Öt csillagot kapott az Audi A5 és az Audi Q2 az Euro NCAP-tól

Öt csillagot kapott az Audi A5 és az Audi Q2 az Euro NCAP-tól

Ugyanúgy a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg az Audi A5* és az Audi Q2* az Euro NCAP töréstesztjén, ezáltal a legbiztonságosabb gépjárműk közé tartoznak vetélytársaik körében. Ez a felnőtt- és gyermekutasok védelmére éppúgy érvényes, mint a gyalogosokéra, továbbá a újabb fejlett biztonsági rendszerek kínálatára.

A korszerű értékelési eljárás 2016 óta a vészfék-asszisztensekre is kiterjed. Az Audi Q2* tekintetében a vészfék-asszisztens az Audi pre sense front rendszerének részeként már alapfelszerelésként áll rendelkezésre. E technika azt figyeli, hogy tartózkodnak-e éppen más járművek vagy gyalogosok a gépkocsi közlekedési folyosóján. Amennyiben ütközés- azonkívül gázolásveszélyt érzékel, figyelmezteti a vezetőt és szükség esetén önműködő vészfékezést aktivál.

A modern Audi A5 Coupé* és A5 Sportback* szintén a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg. Mindkét modellváltozat színvonalas biztonságot kínál felnőtt- és gyermekutasai részére, ezenkívül hatékony gyalogosvédelem is jellemzi őket.

Öt csillagot kapott az Audi A5 és az Audi Q2 az Euro NCAP-tól
Öt csillagot kapott az Audi A5 is az Euro NCAP-tól

Az A5 Coupé és az A5 Sportback tekintetében ugyanúgy az alapkivitelhez tartozó Audi pre sense city nyújt támogatást a balesetek megelőzésében. A szélvédő mögé épített, több mint 100 méter hatótávú első kamera 85 kilométer/óra sebességig ellenőrzi a gépjármű előtti útszakaszt, érzékelve más járművek és gyalogosok feltűnését. Amennyiben ütközés veszélyét állapítja meg, fokozatos koncepció alapján figyelmezteti a vezetőt és szükség esetén akár önálló vészfékezést is generál. A 40 kilométer/óráig terjedő sebességtartományban a rendszer – működési határain belül – akár biztos, hogy meg előzheti a balesetet, ameddig nagyobb tempónál (85 kilométer/óráig) figyelmeztető funkciója és fékezési beavatkozása az ütközési sebességet hivatott mérsékelni.

Az A5 mindezeken túl, újabb fejlett vezetői és másfajta rendszerek széles palettáját biztosítsa, amelyen többek között a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens is megtalálható. Miközben a kikerülés-asszisztens az akadályok kikerülésében támogatja a vezetőt, a bekanyarodás-asszisztens alacsony sebességű balra kanyarodáskor figyeli a szemből érkező forgalmat és veszélyhelyzetben a gépkocsit akár megállásig is fékezve akadályozza meg szembeforgalom esetén a bekanyarodást.

Az 1997-ben életre hívott Euro NCAP (New Car Assessment Program) a modern modellek ütközésbiztonsági mutatóit vizsgálja. Annak érdekében, hogy még pontosabban képezhessék le a valós baleseti körülményeket, a konzorcium szüntelenül korszerűsíti ütközésbiztonsági követelményeit.