„Sportszellem” modern megfogalmazásban – A Škoda KAROQ SPORTLINE

„Sportszellem” modern megfogalmazásban - A Škoda KAROQ SPORTLINE

Kompakt-SUV szériája második, dizájnjában és menetdinamikájában szintén még sportosabb újdonságát, a KAROQ SPORTLINE modellt szemlélteti a Škoda októberben, a 2018-as Párizsi Autószalonon. Az újdonság ennek szellemében a modellcsalád legerősebb, 140 kW (190 LE) teljesítményű benzinmotorját kapta.

A piacra 2017-ben bevezetett Škoda KAROQ a márka SUV-offenzívájának második modelljeként hozta el a Škoda jellegzetes formai nyelvezetét a kompakt-SUV szegmensbe. A Škoda KAROQ olyan továbbfejlesztett technikákat szolgáltat, mint a Virtual Cockpit és a mobil szerkentyűk vezeték nélküli töltése. A connectivity kapcsán a kompakt SUV-modell szintén mércéül szolgálhat kategóriájában: infotainment-rendszereihez a Škoda Connect online-szolgáltatásai is rendelkezésre állnak, online infotainment-funkciókkal és olyan proaktív szolgáltatásokkal, mint az önműködő vészhívás vagy a szervizértesítések. Jellegzetes Škoda modellként a KAROQ kompakt külső méretek mellett szolgál tágas utastérrel, amely akár öt személy és a csomagjaik részére is bőséges helyet nyújt.

Négy eltérő motor és opcionális összkerékhajtás

Összesen négy gazdaságos és környezetkímélő kapacitás sorakozik a KAROQ SPORTLINE palettáján, közülük a 140 kilowattos (190 LE) 2.0 TSI benzines aggregátot csakis e modellváltozatához ajánlja a Škoda. A két 2.0 TDI dízelmotor közül az erősebb szintén 140 kW (190 LE) teljesítményű és hétfokozatú DSG-sebességváltón, emellett összkerékhajtáson át juttatja a kompakt SUV-modell teljesítményét az útra. Az elsőkerékhajtású, 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI változat alapkivitelében hatfokozatú, manuális váltómű látja el az erőátvitel faladatát. E modellhez opcióként áll rendelkezésre az összkerékhajtás, kívánságra hétfokozatú DSG-sebességváltóval. Az alapesetben szintén fronthajtáshoz csatlakozó 1.5 TSI benzinmotor (110 kW/150 LE) mögé ugyancsak extrafelszerelésként rendelhető a hétfokozatú DSG-váltómű, kívánságra quattro állandó összkerékhajtással.

Sportos megjelenés kívül és belül

A Škoda KAROQ SPORTLINE mindjárt az első pillantásra felismerhető, első sport-lökhárítója és exkluzív, 18 col peremátmérőjű, feketére fényezett „Mytikas” könnyűfém keréktárcsái kimondottan sportos fellépést kölcsönöznek részére. Kívánságra 17 colos „Ratikon” és 19 colos „Vega” könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak, szintúgy feketemetál fényezéssel. Az mutatós stílusról a karosszéria színére fényezett, azonfelül fekete küszöbborítások, sötétített üvegek és fekete tetősínek gondoskodnak. Az első sárvédőkön SPORTLINE-plakett kapott helyet.

Az utastérben az ezüst kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült fekete sportülések tűnnek fel nyomban, amelyeket a modern, háromrétegű légáteresztő Thermoflux-szövet borít, először is nyári hónapokban kínálva fokozott kényelmet a bennülők részére.

Az első ülésekben gerinctámasz is rendelkezésre áll. A multifunkciós sportkormányt fekete perforált bőr borítja, varrásai ugyancsak ezüstszínűek. A sportos környezetet nemesacél betétekkel csinált pedálok, fekete mennyezetkárpit és szintén fekete tetőoszlop-kárpitok, ezenfelül hangulatvilágítást is kínáló, LED-technikájú belsővilágítás-csomag teszi teljessé.

Extrafelszerelésként Virtual Cockpit

A KAROQ SPORTLINE extrafelszerelésként a Virtual Cockpit műszeregységgel is rendelhető, amely egy ötödik, a fordulatszám- és a sebességmérőt fókuszba állító megjelenítést is ad. Az LTE-modulnak és a WLAN-hotspotnak betudhatóan az utasok szüntelen internetkapcsolatot élvezhetnek. A Škoda KAROQ SPORTLINE alapvető menetdinamikai karaktere a menetprofil-választás technikájával változtatható elvárásoknak megfelelően, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) ugyanakkor két fokozatot nyújt.

A Škoda modelljeire sajátos módon a KAROQ SPORTLINE is nagyon sok „Simply Clever” ötlettel és rakodóhellyel érkezik. Az extrafelszerelésként rendelhető elektromos mozgatású csomagtérajtó Tip-to-Close funkciójával gombnyomásra nyílik és zárul, de nyitott helyzetében enyhe meghúzással is lecsukható, kívánságra ugyanakkor a hátsó lökhárító alatti „virtuális pedál” hozzájárulásával sima lábmozdulattal is nyitható. A csomagtartóba variálható padlózatot is ajánl a Škoda. Az első üléstámlák és a középkonzol rakodóhálói éppúgy a mindennapokat könnyítik, mint az aprópénz és a parkolókártya részére a vezetőoldalon kialakított rekesz vagy a multimédiás eszköztartó.