Idén már 16. alkalommal patronálja a Škoda főszponzorként és járműpartnerként a Tour de France viadalát, s összesen 250 autót bocsát a verseny vezetősége és szervezői rendelkezésére. Ezek élén jár ezt követően a Christian Prudhomme versenyigazgató részére, a Red Car feladatára biztosított Škoda SUPERB. A Škoda azonfelül a Zöld Trikó szponzora is, a francia körverseny pontversenyének élén álló kerékpáros trikóján ezáltal sorozatban már ötödik alkalommal tűnik fel az autógyártó emblémája. A kerékpársport rajongói a hivatalos Tour de France mobiltelefonos alkalmazás – szintén „powered by Škoda” – révén tájékozódhatnak bármikor a verseny legfrissebb eseményeiről.
Alain Favey, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az árusítás és a marketing területeiért felelős tagja nyomatékosította: „A Tour de France hivatalos főtámogatójaként a planéta talán leginkább érzelemdús sporteseménye keretében jelenhetünk meg márkánkkal a kerékpározás és a sport rajongóinak milliói előtt. Márciusban a Tour de France rendezőjével, az A. S. O. szervezettel, 2023-ig újabb öt esztendőre meghosszabbítottuk már jó egy-két éve tartó partneri együttműködésünket, újabb együttes sikerek alapjait teremtve meg, továbbá ismételten kiemelve a kerékpársport, s ezzel a Tour de France szponzori tevékenységeink körében betöltött központi jelentőségét.”
A Škoda hivatalos főszponzorként és járműpartnerként jelenik meg a kerékpársport e tekintélyes eseményén, amit a cseh autógyártó idén már 16. alkalommal támogat a verseny vezetősége és szervezői rendelkezésére bocsátott gépjárművekkel. A járműflottát összesen 250 gépkocsi alkotja, köztük a KODIAQ és KAROQ SUV-modellekkel, amellett a márka OCTAVIA „bestsellerével” és SUPERB csúcsmodelljével.
Idén megint egy egészen speciális Škoda vezeti ezután fel a mezőnyt: a vörösre fényezett Škoda SUPERB Christian Prudhomme, a Tour versenyigazgatójának mobil vezérlőközpontja, ahonnét fejlett kommunikációs technika hozzájárulásával irányíthatja ezután a versenyt. A Škoda SUPERB a járműflotta egyedüli tagjaként a kerékpárosokkal együttesen halad ezt követően keresztül a célvonalon.
A 106. Tour de France július 6-tól 28-ig tart
A nagy hagyományokra visszatekintő, idén már 106. alkalommal megszervezett kerékpárverseny „Grand Départ” eseményére – az ötszörös Tour-győztes Eddy Merckx előtti tiszteletadásként – július 6-án a belga fővárosban, Brüsszelben gyűlik össze az internacionális kerékpársport elitje. A belga versenyző összesen 34 szakaszgyőzelmével mind a mai napig rekorder e tekintetben. A verseny összesen 3640 kilométeres útvonala 21 szakaszon keresztül vezeti a 176-tagú mezőnyt. A rendkívüli etapok közé tartoznak példának okáért az alpesi hegyi részek, ahol a Col de Cars, a Col d’Izoard és a Col du Galibier hágókkal is megbirkóznak a profi kerékpárosok. A mezőny július 28-án a széles körben elterjedt párizsi Champs-Élysées-n ér célba.
„To the Greatest Family of all: Cyclists” Škoda-kampány – VIP Tour-utazás a nyeremény
A kerékpársport idei nagy eseményére indítja el a Škoda új, 360 fokos „To the Greatest Family of all: Cyclists” kampányát, amely a kerékpársport iránti szenvedély, amellett a világméretű kerékpáros közösség összetartásának és dinamizmusának kifejezője. A kampány szintúgy fut a televízióban és a közösségi média Facebook, YouTube és Instagram csatornáin, az autógyártó importőrei ugyanakkor a társaság WeLoveCycling.com weboldalát vehetik igénybe a kampány internacionális aktiválására. A kerékpársport iránt érdeklődők a Föld legnagyobb kerékpáros versenyéről szóló több egyéb információ mellett nyereményjátékot is találhatnak az oldalon, amelyiknek keretében a Škoda exkluzív VIP-utazást kisorsolva nyújt lehetőséget a Tour de France testközelből megélhető élményére.
A Škoda mindemellett a hivatalos Tour de France mobiltelefonos alkalmazás exkluzív partnere is, amelyiknek részletes információival a sportrajongók akár menet közben is mindenkor jól tájékozottak maradhatnak. A verseny pillanatnyi állása és a Live-Ticker mellett az alkalmazás valós idejű GPS-tracking lehetőséget és versenyzői profilokat, azonkívül még sok mást is szolgáltat. Az alkalmazás díjmentesen tölthető le és Android, továbbá iOS operációs rendszereken hasznavehető.
A Škoda története kerékpárokkal indult
A Škoda kerékpársport iránti szenvedélye egészen a cég történetének kezdetéig nyúlik vissza. 1895-ben Václav Laurin és Václav Klement kerékpár-manufaktúrát nyitott a csehországi Mladá Boleslavban, ahol a Voiturette A formájában már tíz évvel később a fiatal vállalat első gépkocsija is kigördült a gyárcsarnokból. A Laurin & Klement és a Škoda 1925-ben egyesült. A Tour de France és a spanyol kerékpáros körverseny, a Vuelta mellett a cseh autógyártó több egyéb internacionális kerékpárverseny, emellett országos és internacionális tömegsport-rendezvény támogatója, a kerékpártartozékok mindazonáltal a márka bővített termékkínálatának állandó elemei.