A prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosának plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt változatai az igyekvő sokoldalúságot példaértékű üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel ötvözik: a hatékony elektromos motor és a legújabb akkumulátorcella-technológia kettőse egyetlen feltöltéssel akár 57 kilométeren keresztül ígér zéró emissziójú mobilitást.
A BMW Group következetesen halad előre az újabbnál újabb hálózatról tölthető modellek kifejlesztését és piaci premierjét adó úton, amely alatt a leginkább közkedvelt és legdinamikusabban fejlődő járműkategóriák plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt változatait is elénk tárja. 2020-ban a legkisebb Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellpáros is a bajor prémiumgyártó megrendelőinek kezébe adja a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés élményét: jön a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e, a belsőégésű kapacitás és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködésének ígéretével. A páratlanul hatékony, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia és a legújabb akkumulátorcella-technológia egysége mindkét modellben akár 57 kilométeren keresztül tartó emisszió-mentes mobilitást garantál, míg a duó 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,9 – 2,1 liter, kilométerenkénti vegyített károsanyag-kibocsátása mindazonáltal mindössze 43 – 48 gramm, amellyel új mércét állít fel a prémium kompakt terepjárók szegmensében. Mindehhez 100 kilométeren a BMW X1 xDrive25e tekintetében 13,8 – 14,3 kWh, a BMW X2 xDrive25e tekintetében mindazonáltal 13,7 – 14,2 kWh vegyített energiafogyasztás párosul. A hibrid-specifikus összkerékhajtás, amely sebesen és precízen osztja el a hajtásláncból érkező erőt a két tengely közt, csodálatos vezetési élményt és figyelemfelkeltő agilitást hív életre.
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellpáros bemutatásával a bajor prémiumgyártó még tovább bővíti kínálatát a prémium kompakt szegmensben, merthogy a BMW X1 és a BMW X2 portfóliójának jelentősen hatékony belsőégésű erőforrásai mellett első alkalommal jelenik meg a palettán hálózatról tölthető hajtáslánc. A modellspektrum mindent összevetve a háromhengeres benzinmotorral hajtott, gazdaságos belépő szintű típusoktól kezdve, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelleken keresztül, egészen a 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményű BMW X2 M۽5i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 154 – 163 gramm / km) élsportolóig terjed. Prémium kompakt szegmensben kínált portfóliója következetes bővítésével a BMW Group újabb lendületet ad plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt típusai térnyerésének. A palettán most olyan fantasztikus modellek sorakoznak, mint a MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km), a BMW 225xe Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 13,5 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km), a BMW 3-as széria, a BMW 5-ös széria, továbbá a BMW 7-es széria hálózatról tölthető luxuslimuzinjai. A felsoroláshoz egykettőre a BMW X modellcsalád négy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozata is csatlakozik, mialatt a müncheni központú vállalatcsoport eltökélt célja, hogy az elektromos mobilitás mértékadó úttörőjeként 2021 végére több mint egymillió darab hálózatról tölthető gépkocsija guruljon a Föld útjain. Két éven belül az Európában árusított minden BMW és MINI modell 25 százaléka tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelve kerül forgalomba, amely arány 2025-re 33 százalékra, 2030-ra mindazonáltal 50 százalékra nő. A BMW Group 2023-ra huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellportfólióját.
A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor és egy típus-specifikus hangolású elektromos motor dolgozik egyesült erővel, a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia műszaki alapjaira építve. A belsőégésű kapacitás maximális teljesítménye 92 kW / 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka mindazonáltal 220 Nm. Erejét egy hatfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekek felé. Az elektromos motor maximális teljesítménye 70 kW / 95 lóerő, amelyhez 165 Nm csúcs forgatónyomaték társul, az erőt mindazonáltal egy fokozatmentes automataváltó küldi a hátsó tengelyre. Az ilyen formában felépülő hibrid-specifikus összkerékhajtás mindkét modellt páratlanul tevékeny irányíthatósággal vértezi fel, megőrizve a BMW SAV / SAC modelljeire sajátos vezetési élményt. Az elektromos motor azonnali gázreakciójának, ráadásul már álló helyzetben szintén rendelkezésre áll csúcs forgatónyomatékának hála a bajor prémiumgyártó kuncsaftja a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodhat a megváltozott vezetési szituációkhoz, ezenkívül úgy, hogy a tervezők az elektromos motort a hátsó tengely fölé építették be, a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e tengelyek közti terhelés-elosztása egyaránt példás. A két kapacitás intelligensen vezérelt együttműködésével kiegészülve mindez maximális menetstabilitást, kimagasló menetkomfortot és sportosan dinamikus hajtáslánc-reakciókat garantál.
