A 2021-ben érkező, tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának innovációit tárja a bajor prémiumgyártó ügyfélköre elé, a nagyfeszültségű akku egyetlen feltöltésével hozzávetőlegesen 600 kilométer zéró emissziójú mobilitást kínálva.
A BMW márkát éltető vérpezsdítő rajongás legfőképpen a prémium középkategóriában gyökerezik. A BMW 4-es Coupé, a BMW 4-es Cabrio és a BMW 4-es Gran Coupé mellett a BMW 3-as széria az, amely a leginkább koncentrált formában mutatja a vezetés színtiszta élményét. A BMW ugyanakkor mindazon értékeket, amelyek mentén az elmúlt évszázadban a Föld legjobb prémiumautó-gyártójává emelkedett, az elektromos mobilitás jegyében is tökélyre fejleszti: ez lesz a BMW i4. A BMW Group első olyan prémium középkategóriájú modellje, amely károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos meghajtással váltja valóra a figyelemfelkeltő menetdinamika, a lendületesen sportos és fejedelmien megnyerő megjelenés, a prémium minőség, mindemellett a négyajtós Gran Coupé karosszériaváltozatokra sajátos funkcionalitás és tágas helykínálat korszerű egységét. A vezetés élményének új korszakát.
Az elektromos mobilitás jövőképének soron következő fejezete a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjára épül, amely a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a 2020-ban debütáló BMW iX3 sportterepjáróban ünnepli világpremierjét. Az úttörő SAV modell forradalmi hajtáslánc-technológiája ezt követően 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 műszaki innovációjaként is bemutatkozik. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában a legfejlettebb akkumulátorcella-technológia dolgozik, amelyiknek és az egyetlen feltöltéssel megtehető csaknem 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságnak betudhatóan a BMW i4 nem kizárólagosan a sportos menetteljesítmény, de a hosszú távú fenntarthatóság kapcsán is új mércét állít fel.
A BMW Group egy végtelenül széles célközönség részére elérhető, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt egész modellportfólió kifejlesztésén dolgozik, amelyiknek égisze alatt az jövőbeni három évben nagyon sok hálózatról tölthető újdonságról, ezáltal például a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ról is lerántja a leplet. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek mezőnyében a BMW már most is a prémium szegmens legváltozatosabb palettájával büszkélkedhet, amit 2023-ra huszonöt tagúra bővít fel. A BMW Group kínálatában a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő autók és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépjárműk hosszú évek óta éppúgy megtalálhatók, mint a leghatékonyabb belsőégésű erőforrások, a bajor prémiumgyártó ezáltal a Föld minden táján az adott piaci körülményekhez és megrendelői örökösen változó igényeihez igazíthatja portfólióját. A négykerekű modellek mindegyik a BMW mesés vezetési élményét váltják valóra, a hajtáslánc típusától függetlenül.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja a menetdinamika, a hatékonyság és a hatótávolság az összes régebbinél optimálisabb harmóniájával kecsegtet
A BMW i4 forradalmi hajtáslánc-technológiája nem kizárólagosan a rendszerben található erőtartalék, de a működési hatékonyság és a zéró emissziójú hatótávolság kapcsán is új mércét állít fel a prémium szegmensben. A fejlesztőmérnökök részletekbe menően újratervezték az elektromos motort, a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, a nagyfeszültségű akkumulátort és az energiatároló egység töltési rendszerét, amelyek együttesen a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját hívják életre. Korszerű műszaki megoldásaival a BMW Group stabilan őrzi mértékadó pozícióját a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák kifejlesztése és tömegtermelése kapcsán. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja 2020-ban ünnepli világpremierjét a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású SAV modellben, ezt követően 2021-ben a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajójában, a BMW iNEXT modellben és a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ban is bemutatkozik. A BMW i4 részére kifejlesztett elektromos motor maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő körül alakul, amely a BMW legújabb V8-as benzinmotorjainak maximális teljesítményével vetekszik. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadásának betudhatóan a BMW i4 kimagasló menettulajdonságok birtokában érkezik meg az utakra, példaértékű hajtáslánc-hatékonysággal.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiával dolgozó, mostani fejlesztésű nagyfeszültségű áramforrás látja el energiával. A BMW i4 részére tervezett energiatároló egységet extrém lapos kialakítás és finomított energiasűrűség jellemzi. Ez az áramforrás csaknem 550 kilogrammot nyom a mérlegen és 80 kWh bruttó energiateljesítményre képes, amelyiknek betudhatóan a BMW i4 egyetlen feltöltéssel hozzávetőlegesen 600 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.
Hamisítatlan Gran Coupé jellegzetes stílusjegyekkel és speciális menettulajdonságokkal
A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 2021-ben mutatkozik be a nyilvánosságnak, ezt követően ezt követően a Föld minden táján elérhetővé válik. A modell a BMW Group központi gyárában, Münchenben lát napvilágot, ahol például a BMW 3-as limuzin belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 3-as Touring belsőégésű erőforrással és (2020 nyarától) plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 4-es Coupé és a BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,3 – 10,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 213 – 227 gramm / km) is készül. A Gran Coupé modellekre sajátos, sportosan dekoratív formanyelv mellett a BMW i4 vérpezsdítő menettulajdonságokkal is büszkélkedhet: a nulla-százas gyorsulást megközelítően 4,0 másodperc alatt abszolválja, végsebessége ugyanakkor 200 km/óra fölé emelkedik.
