Itthon is sikerpályán a Seat

Itthon is sikerpályán a Seat

Országos roadshow keretében szemlélteti legmodernebb exkluzív modelljeit a Seat, mely remek évet tudhat magáénak internacionális és hazai szinten ugyancsak. A márka 8 leginkább közkedvelt modelljéből álló flotta a héten Budapestre érkezett, mely remek alkalmat kínált egy rövid áttekintésre a Seat idei eredményeiről.

A márka modelloffenzívája sikeresnek bizonyult, hisz 2018 első félévében csaknem 20 százalékkal tudta növelni eladásait, összesen 342 000 gépkocsit szállított ki partnereinek. A márka csaknem az összes piacán 20 százalékos növekedést regisztrálhatott, így is jelentős a magyarországi eredmény, ahol a tavalyi év hasonló időszakához képest 40 százalékos bővülést sikerült elérni. Az augusztusi eredményeket vizsgálva a fejlődés még nagyobb, és átlépheti az 50 százalékot is. Ez egyúttal azt is kifejezi, hogy az első 8 hónap elegendő volt ahhoz, hogy a tavalyi év egész értékesítését is túlszárnyalják.

„Büszkék vagyunk az ez évi eredményeinkre – nyilatkozta Papp Zoltán a Seat márkavezetője – annál is inkább, mert ezelőtt az árusítás tekintélyes hányadát alapvetően az IBIZA adta, addig idén ez a trend megfordult, és egy kategóriával feljebb lépve most már a LEON a legnagyobb példányszámban eladott modellünk, miközben második az ARONA, ezt követően az ATECA következik, az IBIZA ugyanakkor pillanatnyilag a negyedik pozíciót tudhatja magáénak a márkán belül. Érdekesség, hogy a LEON és az ARONA értékesítése az összen árusított darabszám több mint 60 százalékát jelenti, miközben az ATECA és IBIZA tudhat magáénak a újabb 20 százalékot.

Az év második felére a WLTP szabályozás folytán némi visszaesés valószínű az értékesítésben, de várhatóan a legnélkülözhetetlenebb modell-motor-váltó kombinációkra kisvártatva megérkeznek az iratok, és a gépjárműk újból rendelhetők lesznek a konfigurátorban. Ezzel közösen az év végéig tudjuk tartani a 30 százalékos fejlődést a tavalyi számainkhoz képest. „-tette hozzá a márkavezető.

A közeljövő is optimizmusra adhat okot a Seat életében, mert az üzem ígéretei alapján az jövőbeni időszakban minden 6 hónapban bemutatnak egy-egy új modellt. Elsőként a Seat TARRACO mutatkozik be még idén, és a modell előértékesítése is megkezdődhet az ősz során, az első gépkocsik várhatóan februárra érkezhetnek meg.

A Seat idén hozta nyilvánosságra, hogy a CUPRA modellsorozat önálló márkává válik, melynek első állomása a Cupra ATECA bevezetése lesz. A létező ATECA alapjaira épülő Cupra ATECA specifikus lesz a saját kategóriájában, mivelhogy a prémium márkákat nem számolva az első gépjármű lesz ebben az SUV szegmensben, mely 300 lóerős motort ajánl összkerék hajtással.

A 2019-es év második felében érkezik a korszerű LEON modellcsalád egy 5 ajtós és egy kombi változattal. Ezek a modellek már alternatív hajtáslánccal, plug-in-hibrid változatban is elérhetőek lesznek, de 2020-ra az első teljesen elektromos gépkocsi is bemutatkozik 500 kilométeres hatótávolsággal.

A Seat modellek iránt érdeklődőket egy 11 kereskedőből álló, stabil eredményeket produkáló hálózat várja.