Dingolfingban a BMW 8-as Gran Coupé, a BMW M8 Competition Coupé és a BMW M8 Competition Cabrio sorozatgyártása is beindult.
2019. július 1-jén a BMW Group Dingolfingban funkcionáló gyártósorai a modern BMW 8-as széria nem alig három új tagjával gazdagodtak: a BMW 8-as Gran Coupé mellett a BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km) és a BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km) sorozatgyártása is kezdetét vette. Az alsó-bajorországi üzemben készülő luxus sportkupék száma ezzel ötre növekedett, míg már a korszerű BMW 8-as széria hatodik modellváltozata is a küszöbön áll: a BMW M8 Gran Coupé még idén bemutatkozik a nyilvánosságnak.
A nagyteljesítményű, négyajtós luxus sportkupé érkezésével a Dingolfingban funkcionáló üzem a BMW Group luxusautókat gyártó hálózatának abszolút legjobb létesítményévé lép elő, amely még tovább erősíti a szegmensben a bajor prémiumgyártó modellújítási tevékenységét.
A BMW 8-as Gran Coupé
A Dingolfingban készülő BMW 8-as Gran Coupé két világ remek harmóniáját hozza létre: a négyajtós luxuskupé egy telivér sportautó, amely még a hátsó üléssorban is egy fejedelmi luxuslimuzin kényelmével kecsegtet. A BMW 8-as Gran Coupé 231 milliméterrel hosszabb és 61 milliméterrel magasabb, mint a korszerű BMW 8-as Coupé, míg 28 milliméterrel szélesebb hátsó tengelye új tömegtermelési rekordot állít fel: a BMW 8-as Gran Coupé a valaha készült legszélesebb hátsó tengellyel szerelt BMW modellként érkezik meg az utakra.
A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető panoráma üvegtető – amely a korszerű BMW 8-as széria modellpalettáján mindössze a BMW 8-as Gran Coupé kiváltsága – a szélvédő és a hátsó ablak teteje közt egybefüggő üvegfelületet alkot, amit a minél pontosabb illesztés érdekében már a karosszéria fényezése előtt végleges helyére integrálnak a mérnökök. A BMW 8-as Gran Coupé ezenkívül mindössze 70 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a modern BMW 8-as Coupé megegyező hajtáslánc-technológiával szerelt kiadása – például az alumíniumból készült ajtóknak és az SMC műanyagból készült csomagtérajtónak hála.
A BMW 8-as Gran Coupé a speciális menetteljesítmény és a hosszú távon is fejedelmi menetkomfort példás harmóniájának ígéretét leginkább a hátsó üléssorban ülve váltja valóra: a hátsó üléssorban két egész értékű ülés várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit, példa nélküli oldaltartással és integrált fejtámlákkal.
Dingolfingbana BMW 8-as Gran Coupé a modern BMW 5-ös széria, a korszerű BMW 7-es széria és a korszerű BMW 8-as széria hajtáslánc-technológiáival osztozik a gyártósorokon. A négyajtós luxus sportkupé a közeljövőben a müncheni központú vállalatcsoport várakozásai alapján a modern BMW 8-as széria mindenre kiterjedő értékesítési eredményeinek több mint felét teszi ezt követően ki, és mint ilyen, rövid időn belül a legnagyobb darabszámban konstruált 8-as BMW-vé érik. A BMW 8-as Gran Coupé kiváltképp népszerűnek ígérkezik az Egyesült Államokban, ahol a bajor prémiumgyártó az internacionális piacra előállított modellek csaknem harmadát kívánja értékesíteni, a közel-keleti régiót és a nagy-britanniai piacot is megelőzve e téren.
A 2019 őszén érkező BMW 8-as Gran Coupé három eltérő motorváltozata felülmúlhatatlanul tükrözi a négyajtós luxus sportkupé multifunkcionális karakterét. A 4.4 liter hengerűrtartalmú, 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotor mellett a palettán a 320 lóerős soros hathengeres dízelmotor és a 3.0 liter hengerűrtartalmú, 340 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor is megtalálható.
A BMW M8 Competition Coupé és a BMW M8 Competition Cabrio
A korszerű BMW 8-as széria teljesítmény-tartományának csúcsán két Competition modell trónol: a BMW M8 Competition Coupé és a BMW M8 Competition Cabrio. A két nagyteljesítményű élsportolóval a BMW Group dingolfingi gyára a luxusszegmens új mezőnyébe váltott belépőt: a modellpáros motorházteteje alatt a vállalatcsoport korábbi legerősebb motorja dolgozik, 625 lóerő maximális teljesítménnyel. A 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor 3,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW M8 Competition Coupé modellt, amely a külön választható extrafelszereltség részeként elérhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelve a 305 km/órás végsebességet is megfutja.
A Dingolfingban napvilágot látó élsportolók utastere a nagyteljesítményű sportautók dinamikus karakterét és az aprólékos gondossággal összeszerelt részletek stílusos, luxus hangulatát összekapcsolja. A korszerű BMW M8 Coupé egyik legjellegzetesebb stílusjegye a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető duplahullám-kontúrja, amit a dingolfingi üzem mérnökei modernizált nedvespréselési folyamattal állítanak elő.
Dingolfingban csaknem hatvan darab BMW M8 sportmodell készül naponta. Az összes jármű részletes minőségellenőrzési fázisokon esik keresztül. A BMW Group a négyajtós luxus sportkupé legtöbb megrendelését, a átfogó értékesítési volumen több mint harmadát a tengerentúlról várja, magasan a többi régió előtt. A BMW M8 sportmodellt megrendelő ügyfelek körében a Coupé és a Cabrio karosszériaváltozat ugyanúgy kimagasló népszerűségnek örvend.