A bajor prémiummárka müncheni gyárának gyakornokai hagyták elkalandozni a fantáziájukat, hogy az épített utakon túli felfedezés ne ismerhessen határokat.
A megannyi felejthetetlen motorkerékpár mellett a 2019. július 5-7. közt megszervezett 19. BMW Motorrad Days vendégei egy hamisítatlanul egyéni igényeknek megfelelő „négy plusz kétkerekű” koncepciót is megcsodálhatnak a bajorországi Garmisch-Partenkirchenben: a BMW X7 pickupot, amit a bajor prémiummárka müncheni gyárának gyakornokai a létesítmény koncepciótervezési és modelltechnológiai részlegeivel karöltve készítettek el. Az egyetlen példányban megépített jármű műszaki magját a BMW X modellcsalád legfiatalabb, egyszersmind legexkluzívabb tagja, a BMW X7 adta. A kivételes koncepció a 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X7 xDrive40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,7 – 9,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 198 – 205 gramm / km) hajtáslánc-technológiáját és egy ötüléses luxus pickup továbbfejlesztett elképzelését egybevonja. Az egyedileg megtervezett és kézügyességgel megépített plató kifinomult faborítást kapott, a koncepció kifogástalan hétköznapi használhatóságáról mindazonáltal automata szintszabályozású, kétállású légrugós futómű és jó néhány prémium minőségű felszereltségi részlet gondoskodik. A gyakornokok határtalan fantáziája a BMW Motorrad erőteljes, minden kalandra kapható kétkerekűjével, a BMW F 850 GS motorkerékpárral válik teljessé, amit az szerzők a BMW X7 pickup platóján helyeztek el. A „négy plusz kétkerekű” koncepció ezáltal a Föld bármely szegletét képes meghódítani.
„Nagy örömömre szolgál a BMW Group szakmai gyakornokai, a koncepciótervezési részleg és a modelltechnológiai divízió közti ilyen mély összefogás, amely kínálja tehetséges fiataljaink részére, hogy ilyen rendkívüli projektben is kibontakozzanak” – nyilatkozott Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja.
A prémium minőségű anyagok, a csúcstechnológiás gyártási eljárások és a kézügyesség találkozása
A BMW X7 pickup utastere mögött – amely öt utasnak ajánl luxus színvonalú menetkomfortot – egy kiváltképp nagyméretű plató van, amelyiknek rakodófelülete zárt ajtóval 140 centiméter, nyitott ajtóval ugyanakkor 200 centiméter hosszú. A szénszál-erősítésű műanyag okos, átfogó alkalmazásának betudhatóan a koncepció a sorozatgyártásban kínált BMW X7 xDrive40i modellhez képest annak ellenére nyom csaknem 200 kilogrammal kevesebbet a mérlegen, hogy a karosszériáját 10 centiméterrel megnövelték. A koncepció tetőelemei, platóajtaja és hátsó ajtajai mindegyik az ultrakönnyű, magas szilárdságú anyagból készültek. A plató kézzel konstruált faburkolata, ezenkívül a háromdimenziós nyomtatással előállított kapaszkodók, rögzítőszemek és éllemezek milliméter-pontos, részletes kidolgozásával a gyakornokok nem kizárólagosan szakmai felkészültségüket és műszaki ismereteiket, de innovációs erősségüket is bizonyították. A mézszínű faburkolat és a BMW Individual Tanzanite Blue metál karosszériafényezés harmóniáját – aminek exkluzív fényű, tengerkék árnyalata rikító napsütésben nyeri el valódi mélységét – a luxusjachtok ihlették, felettébb kifinomult, szemrevaló és úrias formában öltve testet.
Ötletből showautó-szintű valóság, mindössze tíz hónap alatt
A BMW X7 pickupot a bajor prémiummárka müncheni gyárának tizenkét szakmai gyakornoka alkotta meg. A karosszéria- és járműépítő, gépjármű-mechatronikai és műszaki modellezési szektorokban tanuló tehetségek a papírra vetett tervrajzokból mindössze tíz hónap alatt alkottak egy egész értékű, példásan funkcionáló, showautó-minőségű járművet, amely ezenkívül a közúti forgalomban is részt vehet. A BMW X7 pickup műszaki kiindulópontját – a bajor prémiumgyártó hosszú távon fenntartható, gazdaságos stratégiájával megegyezően – egy tesztautóként használt előszériás modell adta, amit a gyakornokok már a BMW X7 sorozatgyártás előtti tesztjei közben kinéztek maguknak, megmentve ezzel a modellt a leselejtezéstől. A tizenkét tehetség szabadon dönthette el, hogy mihez kezdenek a modellel és az átalakítással merrefelé, emellett milyen mélységig mennek el, a koncepcióautó-tervezési folyamatoknál megszokott szakértői segítségeket ellenben nem vehették igénybe. A végeredmény nem kizárólagosan arra ad okot a gyakornokoknak, hogy önmagukra, hanem hogy a BMW Group duális képzési szisztémájára is mérhetetlenül büszkék legyenek. Álmuk, hogy a bajorországi premiert követően személyesen vigyék ki a BMW X7 pickupot a vadonba, ahol az eddig felfedezetlen ösvényeket is bejárják ezután vele.
Verhetetlen páros: a BMW X7 pickup és a BMW F 850 GS motorkerékpár
A BMW X7 pickup platóján egy BMW F 850 GS motorkerékpár foglal helyet, amely a 19. BMW Motorrad Days hétvégi premierjét nézve szintén pompás választásnak bizonyult. Rendíthetetlen túrázási adottságaival, hosszú távon is ergonomikus üléspozíciójával, sportos menetdinamikájával és kikezdhetetlen terepjáró képességeivel a BMW F 850 GS remekül kiegészíti a BMW X7 pickup kvalitásait. Legyen szó akár épített utakról, akár idegen ösvényekről, a két modell mindenhova hű társként követheti egymást, verhetetlen menettulajdonságaiknak betudhatóan mivel nincs előttük olyan úti cél, amit ne érnének el.
A BMW X7 pickup a bajor prémiummárka müncheni gyárában tanuló szakmai gyakornokok specifikus alkotása. A modellt a BMW nem tervezi sorozatgyártásban kínálni. A koncepció és az ehhez hasonló újítások kitűnően alkalmasak arra, hogy a BMW fiatal tehetségei valós helyzetek közt kiaknázzák elméletben és gyakorlatban elsajátított tudásukat. A BMW Group kilenc országban csaknem ötezer szakmai gyakornokot fejleszt nap mint nap.