A modern BMW 7-es széria

A modern BMW 7-es széria

A BMW még tovább erősíti luxuskategóriájú zászlóshajói összetéveszthetetlen karakterét. A korszerű BMW 7-es széria a magabiztos kiállás, a kifinomult kifogástalan megjelenés, azonkívül a lélegzetelállítóan továbbfejlesztett kezelőfelületek, vezetést támogató rendszerek és nagy tudású járműkapcsolati megoldások különleges remekműveként öltött testet.

Bemutatkozik a modern BMW 7-es széria, amellyel a bajor prémiumgyártó még tovább erősíti luxuskategóriájú zászlóshajói összetéveszthetetlen karakterét. A luxuslimuzin új nemzedékének korszerű formanyelve a magabiztos kiállás és a kifinomult kifogástalan megjelenés harmóniája alapján öltött testet, amely az ajtók mögött részletekbe menően kidolgozott, pihentető környezetet és hosszú távú menetkomfortot garantál.

Újragondolt, abszolút presztízst szimbolizáló megjelenés az 50 milliméterrel magasabbra rajzolt frontrésznek betudhatóan, aminek leginkább meghatározó eleme a csaknem 40 százalékkal megnövelt, egyetlen keretbe foglalt hűtőrács-pár. Az összes régebbinél keskenyebb első fényszórók, a külön választható extrafelszereltség részeként BMW Laserlight lézerfény-technológiával. Az első lökhárító alsó felének két szélét jó megjelenésű, a karosszéria színére fényezett légterelő lapok törik meg, amelyeket tetszetős krómcsíkok nyomatékosítanak.

Az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breathers légkivezető nyílásokat függőlegesen, a precizitás, a egyszerűség és a magabiztos stabilitás hármas egységeként rajzolták meg a tervezők. A köszöbtoldatokon végigfutó díszcsíkok egészen a hátsó lökhárító két széléig érnek.

Részletekbe menően újratervezett hátsó kialakítás. A hátsó lökhárítón a modell frontrészén elhelyezett nagyméretű légbeömlő motívuma köszön vissza. A kipufogóvégek nagyobb króm keretet kaptak, míg a korszerű BMW 7-es széria háromdimenziós hátsó lámpái az elődmodellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 35 milliméterrel keskenyebbek és szemrevaló, vörös / fekete bura mögött világítanak. A hátsó lámpákat egy élesen meghúzott, roppant módon vékony (mindössze 6 milliméter vastag) fénycsík köti össze.

Széleskörűen kibővített karosszériafényezési opciók és könnyűfém keréktárcsa-garnitúrák. A személyre szabhatósági potenciálok tárházát Design Pure Excellence felszereltségi csomag és az M Sport csomag tételei gyarapítják, míg a az összes régebbinél gazdagabb BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag is újból elérhető.

A korszerű BMW 7-es széria utasterét kifinomult kifogástalan megjelenés jellemzi. A harmonikus luxus érzését a fejedelmi kényelemről gondoskodó, exkluzív Nappa bőrkárpitozás, a prémium kezeléseken átesett fákból készült utastéri betétek, illetve a füstüveg mögé épített hangulatvilágítás egysége hozza létre. A bőrkormány multifunkciós gombjainak elrendezését és a vezeték nélküli okostelefon-töltő tálca elhelyezkedését szintén újragondolták a készítők. A BMW Touch Command táblagép korszerűbb szoftverrel és frissített hardverrel dolgozik. A hátsó üléssorban utazó ügyfelek szórakoztatásáról Full HD felbontású érintőképernyők gondoskodnak.

A hosszabbra nyúló utazások kényelmét hozzávetőleg pompás zajcsillapítás fokozza: a hátsó kerékjárati ívek környékére, a B-oszlopokba és a hátsó üléssorba erősített biztonsági övek környékére részletes szigetelést építettek be a tervezők. A hátsó és az oldalsó ablakok vastagabb üvegből készültek (a modellváltozat függvényében).

Modernizált motorpaletta, aminek az összes tagja maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A BMW M760Li xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,4 – 12,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 282 – 285 gramm / km) modell orrában dolgozó V12-es erőforrást benzinüzemű részecskeszűrővel szerelték fel. A BMW 750i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 217 gramm / km) és a BMW 750Li xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,5 – 9,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 218 gramm / km) modellpáros új V8-as szíve 60 kW-tal / 80 lóerővel erősebb lett, maximális teljesítménye mindent összevetve már 390 kW / 530 lóerő. A portfólión három dízelüzemű kapacitás is megtalálható, akár négy turbófeltöltővel lélegeztetve, kiválóan lefedve a 195 kW / 265 lóerő és 294 kW / 400 lóerő közti teljesítmény-tartományt.

A korszerű BMW 7-es széria plug-in hibrid hajtásláncában egy típus-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és egy az összes régebbinél fejlettebb nagyfeszültségű akku kettőse dolgozik, amely SPORT vezetési üzemmódban 290 kW / 394 lóerő rendszerteljesítményre képes. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW tisztán elektromos hatótávolsága 50 – 58 kilométerre növekedett.

A pazar utazási kényelem és a sportautós menetdinamika egyedülálló, BMW modellekre sajátos egyensúlyát egy végtelenül kifinomult futómű-technológia kelti életre. Az első és a hátsó tengelyen is önvezérelt szintszabályozású, légrugós kerékfelfüggesztésekkel dolgozó, adaptív futómű a korszerű BMW 7-es széria alapfelszereltségének része. A külön választható extrafelszereltségek palettáján az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás is megtalálható (kivéve a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatok tekintetében). A BMW M760Li xDrive modell és a modern BMW 7-es széria plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai típus-specifikus futómű-hangoláson esnek keresztül.

Újabb fejlődés az automatizált járművezetés területén a végtelenül mindenre kiterjedő vezetést támogató rendszerek innovációinak betudhatóan. Driving Assistant Professional csomag torlódás-asszisztenssel (Traffic Jam Assistant) kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant). Az alapfelszereltség részeként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) már a új tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglalja.

A korszerű BMW 7-es széria alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amely integrált navigációs- és multimédia-rendszerként, a 12,3” képernyő-átmérőjű műszerfal és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi megjelenítő maradéktalanul digitális párosával kelti életre a varázslatos, két- és háromdimenziós grafikákat. A BMW központi operációs rendszerének legfrissebb, 7.0 verziója eközben a csúcstechnológia funkcionalitását helyezi a fókuszba, amely részletekbe menően a bajor prémiumgyártó kuncsaftének preferenciái alapján dolgozik. A vezető és első utasa a központi érintőképernyőn át, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja a különféle funkciókat.

A BMW Nagy tudású Személyi Asszisztens digitális útitársként és fedélzeti szakértőként dolgozik, amit a bajor prémiumgyártó kuncsaftjai akár élőbeszéd útján is vezérelhetnek. A digitális személyi asszisztens utazás közben képes eltérő utastéri élményeket is aktiválni, ezáltal például a frissítő vagy pihentető programot, amely az utastér-világítástól és a légkondicionálótól kezdve, az illatosítón, az ülésmasszázson és az árnyékoláson át, egészen az ülés hűtéséig, fűtéséig vagy szellőztetéséig terjed. A fedélzeten a Microsoft Office 365 és a Skype for Business is megtalálható.