felkészült az újabb kihívásokra, s ha minden terv alapján alakul, büntetés nélkül teljesítheti ezt az esztendőt.” – tájékoztatott Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója egy sajtóreggeli keretében. – “Segítség, hogy ebben az esztendőben még a legrosszabb kibocsátással büszkélkedhető öt százalékot kizárhatják a számításból a gyártók, jövőre viszont a WLTP három érkezésével már ezekkel is kalkulálni kell.”
A Volkswagen modelloffenzívával készül 2020-ra
A modellbevezetések sorát a Volkswagen leginkább közkedvelt modellje nyitja meg az első negyedévben, várhatóan februárban érkeznek meg a 8-as Golf első példányai hazánkba. A nyolcadik generáció 1.0, 1.4, 1.5, 2.0 literes motorral áll rendelkezésre 110 és 320 lóerő közti teljesítménnyel, amelyek közt mild hibrid és plug-in hibrid változatot is konfigurálhatnak a vásárlók. A palettán 115-200 lóerős teljesítménytartományban 2.0 literes dízelekkel is készül a VW, valamint a hazai importőr fontolóra vette a CNG-s változat magyarországi bevezetését is. A modern Golf kezdetben Life, Style, R-Line és GTE felszereltséggel érkezik hazánkban, később a GTI és az R modell is kiszámítható. A felszereltség a jelenkor legkorszerűbb megoldásait biztosítsa, ezáltal példának okáért LED-fényszóró, digitális műszerfal, kulcsnélküli, akár telefonos ajtónyitás és indítás, sávtartó asszisztens és Front Assist, Discover Pro információs és mulattató rendszer, mitöbb a Car2X szerepkör is az extra listán sorakozik ezután.
A wolfsburgi márka életében az ez évi esztendő másik releváns mérföldkövének az ID modellcsalád első példányának, az ID. 3-nak a bevezetése ígérkezik. Az előzetes elképzelések alapján júniustól érkezhetnek meg azok a 1st Edition felszereltségű, első szériás példányok, amelyeket még múlt évben foglalózhattak le előzetesen a magyar vásárlók. A 80 darabos kvóta akkor 7 óra alatt fogyott el, amelyre 1000 euró előleg befizetésével bárki jogosult volt. Az ID. 3 szériamodelljeinek kiszállítása augusztustól/szeptembertől valószínűsíthető, és 48, 64 és 78 kilowattórás akkucsomaggal lesz kapható, várhatóan 330, 420 és 540 kilométeres hatótávolsággal. A felszereltségi szinteknél is három opció közül választhatnak az ügyfelek (Pure, Pro, Max). Ugyancsak a második negyedévben kezdhetik meg a T-Roc Cabriolet értékesítését is, ezenkívül a labdarúgó Európa bajnokság előtt a United egyéni igényeknek megfelelő felszereltségű modellek is piacra kerülhetnek.
A harmadik negyedévben érkezik a modernizált Arteon, mindemellett annak kombi kiadása, az Arteon Shooting Brake, tetejébe a legkorszerűbb Tiguan is. Az év utolsó három hónapjában ugyanakkor a Touareg R verziója és a 8 Golf Variant bővíti a kínálatot. Az idén megjelenő modellek nagy része hibrid változatban szintén rendelkezésre fog állni, ezáltal a Volkswagen márkaigazgatója a sajtóeseményen azt mondta, hogy 2020-tól a VW hibrid gyártóvá lép elő.
Tetemes kedvezményeket nyújt a Volkswagen a privát ügyfelek részére
“Ezt az esztendőt tekintélyes ártámogatással indítjuk, a kedvezményeink az e-uptól kezdve a Touaregig az összes modellünknél elérhetőek privát ügyfeleink részére. A Polo példának okáért ötszázezer, a T-Roc hétszázötvenezer, a hetes Golf kilencszázezer, a Touran egymillió, a Passat másfél millió forint kedvezménnyel hozható el márkakereskedéseinkből, ezenkívül banki finanszírozás során újabb háromszázezer, a hetes Golfnál újabb ötszázezer forint árelőnyt is biztosítunk.” – nyilatkozta Dalnoki Balázs.
A márkaigazgató arról is beszámolt, hogy a Volkswagen egy olyan mobilitási ökoszisztémát kíván létrehozni Transform 2025+ stratégiájával, amely széles termékpalettával, megfontolt jövőképpel és új vállalkozásbeli megoldásokkal hoz létre értéket egy hálózatba kötött világban. Dalnoki Balázs úgy összegezte, hogy a VW a programnak hála a tömeggyártók csúcsára kíván törni, ám a hosszú távú vízióban még fontosabb szerepet tölt be a VW 2050-re kitűzött karbonsemleges mobilitási célja is. Nagy tudású mobilitás, automatizált vezetés, összekapcsolt közösség és intuitív használhatóság – ezek a Volkswagen legfőbb innovációs területei, s ezek vihetik végig a márkát az átalakulás útján.