A rugalmasan formálható járműstruktúra, a lapos, mélyre süllyesztett akkumulátorcsomag és a kompakt méretű hajtáslánc-technológia rendhagyóan magas fokú formatervezési szabadságot engedélyez, a BMW i4 ezáltal a BMW i modellek hamisítatlan stílusjegyét a négyajtós kupék jellegzetes karosszériaarányaival ötvözheti. Az aerodinamikailag tökéletesített karosszéria dinamikusan elnyújtott vonalvezetés és precíz felület-kidolgozás mentén ölt testet, a hosszú távon fenntartható BMW i modellek sajátos stílusjegyeit helyezve a origóba. A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságról és a hosszú távú menetkomfortról minden egyes üléshelyen komfortos be- és kiszállási potenciálok, bőséges helykínálat, továbbá leleményes utastéri megoldások gondoskodnak. Egy szó, mint száz: a BMW i4 első pillanatra is egy hamisítatlan BMW Gran Coupé lesz – és egy hamisítatlan elektromos gépkocsi.
Rugalmasan formálható, moduláris hajtáslánc- és akkumulátor-technológia
A BMW i4 tisztán elektromos hajtáslánc-technológiájának alkatrészeit, nagyfeszültségű akkumulátorát és az energiatároló egység töltési rendszerét a BMW Group kivétel nélkül házon belül hozta létre, a tömegtermelés mindazonáltal a BMW gyáraiban vagy a BMW által meghatározott, szigorú sorozatgyártási szabványok mentén történik ezután. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei az összes fejlesztési folyamatban maradéktalanul kiaknázták a BMW eDrive hajtáslánc-technológia korábbi generációinak kifejlesztése esetén felhalmozott szakmai jártasságokat, hogy egy minden téren finomított technológiai újítás kelhessen életre.
A BMW Group az elmúlt évtizedekben mindenre kiterjedő ismeretre tett szert a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák kapcsán, amelyre építkezve egy rugalmasan formálható, moduláris rendszert váltott valóra. Ezek az alkatrészek a legkülönfélébb járműkategóriákban és eltérő méretosztályokban alkalmazhatók, amellyel a bajor prémiumgyártó végtelenül széles célcsoport igényeit képes kielégíteni. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja egyetlen házba sűríti az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, az ilyen formában felépített egység ugyanakkor bármelyik karosszériaváltozatba, különféle teljesítményszintekre hangolva integrálható. A korszerű technológiai megoldás nem kizárólagosan növeli a rendszerben található erőtartalékot, de nagyfokú mértékben csökkenti a gépjármű saját tömegét és egyszerűsíti a tömegtermelési eljárást is. A jövő elektromos motorjainak előállításához már nyersanyagokra sem lesz szükség.
A nagyfeszültségű aksi töltési rendszerének következő generációját egységes szabványok alapján tervezték meg a mérnökök, hogy az a jövő minden járműstruktúrájához illeszkedhessen. A 150 kW maximális töltési sebességre képes rendszer a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépjárművekkel és a tisztán elektromos meghajtású gépkocsikkal szintén kompatibilis, a rendhagyóan sebes töltési sebességnek hála mindazonáltal a BMW i4 nagyfeszültségű akkumulátora 35 perc alatt hozzávetőlegesen 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. Mindez azt jelenti, hogy 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolsághoz mindössze hat perc járműtöltésre van szükség.
A nagyfeszültségű akkuk területén szintén a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja hoz tekintélyes fejlődést, a BMW Group több éves szakmai tapasztalatára és átfogó szakértelmére támaszkodva. A vállalatcsoport mind az akkumulátorcella-technológia kifejlesztése, mind mindazonáltal a típus-specifikus nagyfeszültségű akkuk tömegtermelése kapcsán páratlanul átfogó szaktudásra tett szert, amely az energiatároló egységek szűnni nem akaró fejlődését és töretlen optimalizálását eredményezi – legyen szó akár a bajor prémiumgyártó jövőbeni tisztán elektromos meghajtású, akár plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiről. A BMW Group 2013 óta létrehoz tömegtermelésben típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátorokat, az külön-külön fejlesztett modern műszaki megoldások moduláris felépítése mindazonáltal kínálja, hogy a házon belül megálmodott rendszerek rugalmasan, bármelyik karosszériaváltozatba beépíthetők legyenek. Az energiatároló egységek összetételét, méretét, elrendezését és működési elvét szakadatlan finomhangolják a tervezők, a BMW i4 lemezei mögött és a közeli jövő újdonságaiban ezáltal példának okáért olyan áramforrások dolgoznak ezt követően, amelyekben az összes régebbinél több akkumulátorcella fedezhető fel, míg kevesebb alkatrészből állnak, kisebbek és sokkal kompatibilisebben beépíthetők, mint eddig bármikor.
Münchenben funkcionáló akkumulátorcella-fejlesztő centruma rendszerbe állításával a BMW Group már idejekorán nagyfokú hangsúlyt fektetett az energiatárolási modern műszaki megoldás műszaki megoldásainak kísérleti projektjeire és fejlesztési folyamataira, amely kulcsfontosságú mérföldkő az elektromos mobilitás térnyerése felé vezető úton. A fejlesztőmérnököknek a kutatómunka alatt a leendő ügyfelek olyan főbb szempontjait kellett számításba venniük, mint a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák erőtartaléka, maximális teljesítménye, élettartama, biztonságos működése, tölthetősége, megbízhatósága és költséghatékonysága. Az akkumulátorcella-fejlesztő centrum mindezek mellett az egyre nagyobb tisztán elektromos hatótávolság elérését és a minél könnyedebb beépíthetőséget is örök célul tűzte ki, míg az alapanyagként felhasznált összetevők kiválasztása és használata a jövő tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiben alkalmazott nagyfeszültségű aksik alapvető minőségét is meghatározza.