2014-ben ismét növekedett a SEAT értékesítése. Tavaly 10% több, összesen 390.500 SEAT értékesítése valósult meg, így a spanyol gyártó legjobb eredményével zárta az évet 2007 óta. Az elmúlt két évben a növekedés összesen 21,7% volt, ami 70.000 darabbal több gépkocsit jelent 2012-höz képest, amikor 321.000 SEAT került piacra.
A SEAT értékesítésének bővülése mögött egyértelműen a Leon család sikere áll, melyből tavaly 50%-kal többet, összesen 154.100 darabot vásároltak meg. Ez 51.300-al haladja meg az azt megelőző év Leon kiszállításait. 2012 óta – amikor a SEAT Leon-ból már háromféle karosszéria változat érhető el – ennek a típusnak megkétszereződött a kiszállítási eredménye, így 116%-kal haladja meg a 2012-ben 71.200 darabos eredményt. A Leon értékesítés tavaly volt a legmagasabb arányú a típus 1999-es bevezetése óta, és a Leon először vált a legkeresettebb SEAT típussá az Ibiza helyett.
A Leon családon belül a 2013 végén piacra került ST, a Leon kombi változata 47.100 darabos eredményével a teljes Leon értékesítés 30,5%-át adta. Mellette a SEAT Alhambra esetében is kétszámjegyű, 15,6%-os növekedést könyvelhettek el a teljes évben elért 23.100 darabbal.
Jürgen Stackmann SEAT elnök elégedetten állapította meg: “A SEAT már a második évben ért el kétszámjegyű növekedést. Az új Leon bevezetése fordulópontot jelentett történelmünkben, ez a típus vált a SEAT értékesítés második oszlopává, és elvezetett minket új vásárlókhoz is. Célunk az, hogy állandósítsuk a növekedést. A modellkínálat az idén is bővülés illetve megújulás előtt áll, jelenlegi palettánk mellett készen állunk a kompakt SUV 2016-os bevezetésére.” – jelentette ki az elnök.
Az egyes SEAT típusok kiszállítási adatai:
SEAT Mii: 25.300 (-12,3%)
SEAT Ibiza: 150.000 (-2,7%)
SEAT Toledo: 18.600 (-2,3%)
(forrás: Seat)