A benzinmotor és az elektromos motor együttesen 162 kW / 220 lóerő maximális rendszerteljesítményt hív életre, amelyhez 385 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul. A BMW X1 xDrive25e mindent összevetve 6,9 másodperc alatt, amíg a BMW X2 xDrive25e 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc elektromos rásegítése minden vezetési szituációban, mindent összevetve példának okáért országúti előzéskor is nagyfokú erőtöbbletet és megnyugtató biztonsági tartalékot nyújt. A BMW X1 xDrive25e végsebessége 193 km/óra, a BMW X2 xDrive25e végsebessége ugyanakkor 195 km/óra.
A modellpáros BMW eDrive hajtáslánc-technológiájába a legújabb akkumulátorcella-technológiát építették be a mérnökök, amely olyan mértékű energiatartalékot ad, hogy a bajor prémiumgyártó kuncsaftja akár a benzinmotor beindítása nélkül, és mint ilyen, károsanyag-kibocsátás nélkül abszolválhatja hétköznapi ingázása tekintélyes hányadát. A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e egy 10 kWh bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátort kapott, amely egyetlen feltöltéssel 54 – 57 kilométer tisztán elektromos meghajtást ígér. A nagyfeszültségű akku hozzávetőlegesen 5 óra alatt egy szokásoknak megfelelő háztartási aljzatról is feltölthető, a modellpároshoz alapfelszereltségként kínált töltőkábel segédkezésével. Az aksi teljesen lemerült állapotból durván számítva 3 óra 45 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető, amely a BMW i Wallbox fali töltővel csaknem 2 óra 25 percre csökkenthető. Utóbbival a százszázalékos töltöttség megközelítőleg 3 óra 15 perc alatt válik hozzáférhetővé. Az aksi töltőnyílása mindkét modell tekintetében a bal első kerékjárati ívben, egy különálló kapu mögött kapott helyet.
A bajor prémiumgyártó kuncsaftja a középkonzolon van eDrive gombbal szabályozhatja a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia működési üzemmódját. Az alapbeállításként aktiválódó AUTO eDRIVE üzemmódban a rendszer minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb kooperáció alapján vezérli a két erőforrást, a hajtáslánc hatékonyságának és a vezetés élményének növelése érdekében mindazonáltal a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája az aktivált navigációs rendszer útvonaltervének adatait is belekalkulálja működési szisztémájába. A MAX eDRIVE üzemmód az elektromos motor maximális kihasználására törekszik, ahol a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e 135 km/óra végsebesség elérésére képes tisztán elektromos meghajtással. Az eDrive gombról sőt még a SAVE BATTERY üzemmód szintén rendelkezésre áll, amely mindvégig fenntartja, a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával ugyanakkor alkalmanként tovább is tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, hogy az ilyen formában felhalmozott energiát az utazás egy későbbi fázisában, példaként nagyvárosokba érkezve hasznosítsa. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) funkciói az üzemmód-választótól függetlenül működnek. A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e vezetője COMFORT, SPORT és ECO PRO vezetési üzemmódokat aktiválhat, amelyek a hajtáslánc, a kerékfelfüggesztés és a fedélzeti elektromos rendszerek karakterisztikájára vannak hatással.
A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e már alapfelszereltségként akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszerrel érkezik meg az utakra, amely a hajtáslánc-technológia mintegy hangtalan működése folytán, 30 km/órás sebességig egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket a gépjármű jelenlétére. Mindezt nélküle, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A modellpáros alapfelszereltségének része azonfelül a 17″ méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a duplazónás automata légkondicionáló és a kiegészítő fűtés is. Indulás előtt a bajor prémiumgyártó partnere a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson át előre beállíthatja az utastér hőmérsékletét, a gépjármű ezáltal induláskor a kívánt kényelemben fogadja. Az alapfelszereltség alternatíváiként a BMW X1 xDrive25e modellhez Sport Line, xLine és M Sport felszereltségi szintek, a BMW X2 xDrive25e modellhez ugyanakkor Advantage, Advantage Plus, M Sport és M Sport X felszereltségi szintek is megrendelhetők. A modellpáros opcionális extrafelszereltségként elérhető palettáján gyakorlatilag a tradicionális, belsőégésű erőforrással szerelt BMW X1 és BMW X2 modellek minden extrafelszereltségi tétele megtalálható.
Úgy, hogy a mérnökök mindkét újdonság nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá építették be, nem kizárólagosan a duó extrém alacsony súlypontját érték el, de a belsőégésű erőforrással szerelt prémium kompakt SAV / SAC modellek csomagtér-térfogatát is. A BMW X1 xDrive25e csomagterének térfogata ezáltal alapesetben 450 liter, amely az alapfelszereltség részeként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 470 literig bővíthető. A modellhez ezenkívül az elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető, amelyiknek maximális terhelhetősége 750 kilogramm.